hvad er det der sker med tweak.dk

• Hvad er det der sker med tweak.dk?
    det spørgsmål har man nok stillet sig selv et par gange

i starten var det et sejt hyggeligt forum
    men hvad sker der?

kan godt være admin lukker denne tråd men vil bare lige have i alle sammen skal tænke på hvad det er der sker?

der er så mange nye (ved godt alle er velkomne)

men tænk lige over det

denne tråd er lavet pga jeg har fået en god forklaring og hvordan tweak.dk har været af en hemmelig person :ph34r:

kan også være nogle bliver sure bliver sure på mig pga. denne tråd men jeg kan godt leve med det

men tænk over det.
    og hvis admin's ikke sletter den håber jeg vi får en god debat om hvad der sker med tweak.dk

Mathias

• Forstår det ikke, og det er jo bare indnu en anledning til mudderkast det her, desverre.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• Tja, det har da engang været en lidt ældre aldersgruppe (trækker selv ned :P), og derfor lidt noget andet. Men altså, jeg syntes ikke denne tråd er nogen god idé.

En tråd kan ikke rette op på 200 aktive members.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Der er flere og flere der opretter en bruger pga. et hardware/software spørgsmål, og bliver hængende i off topic og film/musik.. Og det er der skænderierne begynder.

Jeg har selv desværre været inaktiv i hardware-verdenen, men efter foto sektionen er kommet frem føler jeg at det har givet mig blod på tanden ;)

Jeg startede engang en tråd om at Tweak var som en stor familie, hvor man kendte alle og det var altid så hyggeligt.. - den følelse synes jeg er mistet lidt.. Og det er rigtig ærgeligt! Jeg husker tweak som et sted man kunne surfe flere timer og hvis man skrev en tråd kom der tit sjove, interessante, ja nogle gange satiriske svar, istedet for posthunters som efterlader et reply hvor der står " :finger:" eller "LOL"!

Men ja.. Tweak er ikke hvad det har været, men det behøves selvfølgelig heller ikke at være en dårlig ting. Lad os nu bare kæmpe for at der ikke sker det samme som med blink-182.dk ! De lukkede pga. for lidt brugere og for lidt aktivitet.. Det var engang et virkelig virkelig sjovt forum og en masse fine fyre.. men pludselig som folk blev ældre og voksede fra blink-182 faldt mange fra, og der var en masse materiale på siden som blev flyttet pga. noget copyright!!

Så keep tweak.dk alive!

http://tweak.dk/forum/thread.p…391&sid=&hilightuser=4195 (læg mærke til jeg hentyder til Bentz som en god ting for tweak... hvordan ville dansk politik se ud hvis vi ikke havde store personligheder som Pia K og Rosenkrantz-Theil)

• Undskyld men uden fornuftige admins der er lidt vågne ville dette fora flyde med spam og andet ligegyldigt mudderkastning og folk der kalder hinaden grimme ting osv. osv. osv. Så længe vi har vores admins vil Tweak.dk forblive et hyggeligt sted at være imo.

• Det eneste 'problem' jeg har er, folk kan aldrig holde sig til et emne ligsom på andre forums.

Åndsvagt eksempel:

Jeg spørger hvilken Arla mælk der er bedste, skumme eller let.

Svarene kommer til at se sådan her ud på tweak,

Bruger 1: http://www.google.dk

Bruger 2: Er ikke sikker, men ville selv vælge Kærnemælk

Bruger 3: Arla sutter :D Hellere Thise mejeri

Bruger 4: Arla er okay hvis man skal have ymer.

Bruger 5: Ymer er så klamt

Osv. Har ofte set folk ( Migselv inkluderet ) blive irriteret over folk ikke bare kan holde sig til det folk spørger om.

• Wow!!!! Det var sgu godt ramt!!

Undskyld men uden fornuftige admins der er lidt vågne ville dette fora flyde med spam og andet ligegyldigt mudderkastning og folk der kalder hinaden grimme ting osv. osv. osv. Så længe vi har vores admins vil Tweak.dk forblive et hyggeligt sted at være imo.

der er da ingen der klager over admins.. eller moderators for den skyld! måske lidt i bentz sagen, men folk er jo forvirrede og kede... det er ikke modsene eller admins skyld! :)

Originally posted by tAshDa

der er da ingen der klager over admins.. eller moderators for den skyld! måske lidt i bentz sagen, men folk er jo forvirrede og kede... det er ikke modsene eller admins skyld! :)

Nej det står ikke direkte, men syntes lidt det var det der blev lagt op til, men undskylder da hvis jeg tog fejl. :)

• Jeg er oss enig.. Ned med Burgern og op med Bukken :D Gør mig til admin og i vil smage sødmen af den evolutionerende styreform = ubarmhjertig diktatur, hvor alle svage og svansede bruger vil blive gjort til grin og derefter banned..

*G*

Originally posted by BukkeMand
    Jeg er oss enig.. Ned med Burgern og op med Bukken :D Gør mig til admin og i vil smage sødmen af den evolutionerende styreform = ubarmhjertig diktatur, hvor alle svage og svansede bruger vil blive gjort til grin og derefter banned..

*G*

Du har min og Pia's steme! Go Bukke, go Bukke!

[Blocked Image: http://ateam.blogware.com/victory.jpg]

Originally posted by BukkeMand
    Jeg er oss enig.. Ned med Burgern og op med Bukken :D Gør mig til admin og i vil smage sødmen af den evolutionerende styreform = ubarmhjertig diktatur, hvor alle svage og svansede bruger vil blive gjort til grin og derefter banned..

*G*

Pas på, burger er online :ph34r:

• Ha Ha Ha.... Har faktisk haft "dette" i tankerne flere gange de sidste 3-4 uger. Du har sq bare så meget ret :cheers:

Vil IKKE kaldes, eller være en "posthunter", så jeg donerer mine sidste 5 posts til Heidi "Burger" McRib - for god ro og orden (Og nævn lige en der kan købeloven bedre.....).

Hit me baby :drink:

• hehe hvordan Tweak.dk har været, tja er der nok kun få af os der egentlig kan svarer på.

Tweak.dk blev nok hurtigt kendt for at være et sted hvor lidt ældre og modne overclockere og hardware fanatikere holdt til.

Men som tiden går bliver computere efterhånden mere og mere noget man vokser op med og ikke bare noget man vælger som ældre.

Derfor er publikummet herinde også blevet yngre i gennemsnit. men hva gør det? så længe folk opføere sig pænt og snakker ordenligt er det jo helt fint.

De der siger at vi mods og Admins er blevet hårde, nej vil jeg ikke mene, vi er godt nok blevet nogle flere men vores forum bliver også større og større og flere og flere for os at holde styr på.

Og i skal huske vi sletter og lukker ikke jeres ting for sjov, vi gør det for at opretholde nogle regler. og hvis i synes vores regler er helt i skoven må i da gerne sende os en PM med det, så skal det nok tages til overvejelse.

Venlig hilsen
    Thomas Axel
    Flame boy :evil:

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• Ja vi er jo nogle stykker der har oplevet det jeg vil kalde " højdepunktet"

Men fordi jeg er på tweak og har været det i snart 4 år. Det pga stemningen og modsne admin lalala, er bare bedre her.

Så, :cheers:

• Så lige mine 2 cent, her ud på de sene nattetimer.

Jeg syntes først og fremmest admins/mods gør et rigtigt godt stykke arbejde. Og jeg mener i modsætning til flere andre herinde at de langt fra er hårde nok, og alt for ofte giver folk alt for meget slack.

Der kan ikke herske tvivl om at de har nok at se til, med mange nye brugere der så godt som aldrig læser reglerne igennem inden de poster første gang, en masse totalt meningsløse tråde som ikke hører nogen steder hjemme. Samtidigt skal de sidde og gøre sig til dommere for hvornår noget er off-topic og noget ikke er det, ja de er jo nærmest censur on-the-fly, og ikke just altid let at skelne hvad der er ok og hvad der ikke er.

Ting der kan irreterre mig rigtigt meget, er f.eks.:
    1. Folk der spørger om råd til noget de kunne have fundet svar på i første hug på en hvilket som helst søgemaskine. (Ofte posthunt, for det kan ikke være dovenskab da det er lettere at søge selv??)
    2. Folk der poster tråde som der er absolut intet mening i, andet en posthunt formodentligt.
    3. Folk der bevidst skriver ultra-korte indlæg som absolut ikke gavner nogen. (Som de tidligere nævnte *LOL*, :finger:, :T, osv, osv.)
    4. At der bliver oprette SÅ mange tråde i Køb/Salg som mangler info gang, på gang, på gang... og at der hver gang skal ævles og kævles istedet for bare at poste skidtet ordentligt første gang.
    5. Folk skriver sindsygt meget off-topic, ja det ligner nærmest chat, som nærmere hører hjemme på MSN eller lign.

Jeg må indrømme jeg vælger bare den nemme løsning for det meste, vender den anden kind til og lader børnene spamme/posthunte eller hvad de nu end foretager sig, det er jo ikke min hovedpine. Og jeg tror det er her det ofte går galt med diskussionerne, som ofte munder ud i personlige angreb og mudderkastning.

Der fik jeg så noget nær skrivekrampe, og lige om lidt bliver jeg sikkert stenet af en hel flok Tweakere der mener jeg er en nar, men det må jeg jo så leve med.

Men moderatorerne skal bare kæmpe som de hidtil har gjort, for de gør et god stykke arbejde!

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Jeg er helt enig med Axel, må jeg sige. Godt nok har jeg ikke lige så høj anciennitet her på siden som han har, men i den tid jeg har været her, synes jeg altså kun at det er blevet bedre og bedre. :)

Jeg tror at frasen "De gode gamle dage på Tweak" først og fremmest bunder i at folk, naturligt nok, oplever det at blive aktivt medlem på et helt nyt forum, som at være mest interessant i den første opstartstid, fordi det er lidt af "en ny verden" man kommer ind i. Men efterhånden som tiden går og man lærer både forum og medlemmer bedre at kende, er der ikke så mange overraskelser længere. Det er jo helt naturlig. :)

Personligt synes jeg ikke her var bedre at være før i tiden, tværtimod...

1. Her var ingen faste regler for opførsel, så folk havde MEGET løse tøjler...
    2. Her var ingen faste grænser for billeder, avatars eller signaturer, og man kunne jævnligt opleve at folk havde indsat de værste slags billeder eller i nogle mål som hed noget i retningen af 3072 x 2048 pixel. :)
    3. Der var ikke noget der hed "advarsler", så folk som jævnligt var til byrde for andre kunne få lov at blive her i meget lang tid, inden de bare blev smidt ud...
    4. Og så var her altså ikke særligt mange moderatorer, og oftest var det de andre medlemmer der måtte sige "stop", når man lavede noget forkert, hvilket nogen gange kunne ende med direkte kaotisk mudderkastning...

Men som der er blevet skrevet af flere efterhånden: Hvis du er utilfreds med udviklingen omkring dig, så start med at gøre en forskel selv, og forbedre dine egne indlæg. ;)

• sådan som jeg forstår jer

tror i jeg ikke kan lide admins

men jo de er gode og det er MEGET godt vi har dem [3 verdenskrig. :P]

det jeg mente med tråden var bare at i skulle tænke over hvad der sådan var sket

Mathias