K: Canon EOS 350D (m. EF-S objektiv 18-55 mm)

• dejligt med gang i debatten, jeg har ikke besluttet mig endnu, men jeg har undersøgt om jeg kan finde et brugt (3 til 5 mdr. gammelt) 350D på dba til en overkommelig betaling for at teste og jeg overhovedet har flair for at tage billeder. Hvis jeg har det så kan jeg jo sælge det igen og købe et 400D kamera og dermed kun miste 500 kr eller noget i forsøgsperioden eller sågar gøre en god handel og komme skadesfri derfra. - måske bliver jeg endda glad for det

indtil videre mange tak for alle jeres indlæg.

vender lige tilabage, mangler lige svar fra dba og sover lige på det.

CPU: Q6600 @ 3ghz - Bundkort: Asus P5K Premium/ WiFi-AP Black Pearl Edition
    RAM: 4 GB Corsair XMS2 (4-4-4-12) HD: 2 x 320 WD (raid 1) GFX: 8800GTS 640
    OS: Vista 64 bit - Skærm: Samsung 204B - Keyboard: Logitech Dinovo
    Mus: Logitech MX1000 Laser - Højttalere: Altec Lansing

Originally posted by Tarantula
    Har faktisk lige et spørgsmål.. Er det ikke noget med at en lukker (shutter om nogen vil) skal skiftes på et spejlrefleks efter et vidst antal billeder?

Jo det skal de men det skal et kompakt kamera også problemet er bare at på dem er det så dyrt at man bare køber et nyt istedet.

Jeg har dog haft mit 20D i omkring 2½ år nu og jeg skyder mange billeder og min shutter tikker fint derud af endnu :)

Men hensyn til snak om greb. Så er batterigreb klart en fordel lige meget hvilket kamera man bruger. Alene den vertikal shutter er alle pengene værd imo.

Til snakken om greb så syntes jeg ikke D40 eller D50 har en skid bedre greb en 350D og 400D. De er alle entry og grebet er naturligvis ikke som på de større modeller. Allerede på min 20D er det noget bedre, men kommer man op i 1'er serien så er det noget HELT andet.

Kort sagt de små entry er lige gode/ringe at holde ved imo.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Har du prøvet at stå med et 400d/350d og så tage et D50 op bagefter !? der er MEGET stor forskel, og ja selvfølgelig er grebet bedre på de store modeller, det skulle det sgu os gerne til den pris da. :$

Originally posted by ||MorpheuS||

Har du prøvet at stå med et 400d/350d og så tage et D50 op bagefter !? der er MEGET stor forskel, og ja selvfølgelig er grebet bedre på de store modeller, det skulle det sgu os gerne til den pris da. :$

Ja har jeg prøvet flere gang og gør det jævnligt stadigvæk og det ændre absolut ikke min holdning.

Originally posted by _WHAT_
    En funktion til at fjerne støj fra chippen i kameraet vil jeg også kalde et stort plus da dette virkelig kan blive irreterende i længden.

Måske bare mig men det er ikke "støj" den fjerner... Den kan ved opstart fjerne støv etc fra chippen :)

Alt i alt så ville jeg sige jeg købte også et brugt 350D som er et ganske glimrende kamera, jeg står nok bare i den situation hvor jeg havde adgang til lidt af hvert og faldt meget hurtigt for olympus E-400... så solgte mit 350D igen...

men 350D eller 400D tja den større skærm der er på en 400D er mega behagelig når man skal tjekke sine billeder bagefter man har taget nogen.. De 2 megapixel du får mere kan du som WHAT siger, kun bruge til større print og det giver lidt flere beskærings muligheder...

Til sidst vil jeg sige hvis du kan finde et meget billigt 350D hus så snup det og få et bedre objektiv en det 18-55 der er med i kittet.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Jaja smart smart bare fordi jeg lige har kogt lidt der :)

Originally posted by _WHAT_

Jaja smart smart bare fordi jeg lige har kogt lidt der :)

Hehe Du kan jo tage det, vidste også ganske udemærket hvad du mente men det var ikke det du sagde, som du mente :ph34r:

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Hvad er bedst?

D40 eller 400D?

IMO ser D40 bedre ud end 400D - Både prismæssigt, men også med hensyn til billedkvaliteten!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Rettet en gang, sidst af Exxon ().

Originally posted by Tarantula
    Hvad er bedst?

D40 eller 400D?

IMO ser D40 bedre ud end 400D - Både prismæssigt, men også med hensyn til billedkvaliteten!

D40:
    Hvis du ikke har tænkt dig at rodde med for mange manuelle indstillinger ville jeg kigge på et Nikon D40.
    Nikon D40 tager noget bedre billeder på Auto (dvs. at du bare trykker på knappen også skal den tage billedet) Nikon D40 har også en mærkant bedre blitz. Det har en perfekt Auto ISO og en god autofokus. Eneste minus er at den meget besværlig at indstille hvis du ville lege med manuelle indstilllinger. Derfor egner kameret sig kun til amatøre/begyndere. KUN ENGELSK MENU STORT MINUS! Iøvrigt er D40 mærkant billigere.

400D:
    Alt i alt flotte billeder. De 10.0 mio. pixels byder på gode detaljer. Picture Style og støvfjerner er noget fantastisk at have. Det dårlige ved 400D er i forhold til D40 at det kun kan tage 360 fotos på en opladning. Hvor imod Nikon D40 kan tage ca. 470 på en opladning - altså 110 billeder mere. Skærmen er super på 400D, god dansk menu. Ergonomien er ikke helt i top på dette kamera, men personligt syntes jeg det er bedre end D40.

400D vinder alle test hvor de bliver stillet op mod hinanden. En fotograf der ønsker at bruge manuelle indstillinger ville gå i koma hvis han skulle benytte sig af 40D.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2