Highend Photo Skærm

Originally posted by Søndergård
    Hehe, det er godt. Jeg vil fremlægge det for ham senere idag.

Macimuz, når du siger lidt farveblind er det så nogle enkelte farver du ikke kan se? Ellers kan jeg ikke se hvordan du kan lave så flotte billeder :D Du ved bare hvilken farve, farverne rigtigt har? Hmm, hvis du forstår...

Det er vidst kun få farver, som kan drille mig. Har egentlig ikke rigtigt styr på, hvilke farver, der er tale om.

Husker i hvertfald et problem fra børnehaveklassen, hvor jeg ikke kunne se forskel på den brune og grønne farve. I hvertfald ikke særlig godt, hvilket kunne resultere i nogle lidt sære træer, hehe.

Det er somregel ved farver, som ligger meget tæt op ad hinanden.

Det er også sket, at et print fra arbejde egentlig havde nogle lyserøde farver, som jeg troede var grå. Måske fordi, at de rent faktisk var grå på skærmen, men laserprinterne ikke gengav dem sådan.

Originally posted by Søndergård
    En helt anden ting: Ville et flere år gammelt Nvidia FX5200 kunne klare sådan en opløsning og bearbejdelse af billeder? Det er måske slet ikke noget der trækker, men hvad ved jeg :) ?

Tror ikke det kort vil give problemer det skulle nok trække det. Er jo ikke tung grafik på den måde der arbejdes med :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Næææ det er jo bare 2D, men det var ligeså meget for at vide om kvaliteten har noget at sige med det efterhånden ret gamle gfx. Meeen det må sq klare sig lidt endnu :)

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• Jeg bor i Herning, Han bor nær Viborg. Men jeg takker og bringer budskabet videre.

• Et FX5200 kan ikke trække en 22" Samsung i 1680x1050 - Jeg taler af erfaring!!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Eizo er kongen over producenter af skærme - de laver simpelthen nogle af de bedste overhovedet.

Jeg har Samsung's 24" - det er også samsung der leverer panel til Dell's 24" ...

Men bedre skærm har jeg aldrig oplevet før - det er helt utroligt så god kontrast den har. Tag fx det her billede fra en af mine tidligere artikler: http://www.tweak.dk/tests/test999/10.jpg

Kan i se ledningen i baggrunden? Hvis ikke, så kast billedet i photoshop og ændrer kontrasten, så kan i se det.

• Den eizo er god ingen tvivl om det men den benq er lige så god og lidt billigere :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Billigere er godt :) Jeg har lidt problemer med at overbevise ham om at han skal have ny. Han tør vist ikke - konen (Jah, mor :) ) mener ikke det kan passe han skal bruge så mange penge på det :))

Meeen vi presser begge 2, så mon ikke den går. Ihvertfald skal I ha tak.

Originally posted by _WHAT_
    Den eizo er god ingen tvivl om det men den benq er lige så god og lidt billigere :)

Det siger du jo. Sorry, men tvivler sgu på at du har ret. BenQ fortæller ikke rigtigt noget om skærmen, så hvis de ikke gør det, så er der sgu nok ikke noget at fortælle. Lader ikke til at den henvender sig til professionelt grafisk arbejde for så ville de sgu fortælle noget mere om de fremragende farver mv. på et teknisk plan.

Vil uden tvivl stadig vælge Eizo til proff-arbejde frem for både BenQ, Samsung, Dell ... u name it...

Ud over det, så er der jo en grund til at Eizo laver nogle af de bedste skærme på deres område og har gjort det i mange år efterhånden