retur-ret og RMA

• Afleverede mit Asus P5N32-E/SLI til RMA, da en eller anden lille chips-dims var futtet af, efter blot en dags brug.

Leverede det tilbage D. 3/4, og de sendte det D. 26 Marts. Jeg havde det vidst Torsdag D. 30 Marts.

De 14 dages retur-ret var jo stadig gyldig da jeg leverede det, men nu, 20 dage efter, hvor jeg stadig ikke har fået det, eller hørt noget som helst, så er den jo ikke gyldig længere.
    Eller hvad?

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen
    Afleverede mit Asus P5N32-E/SLI til RMA, da en eller anden lille chips-dims var futtet af, efter blot en dags brug.

Leverede det tilbage D. 3/4, og de sendte det D. 26 Marts. Jeg havde det vidst Torsdag D. 30 Marts.

De 14 dages retur-ret var jo stadig gyldig da jeg leverede det, men nu, 20 dage efter, hvor jeg stadig ikke har fået det, eller hørt noget som helst, så er den jo ikke gyldig længere.
    Eller hvad?

Jo, den er stadig gyldig, de modtog det jo inde for de 14 dage.

Jeg sendte også et bundkort ind til SHG for 14 dage siden, og får mine penge tilbage imorgen for det, selvom de 14 dage fra start længe er overskredet.

Du skal som forbruger kun sørge for at de har det hos dem inde for de 14 dage :)

Originally posted by Burger
    Hvis du har valgt at oprette en RMA-sag, så kan du vel næppe anvende din returret ;)

Du skal oprette en RMA idet produktet er i stykker..

Du skriver bare som note at du vil have dine penge tilbage når det er inde for de 14 dage.. Sådan blev jeg bedt at gøre hos SHG, og tror da de andre gør lige sådan :)

• Okay..
    Jeg fik så af vide at jeg ikke kunne få pengene tilbage, da det jo var i stykker, så der står ingen note på at jeg skal ha penge tilbage.
    Så kan det jo godt blive lidt af et problem.
    -Og har jo intet bevis på at de har sagt det til mig.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by GummiMogens

Du skal oprette en RMA idet produktet er i stykker..

Du skriver bare som note at du vil have dine penge tilbage når det er inde for de 14 dage.. Sådan blev jeg bedt at gøre hos SHG, og tror da de andre gør lige sådan :)

Man SKAL ikke oprette en RMA sag når produktet er i stykker indenfor de første 14 dage, men det er god stil at gøre det, så er der bare ikke længere tale om at anvende sin returret, men derimod mangelbeføjelser, og hvis butikken så tilbyder afhjælpning eller ombytning, kan man IKKE kræve at få sine penge tilbage.

Det er Købelovens §78 vi skal have fat i, når der er blevet oprettet en RMA sag.

Så selvom SHG måske har gjort det i dit tilfælde, så står der ikke i loven at de skal gøre det. Returret og RMA (mangelbeføjelser) er to vidt forskellige ting, og dermed også to vidt forskellige love der er tale om ;)

• Arr men øv..

Så har de jo bare stået og løjet mig op i ansigtet.
    -Det da li' godt grov.