svchost.exe bruger 99% af CPU ? Hjælp.

  • Jeg har fået et irriterende problem: Et par minutter efter at have bootet op går alting pludselig enormt langsomt.
    I taskmanageren kan jeg se at det er en af svchost.exe (system) der sluger 99% af CPU ydelsen.


    Hvis jeg simpelthen stopper den (svchost.exe) så kører computeren igen i normal hastighed, men jeg får diverse fejlmeddelelser,
    typisk ved afspilning af videofiler. (det kan jo ikke undre når man stopper en systemproces :roller: )


    Jeg har googlet det og det er tilsyneladende et almindeligt problem.
    Ihvertfald får jeg 10000 hits, men desværre også ligeså mange løsningsforslag. :(


    Så nu spørger jeg så de sande eksperter: tweakerne.
    Har i prøvet det samme og hvordan slap i af med problemet?


    På forhånd tak Humpeligimp.

  • svchost.exe er en system process, der bruges til at kører diverse service på din PC, derfor vil du også ofte se at du har flere instanser af svchost.exe kørende samtidig.


    ProcessExplorer (http://www.microsoft.com/techn…ties/ProcessExplorer.mspx) kan fortælle dig hvilke services, der køres af hvilke instanser. Start programmet og hold musen hen over den instans, der bruger 100%, så skulle du gerne få en lille boks op, hvor der står hvad det er, der kører "inden i" svchost.exe.

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    svchost.exe er en system process, der bruges til at kører diverse service på din PC, derfor vil du også ofte se at du har flere instanser af svchost.exe kørende samtidig.


    ProcessExplorer (http://www.microsoft.com/techn…ties/ProcessExplorer.mspx) kan fortælle dig hvilke services, der køres af hvilke instanser. Start programmet og hold musen hen over den instans, der bruger 100%, så skulle du gerne få en lille boks op, hvor der står hvad det er, der kører "inden i" svchost.exe.


    Havde det samme problem på et tidspunkt.


    Den han har er den svchost.exe med flest job i sig. Var det i hvert fald ved mig.


    Den eneste løsning jeg fandt var formatering.

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    svchost.exe er en system process, der bruges til at kører diverse service på din PC, derfor vil du også ofte se at du har flere instanser af svchost.exe kørende samtidig.


    ProcessExplorer (http://www.microsoft.com/techn…ties/ProcessExplorer.mspx) kan fortælle dig hvilke services, der køres af hvilke instanser. Start programmet og hold musen hen over den instans, der bruger 100%, så skulle du gerne få en lille boks op, hvor der står hvad det er, der kører "inden i" svchost.exe.


    Det var automatisk opdatering der var synderen.


    Men hvorfor er det pludselig blevet et problem? Det har jo altid virket fint.


    At disable servicen virker, men det er en lidt utilfredsstillende løsning, da jeg jo gerne vil have det slået til.


    Jeg ved godt at jeg kan opdatere manuelt via microsofts hjemmeside,
    men er der ikke en måde at få automatisk opdatering til at virke normalt igen?


    EDIT: der er skannet for virus og spyware til den store guldmedalje, så det er næppe der problemet ligger.

  • Hvilket brugernavn står der uden for den svchost.exe der bruger mange ressourcer..?! Hvis der står dit eget windows brugernavn er det med 99% sikkerhed nogel virus/spyware fis der kører i baggrunden...


    EDIT: skal lige siges at det har jeg nemlig selv prøvet, og der var ingen af mine antivirus/antispyware programmer der fangede den.... Så måtte manuelt slette den....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().