Uge #10: Fritid

Originally posted by tAshDa

Jeg har absolut INGEN anelse om hvordan jeg kan se sådan noget.. Jeg tænder for kameraet - autofokus og bang bang! Så er der billeder! det er derfor de tit blir så dårlige.. Jeg ved ikke engang hvad lukketid er (ikke at vi skal bruge denne post til at forklare mig det)!

Du skulle have brugt en højere F tal(blænde) For så havde du fået mere af billedet skarpt. For nu er der jo næsten kun fokus på guitaren. Men der skal du over at lege med lidt manuelle indstillinger ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Jeg har absolut INGEN anelse om hvordan jeg kan se sådan noget.. Jeg tænder for kameraet - autofokus og bang bang! Så er der billeder! det er derfor de tit blir så dårlige.. Jeg ved ikke engang hvad lukketid er (ikke at vi skal bruge denne post til at forklare mig det)!

Her lidt hjælp til dig, klik på fototeknik > http://www.fotostart.dk/ ;)

Hvilken dato er billedet taget på ?

Så sætter jeg lige exif data på :)

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

• Sgu da utroligt troede jeg kunne regne med folk havde den rigtige exif data i billederne :(

Sgu nederen imo at finde ud af :(

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Sgu da utroligt troede jeg kunne regne med folk havde den rigtige exif data i billederne :(

Sgu nederen imo at finde ud af :(

Hvad mener du ?

Min exif data har været korrekt ved alle de billeder jeg har posted.

• Jeg nåede kun lige at få kameraet frem i sidste øjeblik til træning, men fik da et ok billede. emne fritid, svar = Basket.

[Blocked Image: http://www.kpedersen.eu/billeder/lasse.jpg]

Ka se at farverne bliver lidt underlige når jeg ser det i firefox af en eller anden grund :S
    DL billedet for at se de rigtige farver. har ikk tid til at kigge på det nu, ska meget tidligt op imorgen tidlig :/

Originally posted by Hardstyler
    Jeg nåede kun lige at få kameraet frem i sidste øjeblik til træning, men fik da et ok billede. emne fritid, svar = Basket.

Ka se at farverne bliver lidt underlige når jeg ser det i firefox af en eller anden grund :S
    DL billedet for at se de rigtige farver. har ikk tid til at kigge på det nu, ska meget tidligt op imorgen tidlig :/

Gem billedet med srgb farve rum så er dit problem løst vil jeg tro.

Originally posted by Carsten_DK

Nu kender jeg ikke "Exif Pilot", men det tyder på, at man bare kan sætte de data på, man har lyst til. Så er der jo ingen garanti for, at de er "ægte". Jeg ville vel bare kunne tage et gammelt billede, og sætte en ny dato på, for eksempel? Eller for den sags skyld, stjæle en andens billede, og sætte mine egne data på...
    Det er jo ikke meget værd så...

Det er godt nok latterligt hvis folk benytter sig af det X(

Da det jo netop ikke er nogen konkurrence, hvorfor så stjæle et billede?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by Carsten_DK

Nu kender jeg ikke "Exif Pilot", men det tyder på, at man bare kan sætte de data på, man har lyst til. Så er der jo ingen garanti for, at de er "ægte". Jeg ville vel bare kunne tage et gammelt billede, og sætte en ny dato på, for eksempel? Eller for den sags skyld, stjæle en andens billede, og sætte mine egne data på...
    Det er jo ikke meget værd så...

Nårh ja

På den måde

Men ja, man kan ændre exif data med Exif Pilot.

Men der er jo også nogle positive ting med programmet, blandt andet at folk som har glemt exif data, men alligevel gerne vil være med i tråden, kan benytte programmet.

Originally posted by _WHAT_

Gem billedet med srgb farve rum så er dit problem løst vil jeg tro.

ka ikk finde noget om det i photoshop. gider du forkalre? :)
    kan kun se 8 og 16 bit, grety scale rgb osv. ingen srgb!

• Ja med et emne som fritid så kan man jo næsten ikke undgå at smide et eller andet her

[Blocked Image: http://img256.imageshack.us/img256/4407/img1614donesw3.jpg]

Ikke voldsomt tilfreds med det, men det illustrerer da hvad en stor del af fritiden går med her, havde taget en masse men først fået tid til at kigge på dem i dag, og de var mildest talt ringe :D så nu bliver det det her

• Man glemmer ikke exif da kameraet automatisk gemmer exif data med filen. Der er nogle på mobiltelefoner som ikke gør, men ellers gemmer kameraet det automatisk.

Man skal bare fatte hvordan man gemmer sit billeder. Som der står i reglerne læs i min blog om exif. De skal være der og det skal være de originale ikke bare noget man smider på.

Originally posted by Hardstyler

ka ikk finde noget om det i photoshop. gider du forkalre? :)
    kan kun se 8 og 16 bit, grety scale rgb osv. ingen srgb!

Du kigger det forkerte sted :)

Edit > convert to profile

også kommer der en lille box op hvor du vælger at konvertere til srgb.

• Det er måske ikke det bedste billede rent teknisk da det mere er et snapshot som hurtigt lige blev taget uden at tænke over noget videre, men synes egentlig det blev helt sødt :)

Ikke et specielt seriøst billede da det bare blev snuppet da vi legede rundt ude i haven. Det var i hvertfald ikke taget med ugens emne i baghovedet.

Anyway, 2 guldklumper:

[Blocked Image: http://dshandberg.net/img/tweak/fotouger/sannik3.jpg]

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• ....FØJ! Godt billede, men motivet er ikke så hot! hehe! ;) Men det passer da meget godt til ugens emne!

• Jeg kan godt lide at fotografere dyr :) Derfor er det noget jeg bruger min fritid på.

Her har jeg taget et billede er synkron spisning, jeg ville gerne haft mere fokus på den bagerste svane, men det fik jeg desværre ikke.

[Blocked Image: http://img490.imageshack.us/img490/7043/tywaci1.jpg]

Super fedt billede engel ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB