• Hvor høj bør GPU temp. maks. være?

Min siger 101-116 Celsius og synes det lyder af meget.
    CPU og System ligger på ca. 40 Celsius.
    Har prøvet med 3 forsk. programmer til temp måling, og de siger alle det samme.
    Kan jeg gå ud fra, at mit gfx kan vise temp.?
    Har et
    ASUS GeForce6800 GT 256MB

• Det er faktisk alarmerende højt.

Nvidia kort's drivere har en indbygget feature der lukker pc'en hvis GPU'en bliver over 127 grader, og det er din ganske tæt på.

Det kort burde max blive omkring 80 grader ved load med standard køling sku jeg mene.

Har du tjekket at blæseren faktisk køre rundt? :crazyeyes:
    Og har du nok airflow i dit kabinet? Måske det ville hjælpe at blæse alt støvet ud fra diverse blæsere og selve kabinettet?

Mærk på køle profilen på kortet, det kan jo være at temp sensoren er defekt. Hvis du brænder fingrene / ikke kan holde fingeren på i over 3-4sek så er der nok et varme problem og sensoren virker. Hvis den bare er middel varm eller at du godt ka holde fingeren der uden at de brændes så sensoren nok defekt.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Nemlig, eller så er der ikke ordentlig forbindelse hvis den ikke bliver varm. Jeg ville foreslå at du prøver at tage køleren af, renser køleprofilen og kernen på kortet og så monterer det hele igen. Det kan alligevel ikke skade hvis men altså har styr på det :P

• Ku´godt tyde på at heat sensoren er gået, det føles ikke vildt varmt. Har dog lidt prob.
    med nogle spil som eks. madden´07 og flatout, der hakker det lidt., men det kan måske skyldes de
    2x512 MB ram. Synes møllen larmer lidt, så jeg har bestilt en Zahlman900vu køler til gfx. så er jeg da på den sikre side :-)

Tak for svarene. :D