Vista valg: 32 eller 64 bit?????

Originally posted by Bentzin

Nu vi snakker om gendannelsesfunktion - så har min XP Home's indbyggede, da reddet mig en del gange, når jeg har pillet lidt for meget i reg.databasen og fået ødelagt noget. :$
    Og den funktion er der da også i Vista Home Premium, mig bekendt. Og en specifik filerecovery er vist ikke noget man bruger ret tit, vil jeg mene. Og vist det endelig sku' være - så er Getdataback el. Easy RecoveryPro udemærkede programmer til det.
    Er helt enig i, at Vista Home Premium er alt rigeligt til os alm. hjemmebrugere. Ultima er jo beregnet til firmaer. Det hersker der vist ingen tvivl om ifl. MS.
    At nogle vil betale alle de mange penge for unødvendige features, må de om. Jeg har ihf. ikke i sinde at gøre det.

Synes du skærer alle over en kam. Du kan jo ikke rigtig udtale dig om, hvad vi andre brugere har brug for.
    Som sagt gider jeg ikke have 3. parts programmer til at lave filgendannelse. Jeg synes det er en nice feature, og jeg ville ikke undvære den.

• Kan da lige nævne at daemon tools virker på vista :) Ihvertfald 64 bit.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by Bentzin

Nu vi snakker om gendannelsesfunktion - så har min XP Home's indbyggede, da reddet mig en del gange, når jeg har pillet lidt for meget i reg.databasen og fået ødelagt noget. :$
    Og den funktion er der da også i Vista Home Premium, mig bekendt. Og en specifik filerecovery er vist ikke noget man bruger ret tit, vil jeg mene. Og vist det endelig sku' være - så er Getdataback el. Easy RecoveryPro udemærkede programmer til det.
    Er helt enig i, at Vista Home Premium er alt rigeligt til os alm. hjemmebrugere. Ultima er jo beregnet til firmaer. Det hersker der vist ingen tvivl om ifl. MS.
    At nogle vil betale alle de mange penge for unødvendige features, må de om. Jeg har ihf. ikke i sinde at gøre det.

Nej Bentsin sådan er det ikke.
    Ultimate er ifølge MS selv til Entusiaster som skal have det hele.
    Business (N) og Enterprise er til firmaer, derfor der er KMS (KeyManagementService) indbygget, så firmaerne selv står for aktiveringen af Vista.
    Resten, Home Basic/Premium, er til den almene forbruger, "Hr og Fru Danmark".

Personligt kan jeg ikke nøjes med de funktioner der er i Home Premium, Ultimate er det eneste rigtige for mig. Jeg har brug for de funktioner som er at finde i den version, som man ikke finder i de andre.

Originally posted by RAC
    Kan da lige nævne at daemon tools virker på vista :) Ihvertfald 64 bit.

Virker også fint her i 32-bit:)
    Det eneste program der endnu ikke virker på mit system er Battlefield 1942:(

Originally posted by Butcher

Synes du skærer alle over en kam. Du kan jo ikke rigtig udtale dig om, hvad vi andre brugere har brug for.
    Som sagt gider jeg ikke have 3. parts programmer til at lave filgendannelse. Jeg synes det er en nice feature, og jeg ville ikke undvære den.

Det har vi vist fattet, det med de der 3.parts - men det er vel ikke forbudt, at skrive, at den alm. bruger har alt rigeligt i Premium-udgaven.
    Det er jo hvad man kan læse mange andre steder - hvor bl.a. eksperter udtaler sig !

Bl.a har Daniel Petri Most Valuable Profesional (MVP) 3 år i træk + han er Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE), Microsoft Certified System Administrator (MCSA) and Microsoft Certified Trainer (MCT) - skrevet dette på sin side omhandlende Vista:
    Windows Vista Home Premium delivers a more complete and satisfying computing experience.
    Windows Vista Home Premium will improve every aspect of your digital entertainment experiences including viewing and sharing photos, video, TV, movies, music, games, and more.

Windows Vista Home Premium includes all of the Windows Media Center capabilities for turning your PC into an all-in-one home entertainment center.
    Windows Media Center in Windows Vista provides new ways for you to enjoy your music, photos, and DVD movies.

You can also use Windows Media Center to record and watch your favorite TV shows (even HDTV) and to access new kinds of online entertainment content.

You will also be able to connect Windows Vista Home Premium to your Microsoft Xbox 360 to extend your Media Center experience to multiple rooms in your home.

Må indrømme, at jeg stoler mere på hans viden end din, om hvad et MS styresystem indeholder og er beregnet til. Det ligger helt klart. Godt ved u meget, men der er grænser for hvad en gut

Hvorfor anbefale noget dyrt, når man sagtens kan klare sig med noget forholdsvis meget billigere og næsten lige så godt !!

Og Hallo - hvem skærer jeg over en kam ? Jeg konstaterer bare, at folk der vil betale mere - må de jo om. Imo er det ikke at skære nogen over en kam. Forstår endnu en gang, ikke din meget nærtagende attitude, som jo tydeligt afspejles i dette indlæg. Hvad er meningen - andet end prøve på, at starte en dybest set ubrugelig disput.

• Prøv nu at læse hvad jeg skriver - nemlig at Premium er til den alm. bruger.
    Det har jeg og andre hele tiden holdt på. Og jeg vil stadig holde på at det er den.
    Til det med Ultima: Unskylder at jeg glemte, at skrive "mest" beregnet til firmaer - en klar fejl fra min side af. Sorry ! Og jo det er da også beregnet til entusiaster og jeg vil også påstå at der er folk, som absolut skal ha' det, fordi det hedder Ultima. Og ikke fordi de har brug for det.

Jeg har ikke på nogen måde gjort mig klog på hvad andre brugere behøver, i modsætning til dig. Jeg betragter mig selv som en ganske almindelig bruger, men jeg vil have Ultimate da jeg vil have alle funktioner. Det er det er det jeg gør opmærksom på.

Det vist gået op for alle - det er nu 3. gang du skriver det !
    Desuden så gør jeg mig ikke klog, som du påstår. Jeg referer og forholder mig til, hvad eksperterne udtaler om Vista.
    I min verden er det ikke at spille klog, men til gengæld meget klogt, at lytte til og lære af dem, der ved hvad de snakker om !!

• guys - lad os nu holde fast i trådens formål - pros and cons på 32-bit eller 64-bit. Hvilken version af Vista, er jo blot op til hin enkeltes behov og pengepung.

Pt. virker det som om der er lang tid til 64-bit bliver sjovt at have.

ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.

Originally posted by Warlord Zorg
    guys - lad os nu holde fast i trådens formål - pros and cons på 32-bit eller 64-bit. Hvilken version af Vista, er jo blot op til hin enkeltes behov og pengepung.

Pt. virker det som om der er lang tid til 64-bit bliver sjovt at have.

Jeps det må vi hellere. :9xo Tror også det ta'r en rum tid, før det ka' svare sig, at investere i 64-bit.
    Syn's nu også at det kører pænt stærkt med 32-bit - ihf. rigeligt til de flestes behov, vil jeg påstå.
    Selvfølgelig er der nogle få - som ik' ka' leve, før de har fået det sidste nye og på papiret hurtigste og "smarteste". :$ - Men dem om det.

• Jeg vil helt klart købe 64 bit når det kommer, bare det understytter mit gfx og mine ram.. :T

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

Originally posted by Razorblade
    Det med driverne skulle vel være til at slå fra, på en eller anden måde.

Næh desværre har prøvet :S

Microsoft har udtalt at de ikke vil tillade det i 64bit versionen.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by DeH

Virker også fint her i 32-bit:)
    Det eneste program der endnu ikke virker på mit system er Battlefield 1942:(

Det er vist punkbuster tingen der gør det. Hvis du højre klikke på genvejen og sætter den til at kører i administrator tilstand burde det virke.

Jeg har dog problemer med C&C generals det vil ikke køre under vista :(

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Macimuz
    http://comon.dk/index.php/news/show/id=29783

Det var da nogle totalt mærkelige begrundelser.

2. Det er dyrt. Hvis du virkelig vil kaste penge ud af vinduet, så giv dem til Røde Kors i stedet.

Det er som man tager det. Jeg synes absolut ikke det er dyrt for et program vi vil bruge så snart vi er ved en computer de næste vel 6-7 år.

3. Det er dyrere udenfor USA. Danmark og andre lande betaler relativt set mere end amerikaner for at opgradere.

Ja det var da så den dummeste grund nogensinde. For det første er det jo ikke en grund til ikke at opgradere. Det er bare en konstatering. Derudover så er det vel ganske naturligt, at det er dyrere her.

4. Du bliver nødt til at opgradere din computer. Vista er dyrt i sig selv, men bliver en endnu dyrere investering, når du finder ud af, at du har brug for et grafikkort til 1500 kroner.

Ahh det gør man ikke. For det første behøver man ikke det eye-candy hvis det skal være det. For det andet så vil alle computere på lad os sige under 2 år køre det helt uden problemer.

7. Vista bliver et foretrukkent mål for virusmagere og hackere. Med den selvsikre attitude Microsoft har lagt for dagen, så vil det ikke overraske nogen, at der går sport i at forsøge at hacke og nedbryde systemet.

Sådan har det altid været. Desuden vil det næste med 10000% sikkerhed være sikrere end XP.

Det kan gøres bedre.

• Jeg har lige købt Vista Premium OEM og installeret den....jeg mangler lidt drivere selv til 32Bit så jeg vil nødig se en 64Bit lige pt... kører med Nvidia Beta 100.30 og den klarer da jobbet nogenlunde....har ikke benchet med den endnu.
    Der er Nforce4 drivere tilgængelig via windows update, men en simpel driver til mit Logitech USB headset er ikke understøttet....det var de i XP.

Jeg ved godt det er tidligt at udtale sig, da det først får release den 30 januar og håber da der ryger en ordentlig omgang drivere ud i løbet af denne uge.

Det var da nogle totalt mærkelige begrundelser.

Smed bare nyheden, fordi den var relevant til denne tråd.

Er nu heller ikke selv enig med alle de begrundelser.

Nejnej det var heller ikke for at svine dig, det var bare artiklen, som jeg synes er mærkelig :hb:

Yes, den er ikke pokkers velbegrundet ...