Nyt Lommekamera

• Hejsa!

Jeg står og vil gerne investere i et "Lommekamera", nogen husker måske et indlæg jeg lavede for et stykke tid siden om et Spejlrefleks kamera, men så blev de fleste penge brugt på Bærbar ( Til Bla. uddannelse ;) )

Nu står jeg igen og vil have mit et godt men billigt kamera!

Jeg har så kigget på EDB Priser engang, fundet nogen til en rimlig pris med gode anmeldelser.

Så ville jeg lige høre jeres mening.

Canon Digital IXUS 60
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186283

Canon Digital IXUS 850 IS ( Lidt pebret pris måske? )
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308581

Samsung Digimax S800
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194456

Dem jeg lige har i kikkerten, mit budget ligger omkring de 2000kr, men er villig til at gå et par hundrede over hvis kameraret er det bedre.

Jeg går mest efter udendøres Fotos, f.eks. solopgang/nedgang, stemings billeder osv. Så Blitz behøver ikke være ekstrem god! ( Også en producent der har noget ordenligt software, hader virklig software som f.eks. Kodak bruger, langsomt og noget være juks )

Men helst ingen kamera som man skal bruge en trækvogn til, vil gerne forblive lidt mobil :)

På forhånd tak.

• A710 IS er nok det bedste kamera i det prisleje. Det er dog en smule større og ikke så pænt som de andre, men billedkvaliteten er bedre, der er større zoom, IS osv.

Læs evt tests inde på http://www.dpreview.com af de forskellige kameraer hvis ikke du allerede har gjort det.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Uha, jeg tror gerne det er bedre men er ikke sikker på størrelsen. Har du nogen form for størrelses samligning - Det ser måske FOR stort ud.

Edit: Lad os sige jeg ville bruge 2500 måske højere, det må gerne inkludere "Større" kamera - Ville A710 IS stadig være det bedste valg eller er der noget der er en tand bedre?

Originally posted by Sethos
    Uha, jeg tror gerne det er bedre men er ikke sikker på størrelsen. Har du nogen form for størrelses samligning - Det ser måske FOR stort ud.

Edit: Lad os sige jeg ville bruge 2500 måske højere, det må gerne inkludere "Større" kamera - Ville A710 IS stadig være det bedste valg eller er der noget der er en tand bedre?

IXUS 850 IS som du selv nævner vil nok være et af de bedste bud. Min søster har lige købt det, men jeg har endnu ikke set det så kan ikke sige så meget om det.

Canon har også for nylig annonceret annonceret IXUS 950 IS men jeg tror den største forskel er at det har en lille smule ekstra zoom. Og prisen vil sandsynligvis komme til at ligge på omkring 2800-3000 kr. når det kommer. Jeg tvivler på at der er særlig meget forskel i billedkvaliteten eller funktioner i forhold til 850 IS.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Jeg fandt lige testen from på både 710'eren og 850'eren. Forskellen er meget tydelig, 710'eren tager nogle dejlige klarer billeder mens 850'eren stadig er måske lidt for kornet og kedelige nuancer.

Med med den forskel er jeg parat på Størrelses forskellen for at være ærlig. Så jeg får ikke noget bedre kamera hvis jeg er parat til at smide et par ekstra hundrede kroner efter det, end 710'eren?

F.eks. Canon Powershot S3IS

• Jeg ville tage 850 IS hvis jeg skulle ud og have sådan en lille ting. Den har ikke helt så meget zoom som 950IS men har tilgengæld mere vidvinkel hvilket ofte er det der mangler på de små kameraer.

Alt andet lige så er 710IS et bedre kamera ingen tvivl om det.

http://www.dpreview.com/reviews/canonsd800is/

http://www.dpreview.com/reviews/canona710is/

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Sethos
    Jeg fandt lige testen from på både 710'eren og 850'eren. Forskellen er meget tydelig, 710'eren tager nogle dejlige klarer billeder mens 850'eren stadig er måske lidt for kornet og kedelige nuancer.

Med den forskel er jeg parat på Størrelses forskellen for at være ærlig. Så jeg får ikke noget bedre kamera hvis jeg er parat til at smide et par ekstra hundrede kroner efter det, end 710'eren?

Billedmæssigt er A710 bedre end ixus modellerne, også selv om vi snakker de dyre Ixus modeller. Og man har mulighed for flere manuelle indstillinger når/hvis man kommer så langt at man godt vil lege lidt.

Jeg vil foreslå at du smutter ned i din lokale elgiganten eller hvad der nu er i nærheden. Chancen for at de har en A710 IS til display er rimelig stor. Så kan du bedre afgøre størrelsen.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Hvad med sådan en her (Casio Exilim HI-zoom EX - V7)? Jeg syntes at det ser rigtig lækkert ud, men det er godt nok lidt dyere end de andre som du har kigget på. Jeg har ladet mig fortælle at det er et rigtig godt kompakt kamera!

MVH. Flindt_DK

Originally posted by Flindt_DK
    Hvad med sådan en her (Casio Exilim HI-zoom EX - V7)? Jeg syntes at det ser rigtig lækkert ud, men det er godt nok lidt dyere end de andre som du har kigget på. Jeg har ladet mig fortælle at det er et rigtig godt kompakt kamera!

MVH. Flindt_DK

Hvis man også skal have noget Hukommelseskort til bliver det måske lidt uden for mit budget,
    som det ser ud nu, hvis ikke jeg kan finde noget bedre kamera i 2,500 klassen bliver det A710 IS.

Det med Lommestørrelse betyder ikke alverden, vil gerne have et lidt større kamera og bedre billeder.

Hvad med sådan en her (Casio Exilim HI-zoom EX - V7)? Jeg syntes at det ser rigtig lækkert ud, men det er godt nok lidt dyere end de andre som du har kigget på. Jeg har ladet mig fortælle at det er et rigtig godt kompakt kamera!

MVH. Flindt_DK

Er et dårligt kamera. A710 IS er langt bedre, endda 900 kr. billigere.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa

Ja, Casio har aldrig lavet særlig overbevisende kameraer (ikke digital ihvertfald, analog skal jeg ikke kunne sige).

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Jeg siger tak for hjælpen, så er der blevet bestilt!

1 stk "Canon Powershot A710 IS"
    1 stk "Energizer Rechargeable AA 2500 MaH - 4 stk."
    1 stk "Ridata Pro SecureDigital 150X 1GB"
    1 stk "Hama Track Pack C4 Digital (028845)

Så burde jeg være klar til lidt begynder billeder!

Originally posted by celfa

Det er 100% sikkert... Men det ser rigtig pænt ud det casio, og det har en pæn zoom. Som jeg ihvert tit står og mangler hvis jeg bruger mine forældres HP kamera med 5xzoom. Eller er HP også et ret godt bud! de er billige og udemærket kvali.!

• Tillykke med købet :)

Det er 100% sikkert... Men det ser rigtig pænt ud det casio, og det har en pæn zoom. Som jeg ihvert tit står og mangler hvis jeg bruger mine forældres HP kamera med 5xzoom. Eller er HP også et ret godt bud! de er billige og udemærket kvali.!

Ja 100% sikkert!

Men HP kameraer er ikke noget at råbe hurra for. De har ikke lavet nogle modeller der har været konkurrence dygtige, med hensyn til pris og kvalitet. Eneste grund til de sælger er at Elgiganten, Merlin osv. forhandler dem. Og folk kigger kun på x zoom og pixels. Så tror folk kameraet er vildt godt fordi det har 8 x zoom og 10 megapixels.
    10 pixels kan de for det meste slet slet ikke udnytte, da optikken stinker. 8 x zoom, der glemmer folk at kigge på hvor området går fra. For det meste er der stortset aldrig noget vidvinkel. HP kameraer er i øvrigt dårlige til at håndtere ISO støj.

Ville til enhver tid hellere have et A710 IS end et vilkårligt HP kamera.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• her er nogle billeder som er taget med mine forældres hp cam.. Det var et som de købte i NEtto engang for 1500kr.. www.flindtdk.deviantart.com

Ps. Plz leave a comment :P Jeg syntes selv at de er udemærkede, og jeg køber et eos 400d nu til sommer så jeg kan få endnu bedree shots :) (min far har nogle linser til det så det skal jeg ikke investere i med det samme :D )

• Så dukkede postmanden op med mit kamera, nu er jeg ikke en haj til sådan noget men må fandeme sige det er lækkert! I forhold til hvad jeg har haft.

Men vi kan roligt sige, der skal mere end et kamera til at tage gode billeder :)) Men er virklig imponeret af kvaliteten! Vil sige mange tak for hjælpen!

Lige et tilfældigt prøveskud. Røg lige gennem downsizing møllen, så en smule kvalitet røg der.
    ( Det kornede i reflektionen er regnen på vinduet )

[Blocked Image: http://img99.imageshack.us/img99/9819/img0015it6.jpg]

• Tillykke med dit nye kamera, du bliver helt sikkert glad for det. ;)

Ang. billedet, så har du været lige lovlig tæt på motivet eller focus ligger forkert, da den er uskarp. Kik i manualen hvor tæt på det kan tage Marco billeder. ;)