Kosttilskud - Proteiner - Dymatize?

• Jeg vil gerne komme op i vægt og øge muskelvækst. Jeg har trænet i ca. 2 år nu.

Kom fra 63 Kg til 74 nu. :9xo

Er ikke direkte tynd med vil gerne være noget større... Jeg har kunne mærke at speciel her de sidste mdr vil kroppen ikke mere end den er... Har presset mig selv men uden noget rigtig resultat.

Så tænkte på at måske var løsningen noget kosttilskud.

Det skal siges at jeg ikke har taget protein eller kreatin sådan rutinemæssigt.

Men kan da huske at da jeg tog kreatin lige i begyndelsen for at teste, tog jeg 3-4 kg på under 10 dage.... 8o .... i væske :crazyeyes:

• Du skal bruge noget krudt... :dance:

• Steoider...

Toshiba Satellite Pro M70-233

2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG

Originally posted by Bentzin
    Hvorfor ikke bare spise sundt og varieret og så spare de penge, på noget der imo ikke er en pot p.. værd !
    De fleste af disse produkter - hvis ikke alle - er intet værd ift. alm. sund og varieret kost.

Undskyld de er ikke noget værd for dig for du intet ved om emnet, hvis du gjorde vil du ikke sige sådan.

Af vits spiser jeg selv Omnimin, som er en stærk multitab og Fiskeolie for at få lidt sundt fedt.

Hvis du vil have proteinpulver foreslår jeg Nutrisport 90%, det smager ikke ligeså godt som Bodyman 80%, men der er mere af hvad du skal bruge i den 1. nævnte og færre tilsætningsstoffer.

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

BenQ 27" LED GW2760HM

Rettet 2 gange, sidst af RasmusS ().

Originally posted by DXC
    Altså er det fordi du vil tage på, øge muskelvækst osv? . Hvis det er, så spis noget kreatin sammen med træningen, mig og nogle venner bruger det også, man kan tage 1-3kg på, på en uge. (det er altså ikke fedt, og det er IKKE rundt om maven, men om musklerne) Sammentidig bliver du også mere udholden osv, men først efter mange uger og hvis du passer træningen :D

Men altså http://www.motion-online.dk også deres forum er et RIGTIGT godt sted.

Det var sku da alligevel varm luft det der.

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

BenQ 27" LED GW2760HM

• FØrst og fremmest, Gå dog ind på et fitness/kosttilskuds forum og stil dit spørgsmål. De ved nok mere om det end et par IT-nørder :D

Protein er nødvendig for genopbygning af kroppen, En variet dansk kost er nok til at dække et normalt behov.

Hvis du træner meget/dyrker meget fysisk sport har du brug for ekstra protein til at restetuere dine muskler. Hvis du ikke får nok proteiner begynder kroppen at "æde" af dine muskler, så du får intet ud af din træning.

Hvis du ikke spiser varieret, f,eks ikke spiser så meget kød, har du også brug for ekstra proteiner. Du kan dog få ekstra proteiner ved at spise mange ærter og bønner og mælkeprodukter (som dog også feder en del)

Det kan derfor være en fordel at indtage protein pulver. Protein pulver er lavet af valle (overskudsproduktet ved komælk produktion) og er derfor et helt naturligt produkt, som på ingen måde kan skade kroppen og det federe ikke. Proteiner ophobes ikke i kroppen, så hvis du får for meget udskilles det naturligt af kroppen (imodsætning til fedt og sukker).

Ekstra proteiner kan også bruges til at slanke sig. Kroppen skal bruge ca dobbelt så meget energi på at forbrænde proteiner, end på at forbrænde sukker og fedt. Her skal man dog huske at det skal erstatte noget andet. Altså at man spiser mindre, og istedet snupper noget proteinpulver. (det er derfor at slankekure med store rmængder kød, rent faktisk virker da man får store mængder protein)

Hos www.bodyman.dk kan du købe proteinpulvert bodylab til en fornuftig pris.

Men HUSK proteinpulver kan ikke erstatte en varieret kost, men det kan under ovennævnte forhold være et fornuftigt/nødvendigt suplement.

Når du så har anskaffet dig pulvert kan du lave nogle fede shakes. F.eks:

Noget frisk frugt, nogle isterninger, noget væske (fortrækker selv halvt vand, halvt skummetmælk da det bliver lidt tyndt hvis du kun bruger vand) og så selvfølgelig pulveret. Det hele op i en blender, og wupti.....en lækker shake. Du kan evt bruge lidt sukker til at søde den, men hvis du er på slankekur, er det forbudt :$

Frisk frugt og isterninger, kan erstattes af frosen frugt.

Hvis du vægttræner meget, er det især vigtigt at få proteiner lige efter træningen, da det er der kroppen har allermest brug for/gavn af det.

God fornøjelse

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

Rettet 2 gange, sidst af Defoss ().

• Nice indlæg der :9xo

GiZzZa, du siger du er tynd og vil gerne øge vægt og muskelmasse. Altså du vil være stor og buff ? Hvorfor ikke bare gå efter en pæn krop ;) - veltrænet og trimmet - ha' en fedtprocent på 8-10 stykker.

Men dig om det ;) Går ud fra at du laver de gode øvelser, deadlifts, Back squat, bænk, Militær pres osv. osv., men som Defoss allerede har skrevet, så æder træningen på dine muskler, hvis du ikke får tilstrækkeligt protein. Det er også godt at indtage en del kulhydrater. Når man dyrker tung styrketræning, skal musklerne ha' en del hvile og restituere sig - derfor indtager nogle folk Kreatin (det er du sikkert klar over).

Tun, bønner, fisk- og planteolie, kartofler, grovbrød, frugt og grønt, ris, kød og mælkprodukter med lav fedtindhold er godt for sagen.

• Nej er ikke tynd længere, har været tidligere. ;) og nej jeg mente ikke stor på den måde. Stor = Veltrimmet som du selv skriver.

Men 74 Kg er for lidt i mine øjne. Vil gerne op på 80 Kg VELTRIMMET.

Men skal lige læse indlæggene igennem når jeg hjemme.

• Som nævnt tidligere, hvis du gerne vil have nogle gode råd (udover dem der er givet her i tråden) og bruger meget tid på træningen, så skulle du kigge nærmere på motion-online.dk 's forum. Det består stort set kun af BB'ere og styrkeløftere, fra begyndere til internationale navne. Og de fleste fører tilmed logbog derinde, hvor du kan følges deres træning og kost.
    Udover det er der mange derinde med uddannelser i ernæring, human-biologer, fysser osv, som gerne hjælper med alt fra skader til programmer. Har selv ført logbog og været aktiv derinde i 3 års tid, og det har virkelig gavnet min træning og kost. (hedder også skjold derinde hvis du skulle kigge forbi, og vil gerne hjælpe dig hvis det var)

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

Rettet en gang, sidst af Skjold ().