Routerhjælp, TDC internet

  • Jeg har noget TDC internet her, og jeg er træt af den skod netopia router der fulgte med da jeg oprettede det, derfor vil jeg prøve en anden router med ADSL modem jeg har liggene


    Men jeg har et lille problem, den Netopia router jeg benytter nu er fuldstændig låst, så jeg kan ikke se de oplysninger jeg skal bruge og jeg vil derfor gerne høre om der er nogen der har nogle tricks til at tjekke sine routeropsætning uden at logge ind på den


    Jeg har prøvet webinterface og telnet til den, men jeg kan ikke komme på den


    Jeg har min eksterne IP, og det er så også lige det


    Jeg har prøvet at finde min internetgateway ved at lave en tracet til google, og der fik jeg en IP efter den fra mit interne net, kan man være sikker på at det er ens internetgateway


    Derudover ved jeg ikke om den benytter LCC eller VC (kan man tjekke det på nogen måde med den eksisterende?)


    Subnet masken går jeg ud fra er 255.255.255.252 som plejer at være standarden (ret mig hvis jeg tar fejl)


    Håber der er nogen der kan hjælpe :D

  • Quote

    Originally posted by Hellm@n
    Det er den eksterne gateway, altså efter routeren, på vej ud


    Og nej, Netopia routeren har ingen resetknap, den kom prækonfigureret fra TDC


    Har du prøvet mit andet forslag?

  • Den ville nok ikke kunne holde til transporten hvis den mistede konfigurationen efter et par timer uden strøm, og derudover havde jeg den også stående i nogle dage uden strøm da jeg modtog den