Widescreen skærme.

  • 1680x1050 hedder det på de fleste skærme. ;) Også på min Samsung 225BW (Fed skærm), som sagtens kan spille NHL 2004 i høj opløsning og uden, at spillerne bliver bredere og ligner bodybuildere med franskbrød under armene. :9xo

    En fornøjelse at spille spil på denne widescreen skærm - ligeså når der bliver arbejdet med flere billeder på en gang i Photoshop. 8)

  • Ikke alle spil er forberedt til widescreen. I de tilfælde hvor spillet ikke er compatibelt, vil du højest sansynligt få nogle sorte bjælker i siden, det er det værste der kan ske. Men stort set alle nye spil virker i widescreen eftersom det bliver mere og mere populært.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Ikke alle spil er forberedt til widescreen. I de tilfælde hvor spillet ikke er compatibelt, vil du højest sansynligt få nogle sorte bjælker i siden, det er det værste der kan ske. Men stort set alle nye spil virker i widescreen eftersom det bliver mere og mere populært.



    Har aldrig oplevet de sorte bjælker, selvom jeg har haft widescreen i rigtig langtid nu, og har spillet MANGE forskellige spil.

  • Quote

    Originally posted by DXC



    Har aldrig oplevet de sorte bjælker, selvom jeg har haft widescreen i rigtig langtid nu, og har spillet MANGE forskellige spil.


    Battlefield 2 f.eks.
    Understøtter ikke widescreen og går derfor op til højeste opløsning der kan passe i højden. Så kommer der bjælker i siden.


    Battlefield 2 kan dog tvinges til widescreen ved at sætte sin opløsning som parameter i den shortcut man har til exe'en til spillet. Men officielt er der ikke support for widescreen.

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Har aldrig oplevet de sorte bjælker, selvom jeg har haft widescreen i rigtig langtid nu, og har spillet MANGE forskellige spil.


    Hvis du har sat din skærm til at strække billedet ud, så vil du jo ikke opleve sorte bjælker, men tilgengæld bliver det hele trukket ud, og mennesker blive lave og runde - ligesom når folk viser 4:3-tv-udsendelser strukket ud over hele deres fine nye fladskærm... :roller:

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Hvis du har sat din skærm til at strække billedet ud, så vil du jo ikke opleve sorte bjælker, men tilgengæld bliver det hele trukket ud, og mennesker blive lave og runde - ligesom når folk viser 4:3-tv-udsendelser strukket ud over hele deres fine nye fladskærm... :roller:


    Arhh Zulu, det passer ikke helt jo.. For det er nemlig dér der kommer sorte bjælker ude i siderne. Altså når der vises en 4:3 film på et TV med 16:9 format.
    ..Hvis det altså er det ordentligt TV (henviser til automatiske indstillinger, som også nogen CRT TV's har). ;)

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Battlefield 2 kan dog tvinges til widescreen ved at sætte sin opløsning som parameter i den shortcut man har til exe'en til spillet. Men officielt er der ikke support for widescreen.


    Samme med BF2142.. :ph34r:

  • Quote

    Originally posted by Weidemann


    Arhh Zulu, det passer ikke helt jo.. For det er nemlig dér der kommer sorte bjælker ude i siderne. Altså når der vises en 4:3 film på et TV med 16:9 format.
    ..Hvis det altså er det ordentligt TV (henviser til automatiske indstillinger, som også nogen CRT TV's har). ;)


    Er det ikke også det jeg skriver... :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hvad er der med Weidemann & Zulu ? - ordkløvere :)) ... funny :))


    Hvad er den højeste opløsning som BF2 og BF2142 kan gå op i fra standard ?


    For BF2142 er det vist 1280x960..

  • F.eks. i FEAR kan du tvinge den i config mappen. og i BF2 skriver du bare opløsning bagerst i din exefil.


    Andre spil ved jeg ikke lige af. Jeg ved bare at i CS kan man godt sætte den til WS.
    Og jeg er SÅ glad for min, og vil aldrig gå tilbage!


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    nederen :boxed:


    Kan man ikke tweake det ligesom man kunne med de gamle BF 1942 & Vietnam ? .... Nøj vil sgu snart spille DC igen :))


    Du kan manuelt sætte opløsningen ved at give kommandoer i shortcutten til exe'en.


    F.eks. "blahblah/blahblah/bf2.exe +szx 1440 + szy 900" hvis din opløsning er 1440x900. Det virker ihvertfald her.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    F.eks. "blahblah/blahblah/bf2.exe +szx 1440 + szy 900" hvis din opløsning er 1440x900. Det virker ihvertfald her.


    Det virker også i BF2142 men ligner en 50/50 løsning, fordi billedet er halvt 16:10 og halvt bare strukket lidt ud i hver side.. :boxed: