flash af nvidia gfx

• jeg vil gerne ændre min hastighed på min blæser samt mhz på min core

kan nogen bekræfte hvilken jeg skal vælge her

1. a:nvflash -5 file.rom [Enter]

Standard Flash (same card, same firmware)

2. a:nvflash -5 -6 file.rom [Enter]

3. a:nvlfash -4 -5 -6 file.rom [Enter]

Force Flash (different model card, different firmware)

4. a:nvlfash -4 -5 -6 -a -y file.rom [Enter]

Automatic Force/Blind Flash (In case you screw up and cant see the screen - best to use this string for a autoexec.bat)

er nr 3 ikk den bedste

og hva er forskellen på 1 og 2

• Sorry , jeg har lige tjekket , man bruger bogstaver , men er sikkert forskellig alt efter hvilken version af nvflash man bruger.

Tvinge en ny bios i dos

Copy the following line

nvflash -p -u -2 -f ????.rom

and paste it into a notepad document

and Save the document as flash.bat

copy flash.bat onto your floppy disk and reboot with it

When you see the DOS prompt type flash and then press Enter

PS: Du skal selvfølgelig have nvflash og rom file og lign liggende på diskette , og filen SKAL hedde det samme som i stringen.

PSS:
    GeForce 6 & 7 Flash Procedures.

- Flashing with nvFlash (nVidia) - Use nvFlash 5.13
    Standard Procedure for 5.13: (flashing with 5.13 is recommended for the use with the 6x00 series NVIDIA cards, using the -4 switch forces flash and overrides vender mismatch)

1. a:nvflash -5 file.rom [Enter]

2. a:nvflash -5 -6 file.rom [Enter]

3. a:nvlfash -4 -5 -6 file.rom [Enter]

Force Flash (different model card, different firmware)

4. a:nvlfash -4 -5 -6 -a -y file.rom [Enter]

Automatic Force/Blind Flash (In case you screw up and cant see the screen - best to use this string for a autoexec.bat)

SMLDK

• okay jeg har lavet 4 forskellige boot cder 2 med nero det nyeste som har floppy emulation og 2 med et program fra bootdisk.com

jeg har prøvet og skrive i dos

autoexec.bat

nvflash

nvflash -4 -5 -6 ****.rom

og der sker nada forkert command skriver den bare

så nu er mit sidste håb et usb floppy drev
    som jeg låner på lørdag så må vi håbe
    og hvis det ikke virker må det jo være umuligt
    indtil videre er jeg godt nok gået fast jeg er 100% på det er
    rigtigt hvad jeg har gjort ifølge dig og en masse guides de skriver godt nok at floppy er bedst så det må prøves
    men hvis du har gjort det før burde det jo virke og med den
    autoexec.bat burde det køre af sig selv ikk da den command er skrevet ind i autoexec.bat

men jeg blir ved til jeg har lært det selvom jeg har prøvet at flashe xbox,drev,routere og andet uden så meget bøvl men måske er det bare et diskette drev der skal til før det virker ordentligt...

• Jeg er 99% sikker på du skal bruge diskettedrev.
    Jeg booter op med en win98 disk , skifter den ud med biosflash disken hvor flash og fil og bat fil ligger og exekvere så bat filen og vupti.

SMLDK

• kører den selv den autoexec.bat eller skal jeg skrive en command til det jeg får floppy imorgen så vender jeg frygteligt tilbage med results

men indtil videre siger jeg 10000000 tak det er vildt at de folk på tweak som laver vmods og seriøse tweakere ikke engang ved noget om det her
    eller har lyst til at hjælpe lidt

Originally posted by xecuter
    kører den selv den autoexec.bat eller skal jeg skrive en command til det jeg får floppy imorgen så vender jeg frygteligt tilbage med results

men indtil videre siger jeg 10000000 tak det er vildt at de folk på tweak som laver vmods og seriøse tweakere ikke engang ved noget om det her
    måske er de ikk helt så dygtige alligevel :$

Så er det da godt vi har dig :9xo

P5N-E SLi - 2GB XMS2 6400 - E6600 @ 3600 - 8800GTS - WD Raptor 74gb / SG 250gb sataII - NorthQ 4775-500s

kører den selv den autoexec.bat eller skal jeg skrive en command til det jeg får floppy imorgen så vender jeg frygteligt tilbage med results

måske er de ikk helt så dygtige alligevel :$

eller også er vi så dygtige at vi aldrig har oplevet at det var et problem at finde ud af......

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

eller har lyst til at hjælpe lidt

Når du booter op , så når du til A:\ , så skift diskette og skriv autoexec.bat
    så burde det køre af sig selv

SMLDK

Originally posted by Webnik

Så er det da godt vi har dig :9xo

Hvad fanden skete der der, Mr.ProClocker? Kan sq gpodt forstå hvis der ikke er nogen der gidder hjælpe dig.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• jeg har læst at mange her på tweak har leget med bios til gfx så er det da mystisk de ikke skriver i min tråd jeg har aldrig sagt jeg er pro clocker jeg ønsker bare lidt respons og hjælp jeg prøver og hjælpe andre så godt jeg kan jeg føler da ikke jeg har skrevet noget grimt og hvis jeg var pro clocker skulle jeg jo nok ikke have hjælp vel