vedr. rep af tv hvem skal betale fragt

• Hvis man køber et tv på nettet og det går i stykker, skal man så selv sørge for det bliver indleveret til rep. ? Mener at have læst det er sælgeren der enten skal betale for fragten eller sørge for afhentning ? Er der nogen der kender reglerne på dette område ?

mvh Klaus

MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

• Ved reklamations sager inden for garantien plejer sælger at betale fragt omkostninger.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa
    Ved reklamations sager inden for garantien plejer sælger at betale fragt omkostninger.

Kunden skal holdes omkostningsfri ved reklamationer indenfor reklamationsretsperioden (2 år). Så det skal de - såfremt der altså er en fejl, der skal repareres.

• Jeg havde lige samme problem med et 40" Samsung LCD tv.

Nul onsite support fra Samsung dk, da det var parallel import. :(
    Jeg kontaktede så sælger og fik opgivet et tlf. nr. til Center vest i Holstebro,
    som jeg ringede til.
    De villle gerne lige bede om 2 x 330 kr. for at hente og levere det tilbage.

Problemet her er, at jeg ikke har den originale emballage. Havde jeg haft det, ville sælger sende en porto dims til at klæbe på, men Post DK dækker ikke skader, hvis man sender i uoriginal emballage. Jeg tør ikke sende et 19k tv uden skadeerstatningsgaranti.

Jeg valgte at lave en studehandel med sælger. Vi betaler hver halvdelen af fragten. Problem løst og jeg slipper for mere bøvl i tlf.

Ifølge forbrugerstyrelsen, skal kunden ellers holdes omkostningsfri ved RMA. Jeg ringede nemlig og spurgte dem. ;)

Jeg har taget et par billeder af tv'et, inden de hentede det og også af serienummeret.
    Hvis jeg får et andet tv tilbage, skal det tjekkes i hovede og r.. for pixelfejl og er der nogle, giver det ballade. ;)

• Det er lige netop et paralel importeret samsung jeg overvejer at købe.... men fik at vide tvèt skulle indleveres i butikken hvis det skulle til rep.

MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

• Jamen takker og lukker :clap:

MSI K9N sli platinum