Hjælp med overclocking af Quad q6600

  • Haløjsa.
    Til at starte med, så nej- jeg har aldrig overclocket min CPU før, har siddet med en Siemens som nada settings havde i bios.


    jeg har købt en ny quad core 2.4 til min nye comp, så jeg kan få fuld ydelse af mit gfx kort.
    Men hvordan overclocker man alt i alt? - er der nogen der har nogle guides, eller erfaringer til at hjælpe??, ja - en overclock begynder ftw. Vil bare gerne ha den op på 3ghz cirkus.


    Kører med nedenstående system..


    Håberpå god hjælp, tak på forhånd
    Mvh Nicklas


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

    Rettet 2 gange, sidst af Macarized ().

  • Kender ikke dit bundkort, men der skulle gerne være et sted hvor der står advanced BIOS options eller lignende derinde kunne der meget vel være et punkt som hedder FSB tuning eller bare FSB... Og regner med at du er klar over at du kan skade dit Hardware ved at OC.

  • yes yes, det er jeg.. :-)
    Men det er jo ikke bare at justere hvor mange mhz cpu'en kører med vel?- er der ikke en masse der skal justeres og ændres på?


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

    Rettet en gang, sidst af Macarized ().

  • Gider jeg ikke lige til at starte med, jeg er lidt forsigtig med min ting så jeg indstiller ikke vcore til starte med... Jeg plejer stille at roligt at hæve FSB'en med nogle få stykker afgangen... Når jeg så har OC'et ca. 100 MHz så tester jeg lige en omgang 3DMark06 og hvis der ikke sker noget så plejer jeg at hæve den lidt mere... Dog skal du være klar på at det kan gå galt har prøvet at brænde et 7800GTX og det var da det var foholdsvis nyt så ca. 3500Kr. var det nok værd...

  • føj..... vil sq ikk miste 5000 på mit gfx kort ;P
    Ville det betale sig at købe quad, så? den er trosalt 1500 dyrere end E6600.


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • Quote

    Originally posted by Svan
    PS hvis du kører med blæser eller vand for den sags skyld så download lige Coretemp og tjek temperaturen for den må jo helst ikke blive for varm...


    Core temp, aight thx :)


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • Quote

    Originally posted by Macarized
    føj..... vil sq ikk miste 5000 på mit gfx kort ;P
    Ville det betale sig at købe quad, så? den er trosalt 1500 dyrere end E6600.


    Fatter ikke lige den sætning, men nej man lærer af sine fejl... har ikke brændt noget andet af overhovedet :D

  • Quote

    Originally posted by Macarized
    Ville det betale sig at købe quad, så? den er trosalt 1500 dyrere end E6600.


    Quadcores ryger ned i pris i slutningen af Q2/07, såeh..