8800GTX Vmod?

Originally posted by neiro
    Søndergård jeg trot ikke du skal være bange for støjniveauet på 8800 kortene. Jeg har et gtx som jeg egentlig slet ikke hører. Jeg kan kun høre de to små 80mm blæsere i min strømforsyning og så min raptor.

Hvad angår voltmod, jeg har ikke tænkt mig at prøve før garantien udløber, men hvor er pointen? jeg får mere performance ud af at clocke fsb 10 højere end gpu 50 højere - så jeg synes egentlig slet ikke det kan betale sig. Må dog indrømme at jeg er lidt skuffet over kun at have 15-17 fps i supreme commander når jeg zoomer helt ud (1600x1050 ; alt på max) .. så måske man burde skubbe det mere. Men da jeg legede med det i januar konkluderede jeg at det var spild af tid.

Nu er dit 8800gtx jo også temmelig begrænset af din lille cpu.
    Supreme commander bruger også mest cpu pga. alle de units på skærmen, så i andre mere gfx krævende spil vil du nok nemt ku se en forskel ved oc af gfx'et.

• Muligt. Synes bare ikke jeg har mødt nogen spil der kørte under vsync hastigheden bortset fra anno 1703 og supreme commander. Og hvis cpu'en er problemet i supreme, så har jeg egentlig ikke noget grafik problemer - anno's problem er manglende dualcore support.

Anyway, min pointe er at det bedre kan betale sig at koncentrere på cpu eller fsb overclockning end grafik.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.