Hjælp - ingen overclocking?

  • Jeg har lige fået mit 8800GTS hjem fra Inno3d, der ifølge deres hjemmeside skulle være overclocket fra producenten.
    Den kører i øjeblikket 513 på Core og 792 på Memory bus.
    Jeg har installeret den seneste Display driver, den nyeste nTune, og Rivatuner, men uanset hvad jeg foretager mig, kan jeg ikke overclocke! Når jeg forsøger markerer nVidia control panel godt nok "Brugerdefinerede indstillinger" inde i GPU overclock, men jeg kan ikke køre det højere op? Dertil kan jeg ikke justere grafikkortets blæser. Rivatuner kan ikke finde nogen indstillinger fra kortet af, kun blæserkonfiguration!


    Hvad skal jeg gøre?

  • vente til der kommer en ny driver der kan.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • du giver jo ikke megen info....hvilket OS er der tale om, hvilken driver bruger du osv...og ydelsen kan du alligevel næppe bruge fuldt ud nogetsteds alligevel, så det er jo ikke et direkte problem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Der er tale om Windows XP - Home edition, 32-bit - hvilket måske kan være problemet?


    Jeg bruger nVidia's driver 101.02 til XP-32 bit, og nTune 5.05.25.


    Jeg kan godt 'se' OC mulighederne i menuerne, jeg kan bare ikke vælge dem, hvilket jeg synes er underligt.


    Der bruges så også Direct X 9.0C jo..

  • hmmm lad være med at bruge ntune.....brug coolbits istedet, kan være noget deri er problemet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Boneass
    Jeg har lige fået mit 8800GTS hjem fra Inno3d, der ifølge deres hjemmeside skulle være overclocket fra producenten.


    ja de er nogle fuskere, de har retted siden