Højtaler setup probs..

• Yo tweak ! :D

Jeg ved ik om det er her den skal postes min tråd, men hvis ikke må en flink moderator gerne smide den hen hvor den hører hjemme.. :)

Jeg har et lille setup med nogle cerwin-vega højtalere og nogle dantax højtalere på en sorround forstærker (Kenwood KRF-V4550D) .. Mit problem er at jeg ikke kan få alle fire højtalere til at spille det samme.. Endten så spiller baghøjtalerne slet ikke, hvis den står på Stereo, eller også kommer der bare nogle af lydene fra den pågældene sang, hvis jeg sætter forstærkeren til at køre Pro Logic.. Hvordan kan jeg få dette til at virke ?

Undskyld hvis den er smidt i det forkerte forum !

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• Eller 4/5-kanals stereo..

Når man kører Pro Logic, er det bare "tilfældige" lyde som bliver smidt om til baghøjttalerne.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Højtalerne er sat til de rigtige kanaler.. Der er to funktioner mere ved siden af pro logicen der hedder Dolby Digital og 3 Stereo, men jeg kan kun vælge pro logic af dem.. :S Og nu har jeg jo så mistet manualen til den eftersom at vi er flyttet..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Originally posted by FonZi
    Højtalerne er sat til de rigtige kanaler.. Der er to funktioner mere ved siden af pro logicen der hedder Dolby Digital og 3 Stereo, men jeg kan kun vælge pro logic af dem.. :S Og nu har jeg jo så mistet manualen til den eftersom at vi er flyttet..

Et stk. manual her.

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

Originally posted by Happy^

Ja god idé at opfordre ham til noget der kan brænde forstærkeren af.. smaaaaart.

Tænkte faktisk på den idé men gk fra det da jeg synes det virker sådan lidt som noget fusk hehe.. :P

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Originally posted by FonZi

Tænkte faktisk på den idé men gk fra det da jeg synes det virker sådan lidt som noget fusk hehe.. :P

Det er også noget fusk.. Men hvis vi siger din forstærker kan trække xx antal W i xx antal ohm på hver udgang, skal du bare sørge for at de to højtalere ikke overskrider de tal.. Så skuller der ikke være noget problem..

Kørte selv med to stk. cerwin vega LS-12 samt nogle Baze højtalere i et halvt årstid. én af hver på en 100w udgang.. og det spillede sq fint.. Turde dog ikke at gi det fuld hammer...

Happy^: Hvis man bruger hovedet kan man nemt brokoble uden at brænde noget som helst af.. Det svare vel lidt til at OC'e.. Det kan gå galt, men hvis man ikke er alt for dum kan man nemt for det til at rykke :)

• Som du ved Daniel har jeg den samme model og havde samme problem. Så jeg satte mai til at læse i manualen og kom fram til at det ikke kan lade sig gøre på den. Desværre .

Pentium4 2,8b Ghz
    ASUS P4SDX
    Piont of Veiw GForce FX 5600XT 256 DDR
    2*120 GB Seagate Barrcuda
    Kingston 512 DDR pc2700

• Altså du har forstærkeren forbundet til din computer eller hvordan? hvis ja, så har jeg selv lige gjort det samme og havde samme problem at jeg ikke kunne får højtalerne til og spille det samme. Men jeg skiftede lydkort og nu virker det tip top, men ved ikke lige om jeg har forstået dig helt ;)

• Tjek hvor mange ohm dine højtalere er og husk på at ohm'ne bliver halveret når du brokobler højtalere. Tjek i din manual hvor langt ned i ohm din forstærker er stabil til, og sorg for at overholde det. Fx. hvis du brokobler 2 sæt 8 ohms højtalere, vil du få 4 ohm hvilket ikke er noget problem for din forstærker.
    :dance:

Originally posted by BassQues
    Tjek hvor mange ohm dine højtalere er og husk på at ohm'ne bliver halveret når du brokobler højtalere. Tjek i din manual hvor langt ned i ohm din forstærker er stabil til, og sorg for at overholde det. Fx. hvis du brokobler 2 sæt 8 ohms højtalere, vil du få 4 ohm hvilket ikke er noget problem for din forstærker.
    :dance:

Nu er CV så somregel 4 ohm, og ved så ikke med Dantax.. Men hvis de også er 4, så vi nede på 2ohm, og så skal der passes på hvis man vil skrue op.
    -Dog kan det stadig sagtens lade sig gøre.
    Jeg har spillet med 1ohm på hver kanal på en gammel Technics, og den kunne sgu klare mosten, og lever stadig i beste velgående.

-Men man kan jo også være uheldig

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb