Kosttilskud - Proteiner - Dymatize?

• Hej

Skal til at købe noget kosttilskud da jeg det noget svært ved at indtage nok mængde via føden.

Der er så helvedes meget at vælge imellem, og de sidste 3 gange jeg har købt har kun været dårlig erfaring.

... Jeg har dog hørt en del godt om produktet Dymatize Xpand.

Nogen gode erfaringer tweak-bodybuildere??? evt andre mærker jeg skal gå efter?

• Hvorfor ikke bare spise sundt og varieret og så spare de penge, på noget der imo ikke er en pot p.. værd !
    De fleste af disse produkter - hvis ikke alle - er intet værd ift. alm. sund og varieret kost.

• http://www.bodyman.dk/shop/default.asp

Deres Bodylab produkter kender jeg et par stykker som har brugt / bruger og kun hørt godt om det. Aner intet om priser osv, men sku hvis ik være det dyreste, og smagen sku være lige så go som alle andre hvis ik bedre siger de.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Originally posted by Bentzin
    Hvorfor ikke bare spise sundt og varieret og så spare de penge, på noget der imo ikke er en pot p.. værd !
    De fleste af disse produkter - hvis ikke alle - er intet værd ift. alm. sund og varieret kost.

Jeg spiser så sundt som muligt men mangler noget tilskud ved siden af.
    Dog kan det knibe engang imellem med at få indtaget det mængde proteiner, kulhydrater osv jkroppen skal bruge. Så altid godt med lidt kosttilskud.

Originally posted by Henrik-
    http://www.bodyman.dk/shop/default.asp

Deres Bodylab produkter kender jeg et par stykker som har brugt / bruger og kun hørt godt om det. Aner intet om priser osv, men sku hvis ik være det dyreste, og smagen sku være lige så go som alle andre hvis ik bedre siger de.

okay jeg har lige hørt det modsatte... hehe, nu må vi se.

• Kroppen kan maximalt optage ca. 1,8 - 2 gram protein pr. kg. kropsvægt i døgnet.. det er en tommelfinger regl. Og som Bentzin siger, så får man det dækket og mere til gennem den daglige kost.
    Hvis du skal tage noget i forbindelse med vægttræning, så bruge noget kretin. evt. køb nogle BIO tabeletter (mener jeg de hed) de indeholder essentielle ting, for at for glukose transporten gennem cellemenbranerne til at virke optimalt.
    Hvis du stadig vælger at tage protein.. så vær opmærksom på hvor mange gange du går på lokummet. Overskydene protein bliver "skidt" ud. Så hvis du oftere på tønden, ja så får du for meget protein.

/Avartar

• Forkert... Kroppen kan optage 2-2,5 gram pr. kg. kropsvægt protein ved træning, når planen er at træne for masse.

En person har brug for 1,2 til 1,6 gr. om dagen pr. kg kropsvægt.

Man kan sagtens optage mere, men det er ikke ideelt.

Generelt er bodylab et godt produkt, men husk det er et "KOSTTILSKUD" det er ikke meningen at halvdelen af det skal komme fra pulver.

Men det betyder ikke så meget med mærke, sålænge at der er et indhold på omkring 80 procent protein i.

Men husk at tage på i kropsvægt ellers er det faktisk ubrugeligt.

men kig lidt rundt på http://www.bodybuilding.dk der er nogle gode artikler

Toshiba Satellite Pro M70-233

2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG

• undskyld så er jeg blevet fejl informeret

men stadig eks. 2,5 x 80 = 200, altså 200g protein pr. døgn.
    Jeg mener der er 4,8 % i en liter mælk dvs. ca. 48g protein i sådanne en sag. Så skal der altså ikke meget til at komme op da de 200g.
    Kan forstå hvis man er bodybuilder og vejer 136 kg. Så kan det være en ide med lidt pulver.
    /Avartar

• Der er 3,4 - 3,5 i en liter letmælk. Men efter hvad jeg lige kan få det til, så skal man drikke 5,7 liter mælk om dagen. Mælk koster 6,75 literen dvs. prisen for 1 dags forbrug af proteiner er 38,5 kr. og for en måned 1154 kr.

Generelt kan man ikke kun leve af proteiner fra mælk, grunden til det er at proteiner er opbygget af aminosyre, det handler om at få mange forskellige typer af denne aminosyre. I mælk er der mange af de samme aminosyre og det kan være svært at dække sig ind med det livsnødvendige typer aminosyre.

Mælk gør osse forbrændingen langsommere...

1024 DDR ram
    100 GB Toshiba Harddisk

• Ja nu behøver du heller ikke gøre det værre end det er vel !! (jøsses dog :crazyeyes:)
    Du skal selvfølgelig heller ikke KUN drikke mælk.... der er MANGE andre ting hvor du får behovet dækket.. eks. kød (30-40g pr. 100g) .. æg og tun ect.

/Avartar

• Altså er det fordi du vil tage på, øge muskelvækst osv? . Hvis det er, så spis noget kreatin sammen med træningen, mig og nogle venner bruger det også, man kan tage 1-3kg på, på en uge. (det er altså ikke fedt, og det er IKKE rundt om maven, men om musklerne) Sammentidig bliver du også mere udholden osv, men først efter mange uger og hvis du passer træningen :D

Men altså http://www.motion-online.dk også deres forum er et RIGTIGT godt sted.

Originally posted by DXC
    Altså er det fordi du vil tage på, øge muskelvækst osv? . Hvis det er, så spis noget kreatin sammen med træningen, mig og nogle venner bruger det også, man kan tage 1-3kg på, på en uge. (det er altså ikke fedt, og det er IKKE rundt om maven, men om musklerne) Sammentidig bliver du også mere udholden osv, men først efter mange uger og hvis du passer træningen :D

Men altså http://www.motion-online.dk også deres forum er et RIGTIGT godt sted.

lidt off topic:
    De 1-3 kg du tager på er vand (på den uge). Kreatin binder vandet i kroppen.
    Så pas på med for meget af det... hvis det ryger i tyktamen, trækker det væsken ud.. og man får .. hehe ja gæt engang .. tynd mave (been there :boxed:)

/Avartar

Originally posted by Avartar

lidt off topic:
    De 1-3 kg du tager på er vand (på den uge). Kreatin binder vandet i kroppen.
    Så pas på med for meget af det... hvis det ryger i tyktamen, trækker det væsken ud.. og man får .. hehe ja gæt engang .. tynd mave (been there :boxed:)

/Avartar

Yep - i know. Har også selv haft maveproblemer da jeg brugte protein+kreatin på samme tid.

• Generelt giver proteiner lidt hård mave.

De fleste mennesker er selvt ikke vant til at komme over bare de 100 gr. om dagen, og det vil sige at de første pr. dage vil forløbe med noget diareé...

Kreatin er 100 % protein, og det giver primært en stor væskeophopning under kurren samt lidt styrke. 25 % af befolkningen er født med et højt kreatin niveau og kan derfor ikke bruge produktet. Det skal dog siges at væsken får musklerne til at se lidt større ud under kurren, men når man stopper kurren så forsvinder det over et par dage. Man tager typisk 2-6 liter på

1024 DDR ram
    100 GB Toshiba Harddisk

Originally posted by GoNe
    Generelt giver proteiner lidt hård mave.

De fleste mennesker er selvt ikke vant til at komme over bare de 100 gr. om dagen, og det vil sige at de første pr. dage vil forløbe med noget diareé...

Kreatin er 100 % protein, og det giver primært en stor væskeophopning under kurren samt lidt styrke. 25 % af befolkningen er født med et højt kreatin niveau og kan derfor ikke bruge produktet. Det skal dog siges at væsken får musklerne til at se lidt større ud under kurren, men når man stopper kurren så forsvinder det over et par dage. Man tager typisk 2-6 liter på

off topic(igen sry):
    Forklar venligst hvorledes Kreatin(Monohydrat) er 100% protein.
    Det syntetisere protein det er rigtig. Men Kreatin og det dannede stof kreatinfosfat er ikke protein.
    Hvis jeg er galt på den igen.. link lige til et site... for det ville jeg personligt have stor gavn af.

/Avartar

• Det er ikke direkte protein...

Men hvis man læser på varedeklarationen så står der 100 gr. protein pr. 100 gr.
    Ergo 100 %

Det bliver heller ikke til muskelmasse, så på den måde kan man ikke tilregne det den samme effekt. Men dog har den effekter på hvordan kroppen optager væske samt binding og kan derfor beregnes som protein.

1024 DDR ram
    100 GB Toshiba Harddisk

• For lige at specificere: Kroppen kan sagtens optage mere protein end som så.

Noget af det bliver brugt til proteinsyntese, heriblandt opbygning af de så eftertragtede armbøffer.
    Men også en lang række andre livsvigtige processer.

Resten bliver forbrændt til energi.

Det mål vi bruger på mit arbejde (intensivafdeling) er 1 g/kg/døgn
    og for kritisk syge 1,5 g/kg/døgn.

Vi giver ikke mere end det da man derved overbelaster nyrerne, der tit er temmelig medtagede hos vores patienter.

En ung rask man kan sagtens tåle at fylde sig med flere proteiner end det, men overskuddet bliver ikke til muskelmasse, men energi og evt fedt.