#16 Billederne | Farvestrålende

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Så vil jeg da lige skrive lidt til billederne.

Carlsen: Flot farve det er helt sikkert. Jeg kunne godt have tænkt mig at mere af blomsten var skarp. Eller at du var gået endnu tættere på.

Bonnie: Hælder det ikke ret meget mod venstre? Hvis himlen virkelig så sådan ud, må det have været et flot syn. Det virker dog som du har hevet lidt meget i farvene. Selve kompositionen er jeg ikke helt vild med.

|Henrik|: Super flot. Det er meget svært at få detalier frem på sort når baggrunden er helt lys (hvid), men det er lykkers meget godt syntes jeg :9xo
    Savner dog den sidste skarphed.

klovnemanden: En tulipan formoder jeg :D Det er næsten helt abstrakt og jeg kan lide det. Skarpheden skulle dog have ligget på den ting der ligner en ...

origin: Fint stemnings billede fra en dejlig forårsdag. Ser måske lidt snap-shot agtigt ud.

celfa: Også flot. Den sidder næsten og gør sig til for fotografen. Ser en smule mørkt ud.

_WHAT_ : Et af dine bedste imo. Pragtfuld skarphed og bokeh.

Det er sådan jeg ser dem, håber I kan bruge det til noget :))

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Originally posted by Lahnet

|Henrik|: Super flot. Det er meget svært at få detalier frem på sort når baggrunden er helt lys (hvid), men det er lykkers meget godt syntes jeg :9xo
    Savner dog den sidste skarphed.

Takker for vuderingen. :9xo

Dog kan jeg ikke se hvor der mangler skarphed, udover lidt i kanterne da det altid vil forekomme når det er taget med Marco. ;)

Hvor mener du der er uskarphed i focus området. ?

• Det gule i centret af blomsten er 100%, det skulle have været bien. Men igen det ser sikkert anderledes (bedre) ud i fuld opløsning.

Abit KN8 SLI
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Det gule i centret af blomsten er 100%, det skulle have været bien. Men igen det ser sikkert anderledes (bedre) ud i fuld opløsning.

Ok, men billedet må snyde lidt grunet biens mørke farve, for focus center ligger midt på bien, som jeg kan se via displayet på cameraet. :)

• Carlsen Meget fint billede. Jeg kan godt lide fokus som den er. Lidt mindre roddet baggrund ville være godt.

Bonnie Farverne er utrolig flotte. Men har du ikke redigeret i dem lige lovligt meget? Ellers ser det lidt skævt ud.

|Henrik| Bladene er en anelse for lyse. Ellers et godt billede.

klovnemanden Udmærket skud :) Fokus ligger lidt sjovt. Og den kunne også godt bruge lidt redigering i photoshop.

origin Flot billede. Jeg har egentlig ikke noget til det.

Lahnet Lidt kedeligt motiv. Men dejligt skarpt.

_WHAT_ Lækker skarphed. Men syntes godt nok din baggrund er forstyrrende. Og rigtig flotte farver.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa

|Henrik| Bladene er en anelse for lyse. Ellers et godt billede.

Takker celfa, ja vil give dig ret i at bladene er lidt lyse, selvom de ikke er udbrændte, men det er tæt på. ;)

• Jeg er megat træt af at jeg ikke huskede mit kamera, da jeg kørte til Viborg og hjem hver eneste dag i sidste uge, og må sige at det nemt kunne være blevet til at par gode billeder :( Men that's life.

Men må igen sige at de billeder der er, er fede !

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Tak Celfa

Jeg måtte finde et nyt billede i en fart, da jeg havde fået slettet exif på mit første. Lidt kedeligt tjaaa måske nok, jeg syntes bare farverne (grøn i grøn) var flot.

:cheers:

Abit KN8 SLI
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

• Carlsen
    Flot blå farve, men tror billedet havde været bedre hvis blomsten der er i focus ikke vendte siden til, men derimod åbningen på blomsten.

Bonnie
    Billedet ser en smugle skævt ud, og som der bliver nævnt tidligere er det vidst redigeret for meget, da farverne ser lidt for kunstige ud, men hvis ikke ja så har det været et flot syn.

klovnemanden
    Umiddelbart et ok billede, men focus ligger ikke der hvor det skal.

origin
    Flot stemningsfyldt billede med rigtig flotte farver, synes faktisk at billedet står flot skarpt.

Lahnet
    Lidt kedeligt billede af en beskidt tennisbold, ellers står billedet flot skarpt.

celfa
    Super flot billede med en flot sløret baggrund, dog er der noget løst bark ( tror jeg det er ) som der kommer i vejen for fuglen.
    Jeg synes faktisk det ser fedt ud at fuglen drejer hovedet i næsten samme retning som grenen den sidder på.

_WHAT_
    Ja, der er ikke andet at sige: Rigtig flot billede der står kniv skarpt.

• Carlsen
    Baggrunden bliver forstyrende og der er ikke noget i billedet der fanger eller holder min opmærksomhed. Anden vinkel og komposition havde nok gjort det bedre for den ellers flotte blomst.

Bonnie
    Billedet tipper en smule som tidligere nævnt. Du har ikke fået placeret horisonten midt i billedet hvilket er rigtig godt. Der er dog meget død himmel i toppen af billedet, det kunne måske med fordel beskæres til et panorama format. Det dato stempel få det lige fjernet det trækker alt opmærksomheden og ødelægger billedet. Næste gang du for sådan en flot himmel så prøv og find en mere spændende forgrund så billedet for mere interesse lyset kan desværre ikke helt bære det selv.

|Henrik|
    Fint billede god skarphed, der er lidt rod i baggrunden som godt kunne have været bluret lidt mere. Kompositionen er ikke helt gal men kunne måske også være lidt bedre du har ikke fanget bien fra dens bedste vinkel :)

klovnemanden
    Lidt kedeligt billede, farverne er meget kolde og din wb er helt sikkert gået fejl af virkeligheden. Hvor fokus skal ligge kan altid diskuteres jeg tror dog du havde fået mere ud af en lidt anden vinkel på blomsten. Det er også en smule underbelyst.

origin
    Bliver lidt kedeligt i mine øjne. Der er ikke noget mit øje gerne vil se og det ligner meget et lidt tilfældigt og ikke overvejet skud. Heller ikke specielt farvestrålende i mine øjne. Kamera teknisk set fejler det dog ikke noget.

Lahnet
    Grøn i grøn kan være en fin ide men billedet her taber hurtigt interesse og der mangler på en eller anden måde en historie noget den vil fortælle.

celfa
    Baggrunden bliver rimelig god. Billedet er desværre underbelyst hvilket tydeligt ses på fugl og gren. Jeg mangler også noget øjnkontakt med fuglen eller muligheden for at se dens øje/øjne bedre. Ser også ud til at der er en smule blåstik i de hvide fjer. Den rød top har du fået udbrændt i den røde farve kanal det skyldes måske lidt for meget hue/sat i ps. Hvis vi kigger på kompositionen så havde det været bedre hvis grenen løb fra hjørne til hjørne da det skaber linjer, dynamik og liv i billedet.
    Den blå plet nederst i baggrunden trække lidt i min opmærksomhed og kunne nok nemt clones.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

celfa: Også flot. Den sidder næsten og gør sig til for fotografen. Ser en smule mørkt ud.

Takker :) Hmm ja, men ærgre mig jeg ikke skudt i RAW.

Originally posted by |Henrik|
    celfa
    Super flot billede med en flot sløret baggrund, dog er der noget løst bark ( tror jeg det er ) som der kommer i vejen for fuglen.
    Jeg synes faktisk det ser fedt ud at fuglen drejer hovedet i næsten samme retning som grenen den sidder på.

Barken kan jeg sq ikke gøre så meget ved ;) Men jeg kan godt se det er en anelse for mørkt. Men takker ;)

Originally posted by _WHAT_
    celfa
    Baggrunden bliver rimelig god. Billedet er desværre underbelyst hvilket tydeligt ses på fugl og gren. Jeg mangler også noget øjnkontakt med fuglen eller muligheden for at se dens øje/øjne bedre. Ser også ud til at der er en smule blåstik i de hvide fjer. Den rød top har du fået udbrændt i den røde farve kanal det skyldes måske lidt for meget hue/sat i ps. Hvis vi kigger på kompositionen så havde det været bedre hvis grenen løb fra hjørne til hjørne da det skaber linjer, dynamik og liv i billedet.
    Den blå plet nederst i baggrunden trække lidt i min opmærksomhed og kunne nok nemt clones.

Hold da op :P Et helt roman udkast. Men takker for kritikken. Skal da klart huske det til næste gang ;) Har jo fået free pass :D

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Tak for alle de fine vurderinger..:)

Jeg vil bare sige, jeg har ikke forstand på foto, overhovedet... det er lige før jeg ikk engang ved hva en linse er...:)
    Jeg har heller ikk styr på photoshop eller noget som helst, det tætteste jeg kommer på "billederedigering" er vel at jeg engang imellem får et billede til at fylde mindre ved at gemme det som jpeg via. paint..:D

Det var mit første skud med husets nye kamera, og jeg tænkte jeg ville smide det op og høre hva i havde i at sige, og jeg kan da høre at jeg ikk har gjort det helt skidt..:)

Jeg siger mange tak igen, og i vil nok komme til at se et par billeder fra mig igen..:)

Mvh.

Klovnemanden

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

• Linser det er sådan nogen man køber nede ved bageren :))

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

• Til trods for at du nu siger at du er meget nybegynder indenfor fotografering, så synes jeg faktisk du fik taget et godt billede. ;)

Jeg kan høre lidt på dig at du godt kunne tænke dig at vide mere omkring fotografering, så jeg vil anbefale dig at tage et kik forbi her der er alt faktisk skåret ud i pap så alle kan forstå det, du kan starte med at klikke i toppen af siden under Foto Teknik. ;)

Pøj pøj

/ Henrik