vpn server

  • jeg har en computer jeg godt vil bruge til at være VPN (Virtual Private Network) server


    hvordan sætter jeg det op den kører xp


    jeg har prøvet at søge på google og har sat en op men jeg kan ikke komme ind på den

  • Du bliver nødt til at forklare hvad der er for en VPN-server du har sat op før vi kan hjælpe dig!!


    Det er også en god ide at skrive hvad problemet er, hvad får du af meddellelser når du prøver at logge på. Er det fra et lokalnet, eller skal trafikken gå igennem en router eller lign.


    Hvis du også skriver lidt om hvad du regner med at skulle bruge den til, så kunne det være at der var nemmere tilgængelige metoder.


    /ask

  • jeg har lavet en "indgående forbindelse"
    hvor jeg har lavet en bruger som skulle kunne logge ind


    men når jeg prøver at oprette forbindelse til den forbindelse hvor jeg skriver min ip som den skal oprette forbindelse igennem kan den ikke


    computeren skal kun være vpn server så mine venner kan logge ind på mit netværk


    det går igennem en router

  • Jeg har selv, efter at have at have bøvlet lidst med det fundet en anden løsning.


    Hamachi fungerer lidt ala diverse messenger-systemer, men istdet blive dine kontakter logget på en ekstern ip, hvorigennem man bkiver tilsluttet samme netværk, således at det i mange henseender fungerer som VPN - ,em uden alt bøvlet med opsætning.


    Jeg har brugt dette meget til overførsel af filer til kammerater, spille LAN-spil via nettet og andet i samme stil. Det er meget nemmere end at skulle administrere en rigtig VPN-server!


    /ask


  • Jeg som har fulgt med fra sidelinjen siger tak for Hamachi, det virker rigtigt nice :cheers: