Farve i et sort hvidt billede.

• Hejsa

Jeg er ikke så vanvittig god til billedebehandling så ville lige høre nogle af jer eksperter herinde :o)

Jeg har et sort hvidt billede af mig selv, og har set nogle har lavet blå øjne. Synes det ser rigtig fedt ud. Ville høre hvad den "funktion" hedder eller hvad man skal gøre når man står i adobe photoshop eller i et program som paint shop pro feks.

På forhånd tak :)

• Hmm du kan hvertfald markere den del du vil redigere med Marquee tool, og så kan du kopiere (ctrl+c), hvorefter du kan gå op i Layer->New og vælge Layer from copy. Så kan du med dette nye layer ændre farven med Image->Adjustment->diverse funktioner. Prøv evt. Variations, det er rimelig enkelt at bruge.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

• De billeder du har set vil i 9,9999 ud af 10 tilfælde være lavet ud fra et farve billede hvor man har lavet alt andet sort/hvid.

Du kan gøre det at du laver dit sort/hvid billede om til et farve ved at gå op i image > mode og sætte den til rgb.

Bagefter vælger du den del af billedet du vil have farvet, se min blog for info om selection tools.

Når det er gjort åbner du lag paletten ligger under windows og i bunden af den laver du et nyt adjustment layer og fra den menu der kommer frem vælger du hue/saturation.

Det åbner en dialogbox her sætter du flueben i colorize også kan du ellers blander farver med sliderne som du lyster og se effekten med det samme.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Miggel
    Det vil jeg prøve når jeg kommer :o)

Tak for info begge indtil videre. What - du hører nok nærmere fra mig når jeg går i stå i aften ;)

Hehe du skriver bare her i tråden så skal jeg da nok gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy