Internet Security?

• Okay, jeg har efterhånden prøvet en del forskellige "Internet Security" pakker, og jeg vil gerne høre hvad i bruger, og hvorfor netop jeres valg gik derpå. Jeg har prøvet følgende >

Norton Internet Security 2007
    - Finder overhovedet ikke alle viruser og har alt for lidt funktioner. Ikke særlig sikkert.

Pc-Cillin Internet Security 2007
    - Bruger ALT for mange resourcer

Bitdefender Internet Security 10
    - Dårlig brugerfalde, irriterende firewall.

Bullguard 7.0
    - Ligner BitDefender alt for meget.

Lige pt. bruger og tester jeg Panda Internet Security 2007, og det er jeg meget tilfreds med.

Hvad kan i anbefale? Hvad er i tilfredse med?

• Som det er nu har jeg en kombination af Avast og Comodo, hvilke begge er gratis. Og det lader til at fungere rigtig godt. Comodo er måske rimelig strid, men så er den vel også ret sikker (måske).

• Har kørt med NIS i snart mange år. Funker og har altid funket fortrinligt her og imo også meget nemt, at sætte op. 8)

Sammen med Spybot har jeg været fri for virus og andet snask i mange år. Kan se i de forskellige logfiler, at der har været forsøg af forskellige art, på at komme ind på min PC.

Har aldrig haft problemer, som er udsprunget fra Norton ! Det har jeg til gengæld haft med nogle af de gratisprogrammer, jeg har haft berøring med.

Enten hos folk, som jeg supporterer, på mit tidligere job eller når jeg har afprøvet dem selv. (I de 2 første tilfælde er det AVAST, som jeg har installeret.)

Det skal så lige tilføjes, at dem der laver dem, er blevet bedre til det.
    Da der går længere og længere imellem, jeg bliver tilkaldt pga. lige netop disse. ;)

Har lige for nylig haft prøvet Kaspersky på min bærbare - må indrømme, at det ikke overbeviste mig om, at den er så meget bedre, som nogen gør den til.
    Der er ingen forskel på, hvordan min HP ( T2050 m/2GB DDR2 GO7600 ) afvikler spil og programmer på - om det er KIS 2006 eller min gamle NIS 2004, som kører - er et fedt !
    Og sammenlagt med, at Norton imo er betydeligt nemmere, at sætte op og finde rundt i. Tja - så er det nu den gamle NIS 04, som sammen med Spybot klarer den del af "arbejdet" tiil UG. 8)

• Kører med Trend Micro Pc-cillin. Ja det kræver noget mere sovs end Avast som jeg hidtil har brugt, men nu er compen fuldstændig sikret.

Som rotten oss siger, så skulle F-Secure være udemærket, så det skal da vist prøves engang.

Originally posted by GrillRotten
    F-Secure :9xo

Støtter denne kommentar :D Jeg bruger også F-Secure og synes det kører godt.

Har dog nogle få "problemer" med det:
    1) Hvis jeg sætter en fil til at downloade, så virker det som om at scanneren først lige skal tykke lidt på den, inden den kommer (men det hænger nok sammen med at jeg har sat programmet op til at scanne alt net-trafik :P)
    2) Når jeg starter total-commander (ftp-program), så tager det lang tid første gang efter en genstart. (ved ikke hvorfor f-secure scanner dette program ekstra hårdt)
    3) Når man browser rundt i "denne computer" og møder nogle store exe-filer, fx en spildemo, så begynder scanneren at køre meget, fordi den lige skal have filen scannet, inden den viser ikonet som ligger i filen.

Men til sidst skal det siges at disse 3 grunde ikke er nok til at gøre at jeg overvejer at skifte F-Secure Internet Security ud. Da jeg stadig studerer får jeg ofte alt mulig mærkeligt forbi min computer og så er det rart at have f-secure til at scanne både real-time filoverførsel og internet trafik. Det har efterhånden fanget en god håndfuld "ondsindet kode" Hehe :D