Digitalkamera til <2000kr.

  • Hej


    Står og skal have fat i et godt digicam, men kravet er at det helst ikke må koste mere end 2k, men stadig gerne må kunne tage skarpe billeder der er af sådan kvalitet at man ikke får et sløret billede ved fremkaldese på alm fotopapir.



    Hvilket cam skal jeg vælge?



    Mvh
    Fabian

  • Når jeg kommer hjem fra skole skal jeg nok lige smide lidt info og meninger og en masse kamera :) Er hjemme 15:30

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Som alle de 1003459240592405 andre gange det her spørgsmål er blevet stillet så kig på Canon's A serie, A710 IS er et rigtig godt bud og et skide godt kamera.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Som WHAT sagde. Så er er Canons A serie ikke til at tage fejl af...


    Men ellers ville jeg da helt klart kigge på et Sony Cyber-shot DSC-H2


    Har en lækker 12x zoom. God indbygget blitz. Eksponering, kontrast og farvemætning er rigtig flot. Og korn ved høj ISO er ikke særlig hyppigt. Billedestabilisering. Den har en lidt langsom opstart.


    Skærmen er ikke særlig stor, selvom jeg syntes 2 tommer er fint. Sony siger den kan holde til 400 billeder per opladning. Men Små 300 billeder er mere sandsynligt.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Det er jo en helt anden type kamera der køber du kamera lige så meget for udsende og størrelse.


    Er det målet ville jeg kigge på Canon's IXUS serie.


    Sony ville jeg holde mig fra, alene det at de bliver ved med at finde på nye typer hukommelse så man hele tiden skal bruge penge på det er nok til jeg ikke vil kaste penge efter dem.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Fabianbm
    Så Canon A710 IS >> Nikon Coolpix S6?


    Jeg har et A710 IS som mit "lommekamera" - da mit 400D med objektiv(er) ikke er så handy at ha' med i byen.
    Det er til gengæld 710 IS og så ta'r de virkelig gode billeder af et point & shoot at være. 6x optisk zoom, mange forudinstellede opsætninger og lige så med manuelle. Kan varmt anbefale det, hvis man skal ha' et lille og godt kamera "on the go".
    Og som What skriver, så er Sony og deres "hukommelsesflip" med at være anderledes end andre - ikke just nogen kundevenlig facon.