OC af 8800GTS i vista

• Hej Alle

Da jeg gerne vil til at lege lidt med mit 8800GTS og se hvor meget jeg kan presse det leder jeg efter et program som virker under Vista.

Jeg har allerede prøvet med lidt forskellige programmer:
    atitool
    Rivatuner
    nTune
    Powe strip

[Blocked Image: http://i33.photobucket.com/albums/d69/Stubkier/ocproblemer.jpg]

Men som man kan se på ovenstående billede så virker de ikke så godt. Det enest program der viser en clock frekvens er nTune.

Problemet med nTune er så at når jeg bruger knappen "find bedste" falder frekvensen fra standard til ca 470MHz på kernen.

Er der nogen der har nogle gode tips til mig, håber lidt på at jeg har lavet en fejl 40 så jeg kan komme igang med at presse mit kort.

Mvh Stubkier

Originally posted by Svan
    Tror ikke det der med nTune er en fejl 40/80... har samme problem bortset fra at min locker og så BSOD. Både i XP og Vista 64-Bit..

Okay men de andre programmer finder slet ikke noget clock frekvens på mit kort ?

Har du prøvet at oc dit kort?

mvh Stubkier

Originally posted by Svan
    Ja jeg bruger Gainwards software som følger med kortet.

snedigt tager lige et kig forbi asus hjemmeside og ser om der er noget der ;)

Edit: fandt noget asus hjemmeside men den sagde at den ikke kunne finde et GFX :S det synes jeg godt nok er lidt mærkeligt.

Nogen der har nogle gode ideer?

mvh Stubkier

• Det er vist desværre et "kendt" problem.. :(

i just installed vista today spent hours installing all my games again etc as i had a corruption with the old drivers. I installed windows from scratch downloaded all the nvidia drivers utilities including coolbits and rivatuner. now heres the problem. even with the coolbits reg key added i cant overclock my gfx card from either the drivers or rivatuner. my problem with rivatuner is even with version 1.6 it wont let me unlock the pipes even when running in xp sp2 compatibility mode. any help would be appreciated. thanks a thousand times over in advanced.

fra http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=15560

IT WILL NOT WORK, The vista DRM Disables any control over the GPU's settings and functionality, Guys with AIWs are screwed .Only way to OC is to save the bios on another OS and use RaBIT to change the clock settings, then flashing, it will then run at those speeds in vista, please not you have NO control over the clocks once your using vista.

fra http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=24153

• Fik et link fra en anden side til en beta version af AtiTool og der ser ud til at virke :)

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=26246

Er bare kun vant til at der er to skyde bare jeg kan ændre på nu er det hele 6 ;) Må lige finde ud af hvad de gør.

[Blocked Image: http://i33.photobucket.com/albums/d69/Stubkier/ATIToo.jpg]

Så hvis der er nogen der er en haj til det - så vil lidt hjælp ikke skade :)

Mvh Stubkier

Originally posted by Stubkier
    Er bare kun vant til at der er to skyde bare jeg kan ændre på nu er det hele 6 ;) Må lige finde ud af hvad de gør.

Fra venstre til højre plejer det at være to skydebarer til 2D, to til "Low power 3D" og to til "High power 3D" :)

• Har fundet ud af det nu :) og det virker jo fint :D

Er gået lidt over 1000 points op i 3dmark06 så nu er jeg på 9478 points.

Det jeg har opnået er:
    655 Mhz på GPU (stod til 513 da jeg starede)
    1055 MHz på ram (stod til 792 da jeg starede)

Jeg er meget tilfreds da det er med standard køleren. Tak for hjælpen

Mvh Stubkier

Originally posted by xt0m
    Pænt overclock må man sige :ohmy: Er det en GTS320 eller 640?

Det er 640 versionen. Jeg klager bestemt heller ikke over det.

Nu må jeg bare til at se lidt på CPU'en så, har jo ikke købt et 680i bundkort for at køre alt ved standard hastigheder. Dog tror jeg skal have mig en ny køler er ikke helt tilfreds med min zalman 9500 - lige nu ligger temps på 38 grader ved idle, med fuld blæs på mine blæsere.

Men det er vist en anden tråd ;)

Mvh Stubkier

• Hvad ligger dine temps på så? hhv mem og gpu ?

Jeg går ud fra at du indstiller blæseren i RivaTuner ?

• Hvis du læser længere oppe kan du se at rivatuner ikke virker under vista så jeg har fjernet det igen.

Blæseren har jeg ikke pillet ved - den kører efter standard indstillingerne.

Temps er: 63 på GPU ved idle og ca 85 ved load.

Har ikke nogen temperature for MEM da jeg ikke kan finde et program der kan aflæse dem.

Mvh Stubkier

• Nåh ja, sorry.. :) Btw, har du forsøgt at køre det i kompatibilitetstilstand OG køre det som administrator?

Okay. :)

Voldsomme temps. :/ Men hvis den kører stabilt, såhh.. :)

• Ja det har jeg ;) Men som man også kan se på nogle af de link der her i tråden så virker mange af de normale programmer bare ikke i Vista.

Har også fra andre steder fået at vide at det kun er AtiTools i beta version der duer til vista.

Synes også selv temps er lidt (for) høje, men den er stabil og den er stillle så det er det vigtigste. Men det kunne være man skulle kigge efter noget bedre køling for at se om man lige kan presse den lidt mere.

Mvh Stubkier

• Okay. :)

Ja det problem ser man rigtig mange steder desværre. :(

Okay, jamen jeg har selv lige hentet ATiTools som du linkede til, for jeg skal helt sikkert også have OC'et på mit 8800! :D

Sig endelig til hvis du finder køling til 8800 - for der er nemlig ingen der laver det, afaik. :P

• Du ka bare skrue lidt mere op for blæseren hvis det endelig er.. Når jeg har min på "Auto" plejer den at ligge på 60c idle og 77c load - med "100%" er det nærmere 51c idle og 62c load :)