75 grader ved 3200 er way too much.. måske du skulle remounte køler med noget AS5. Man skal putte mere pasta på end ved amd64, da IHS er mere skæv. Du kan også lappe din cpu. det giver gerne 5-8 grader i load

OC på et DS3
-
-
Originally posted by hot_fifty
75 grader ved 3200 er way too much.. måske du skulle remounte køler med noget AS5. Man skal putte mere pasta på end ved amd64, da IHS er mere skæv. Du kan også lappe din cpu. det giver gerne 5-8 grader i loadBruger skam Arctic Silver...puttede mere på end AS hjemmesiden/manual foreslår...påførte et tyndt lag over hele cpu'en. Den har jo fine temps ved f.eks. bf2...omkring 34 grader. Det er i orthos blend den går amok...ligger for det meste under 70, men kommer op på 75 i en kort periode.
Skruede ned til 390 fsb hvor maks lå på 72.Lidt nedderen at det ser ud til at jeg ikke kan køre ram højere op...har godt nok kun prøvet en gang...må prøve lidt videre der. Der må være lidt at hente med de ram.
Hvordan lapper man en cpu? Er det slibning?
-
det er slibning med vandslibepapir, meget fint papir. Det får kobberoverfladen frem og så kan man se hvor skæv ens cpu har været.. min var meget skæv, konkav, så den var højest i siderne, dvs. ringeste køleløsning man kunne forestille sig, nok derfor det gav godt i temp.
Mht. til garanti går denne ved lapping, men jeg har aldrig brændt en cpu af (7-9-13):))
72 grader i othos er bare meget når det "kun" er ved ca. 3200 mhz.. har du tjekket kontakten med køler og cpu. God?
springet fra 34 grader i spil til over 70 i orthos lyder meget usandsynlig eller at kølingen er dårlig
-
springet fra 34 grader i spil til over 70 i orthos lyder meget usandsynlig eller at kølingen er dårligdet synes jeg nemlig også...det er med coretemp, men den bryder jævnlig sammen så jeg skal start den op igen...du ved "dont send" osv.
-
weird.. mit har aldrig crashed. Jeg 70+ ved 3200 er alt for meget.. burde ligge omkring 60 i load.
Det med ram så bare kør 1:1 det er altid bedst synes jeg mht. til stabilitet og ydelse, så kan du jo stramme timings lidt, evt. 3-3-3-8 ved 2,2 ved 400FSB tror jeg godt de kan
-
Det med ram så bare kør 1:1 det er altid bedst synes jeg mht. til stabilitet og ydelse, så kan du jo stramme timings lidt, evt. 3-3-3-8 ved 2,2 ved 400FSB tror jeg godt de kanden kan jo ikke så godt ved 400fsb...pga. temps på cpu...
er der ikke et andet temp monitorerings program jeg kan bruge til at nogenlunde verificere coretemps værdier?
-
everest og TAT. TAT er intel thermal analysis tool, som er meget godt. google det
-
everest og TAT. TAT er intel thermal analysis tool, som er meget godt. google detTakker, prøver TAT...har lige presset ram lidt mere...den kunne godt køre 2.5 gange fbs, dvs. 965 ved 5-5-5-15. Prøver at presse den lidt mere senere...stabil i orthos (kortere periode...temps omkring de 70 som maks...45 i bf2)
Ved ikke rigtig hvor jeg ændrer til T1 på det mobo...må google lidt
-
Bahhh,
TAT viser 50 idle mens coretemp viser 33
edit: hmmm, viser det samme ved load...måske var det ikke idle den viste
-
T1 kan du ikke med det intel chipset.. T2 er længe hurtig nok.. rammene burde jo kunne endnu mere men hold dig til 1:1 eller 4:5.. med 4:5 mener jeg 2,5 som du kalder det hehe.
Prøv at sætte multi ned på 6 eller 7 og se om du kan ramme 450-500FSB stabilt.. evt. lidt ekstra køling på NB ville ikke skade
-
Kører med 7*420 = 2940 og 1050 på ram.
Ram er slet ikke problemet her...det er temps på cpu...den crasher ikke orthos men kommer op over 70 grader også på TATTror jeg må demontere den køler og se hvordan det står til med artic silver...måske skal jeg komme lidt mere på
-
ja prøv remounte.. temp virker for høj, men ja stol nu på TAT, da 33 idle lyder for godt til at være sandt når load er 70. core temp har ellers altid virket fint her..
Du har sikkert også fået den ninja revision, som har intel montering med de plastikting der skal skubbes i. Det er noget shit, der er slet ikke nok pres på cpuen, dog burde dine temps være bedre...
Ser frem til remount og bedre temp
-
Ser frem til remount og bedre temp
Samme her, tak for hjælp