Vandkøling system til E6600 & 8800 GTX, OC!

• Hej Tweakere!

Jeg har kigget lidt omrking og ikke rigtig fået så meget ud af de tråde der nu var.. (no offence) :P

Mit system (som er i min signatur), vil jeg gerne vandkøle.. Dvs chipsæts (NB og SB), CPU, GPU.

[Blocked Image: http://img115.imageshack.us/img115/4734/wcfragummick4.jpg]

GummiMogens har været så flink at give et bud på et muligt system (se billedet for oven), som da også umiddelbart virker som nogle gode sager.. ;) Men jeg vil gerne have en mening eller 2 ekstra.

Jeg har et par krav;

- Prisen må helst ikke overstige 3.000,-
    - Radiatoren må ikke være større end en 360'er.
    - Der skal selvfølgelig være et top-notch kølehovede til mit 8800 GTX som også dækker mosfet, RAM og den lille sjove chip i den modsatte ende.

Blæsere har jeg selv (3 x Noctua NF-S12 800).

Men hvad med rør-tykkelsen?

Hvad er bedst af fittings, push-on eller push-in?

Væske, er det nemmest bare at købe noget værdigt og smide i?

På forhånd tak.. :D

• ser fino ud. Dog havde jeg valgt Masterkleer 7/16 slanger fremfor 1/2 slanger.. de er nemme at få på men er kun 11,1 ID, så det vil medfører at du ikke så nemt for leaks

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty
    ser fino ud. Dog havde jeg valgt Masterkleer 7/16 slanger fremfor 1/2 slanger.. de er nemme at få på men er kun 11,1 ID, så det vil medfører at du ikke så nemt for leaks

Dem havde de søreme også på Coolerkit.dk, nice nok tak for input! :D

• self. coolerkit FTW.

har selv haft dem, kan varmt anbefales. De kan presses på med normalt håndkraft uden probs. Super nice. Overvejer selv vand igen. Dog først når der kommer nyt HW

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Ser godt ud.

Dog passer pumpens studser ikke til resten af systemet...
    Den har faste 3/8 (10mm) studser og vil IKKE passer til 1/2 (12mm) slangen og fittings du ellers har valgt...
    Enten skal du bruge 3/8 hele vejen igennem systemet ellers købe DDC ULTRA PRO, hvor du så kan sætte 1/2 fittings i.

Nippel fittings, som du har valgt via EK og swiftech hovederne, er dem med størst IndreDiameter og giver bedst ydelse.

Af hvad brugerne på XS.org siger, så skulle Noctua blæserne ikke være særligt velegnet til vandkøling, da deres tryk ikke er specielt godt... De mister "pusten" når du sætter dem på en radiator...
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=137832
    /Thomas

self. coolerkit FTW.

har selv haft dem, kan varmt anbefales. De kan presses på med normalt håndkraft uden probs. Super nice. Overvejer selv vand igen. Dog først når der kommer nyt HW

Hvad er det da for noget nyt hw? :P
    Bare drømmehardwaren der ikke er klar til hylderne endnu? ;)

Okay, fittings må jeg lige kigge på så.. :) Det er heller ikke bestilt endnu hehe. ;) Men takker for tips!

Blæserne kan jeg godt se at jeg må skifte ud.. Mine kører kun 800 RPM. Må have nogle Noise Blocker el. lign. i stedet. :)

• ja tag pro versionen. Så kan du frit skifte med fittings. EK high flow er fine favoritter.. de har gummiring tilslutning og super kvali :9xo

• ja tag pro versionen. Så kan du frit skifte med fittings. EK high flow er fine favoritter.. de har gummiring tilslutning og super kvali :9xo

• Dobbeltpost Lasse? :))

Well, EK fittings holder max 8)

Men ja, læg lidt ekstra kroner i det og snup en PRO, og skift fittings, eller snup en D5..

De kan godt larme en smule på fuld smadder siges det, men min er nu monster stille selvom den kører på højeste RPM :)

Originally posted by Weidemann
    Tjek det her så.. Lidt forbedret, inkluderer blæsere og de nødvendige fittings og spændebånd. :)

[Blocked Image: http://img148.imageshack.us/img148/9143/altgodtfrahavetfj3.jpg]

Som prikken over i'et ville jeg snuppe Slange-clips istedet for spændebånd.. Kønnere installation, og virker mindst lige så godt.

De er også nemme at genbruge, de kan uden problemer skilles ad med en flad skrue-dreng :)

Originally posted by GummiMogens
    Som prikken over i'et ville jeg snuppe Slange-clips istedet for spændebånd.. Kønnere installation, og virker mindst lige så godt.

De er også nemme at genbruge, de kan uden problemer skilles ad med en flad skrue-dreng :)

Okay, de er søreme også lidt billigere.. ;) Hehe.

Ligefør at jeg vover at forsøge en bestilling. :crazyeyes:

Har dog et spørgsmål..

Monteringen af radiatoren i kabinettet.. Hvordan skal jeg bære mig ad med det, hvis der ikke er huller på begge sider af radiatoren?

[Blocked Image: http://coolerkit.dk/Graphics/Products/644.jpg]

• Der er monteringshuller på begge sider af radiatoren til blæsere..

Har selv haft netop denne model :)

Alle huller er M4 gevind, så der er rig mulighed for at bruge en masse fede skruer.

Og jeg ville nok foretrække at montere den med blæserne mellem radiator og kabinet, med skruer hele vejen igennem fra kabinettet og ned i radiatoren..

Sådan er mit monteret, og det er ganske effektivt..

• Fair nok, takker! ;) :9xo

Så ser jeg frem til at have kapital til at kunne bestille.. :P

• ja Gummi har ret. Det er både nemmest med skruer hele vejen igennem og det er også denne metode jeg har brugt i tidernes morgen.

Weidemann - Har du roddet med vand før? Hvis ikke ville jeg tage flere meter slange.. Kender det selv fra dengang jeg var vandkølingsnOOb, da brugte jeg 5meter, og det var uden chipsetkøling :idea:

ja Gummi har ret. Det er både nemmest med skruer hele vejen igennem og det er også denne metode jeg har brugt i tidernes morgen.

Weidemann - Har du roddet med vand før? Hvis ikke ville jeg tage flere meter slange.. Kender det selv fra dengang jeg var vandkølingsnOOb, da brugte jeg 5meter, og det var uden chipsetkøling :idea:

Damn.. :o

Valgte 3 meter.. Men måske jeg skulle tage lidt mere så.. :P

ja Gummi har ret. Det er både nemmest med skruer hele vejen igennem og det er også denne metode jeg har brugt i tidernes morgen.

Han flirter en del med mig på MSN, så jeg skal sq nok hjælpe ham igennem.. Er mig der har lokket ham ud i dette :T

Lasse, man kan fandme ikke bruge 5 meter i en comp medmindre man trækker slangerne langs kanterne :))

• men IMO dumt at løbe tør for slanger.. 3 meter er ikke meget til alt det og hvis der sker fejl

men IMO dumt at løbe tør for slanger.. 3 meter er ikke meget til alt det og hvis der sker fejl

Har du helt ret i..

Jeg har købt 6m til CPU, nb og gfx :P

Men jeg vil så også trække slangerne ned langs bundkortets side, og undgå slangerod ud over det hele..

Er ikke engang sikker på 6 meter er nok :)

• Mit system bliver nok også lidt besynderligt eftersom radiatoren vil være i toppen, pumpen og reservoir i bunden hvor CPU'en også befinder sig, så det kan da godt være at man skal prøve at bestille 4-5 meter.. :crazyeyes:

Heller for meget end for lidt! 8o