S: Diverse Xeon

  • Jeg har følgende til overs:


    2 stk Iwill DH800 dual Xeon bundkort - socket 604. 200 mhz FSB (800 mhz quad pumped). DDR 1 non reg RAM.


    Det ene er rev 1.0 det andet rev 1.2. Rev 1.0 er modificeret så det kan boote Xeon cpuer med default multiplier over 18. Rev 1.0 bundkortet har to kapacitorer som buler lidt men det kører upåklageligt. Jeg har to nye af høj kvalitet som man kan få med hvis man gidder at skifte dem. Men det er ikke nødvendigt for at bundkortet kan fungere.


    2 stk Xeon 2.4 Ghz med 1mb L3 cache - 32 bit. Det er meget gode CPUer som nemt kan køre 3.6 Ghz. De er Prime95 stabile helt op på 3.8 Ghz og har benched omkring 4.0 Ghz på vand. Der følger originale ubrugte box kølere inkl blæsere med.


    2 x (2 x 512 mb OCZ PC4000VX GOLD). Har aldrig været overclocket og aldrig over 2.9 V. Har altid haft 120 mm blæser rettet direkte på sig.


    Geforce 6800 Ultra AGP med Innovatek vandkølehovede (NV-40 modellen - den bedste til 6800 Ultra). Der følger vist nok også blå LED med hvis jeg kan finde dem. Der skulle også være original køler med, men der mangler vist nok en enkelt fjeder. Det er et POV. Har været overclocket til 450 mhz standard og har kørt upåklageligt. Max overclock på vand med altandøren åben 491 mhz ved 1.5V. Bagpladen er savet over i to således at kortet med vandkøling monteret kun optager et slot.


    2 stk Opteron 248. Fungere fint. Har været monteret på noget compressorkøling ganske kortvarigt og er derfor smurt lidt ind i kølepaste på bagsiden.


    Om en ugestid har jeg desuden en HP Smart Array 5304 SCSI controller med 128 mb cache og fire U160 kanaler tilsalg (to interne stik, men fire eksterne stik).


    Bortset fra OCZ RAM (som jo har livsvarig garanti) er der ikke garanti på nogen af delene. Jeg kan ikke sende billeder da min hustru forøjeblikket har vores digital kamera med på ferie i Brasilien.


    Gi' et bud - jeg skal bare af med det. Husk dog at hvis buddene er for lave kan jeg jo ligeså godt have delene liggende i skabet.

  • Quote

    Originally posted by AlexKrycek
    Undskyld OT


    Men hvordan ser det ud med PSU til de bundkort ? En almindelig er vel næppe nok ?


    Jow, tror ikke der er noget problem der. :D

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by AlexKrycek
    Undskyld OT


    Men hvordan ser det ud med PSU til de bundkort ? En almindelig er vel næppe nok ?


    Det skal bare være en PSU med 24 pins + 8 pins CPU stik og så minimum 450W.


    Der er budt 600 kr pp for 6800 Ultra. Hvis ikke det kommer højere op så gi'r jeg det væk til min fætter istedet.


    Link til RAM: http://www.computergeil.dk/?artikelid=3823


    Jeg ved ikke hvad RAM'en skal koste. Men igen hvis det er for lidt så får min Far 2 GB overclocker RAM.


    Har lige fundet den originale køler frem til 6800 Ultra og sat den på.

  • Quote

    Originally posted by nano
    Hvad koster de nye? Kan ikke finde noget, og er der kvitt og original embalage?


    Jeg tror ikke man kan købe dem mere. Jeg gav 1500 kr pr sæt brugt i sin tid.

  • Dvs. igen kvitt, ingen original embalage, og en tidligere ejer?


    Er sq meget i tvivl, har kigget på dem hos OCZ, og et par reviews. de skal jo havde 3.7Vdimm for at yde max, så meget kan mit mobo slet ikke levere.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by nano
    Dvs. igen kvitt, ingen original embalage, og en tidligere ejer?


    Er sq meget i tvivl, har kigget på dem hos OCZ, og et par reviews. de skal jo havde 3.7Vdimm for at yde max, så meget kan mit mobo slet ikke levere.


    så må du til at modde lidt :finger:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Jah :D


    Ved godt det måske er lige lovligt lavt, men tidligere ejer osv. taget i betragtning, samt jeg har lavvande i sparegrisen, byder jeg 200PP, håber ikke det er en fornærmelse ;)

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano
    Dvs. igen kvitt, ingen original embalage, og en tidligere ejer?


    Er sq meget i tvivl, har kigget på dem hos OCZ, og et par reviews. de skal jo havde 3.7Vdimm for at yde max, så meget kan mit mobo slet ikke levere.


    Det ene sæt er nyt fra RMA for et år siden. De har som sagt ikke været overvoltet eller overcocket og der er original embalage til begge sæt hvor serie nummeret står på. Den originale kvittering har jeg aldrig fået (kun som pdf fil og jeg tror ikke jeg har den mere - skal kigge efter den), men den er ikke nødvendig. Man lave RMA direkte hos OCZ - hvilket også er at foretrække da de formentligt er de eneste der ligger inde med nye sæt - ellers får man vel bare et andet tilsvarende sæt hos dem.


    Med hensyn til volt: Ja hvis man ikke kender disse RAM og tror det er almindelige overclocker RAm - så skal man nok holde sig fra dem. 3.2-3.4 V skulle være nok til at få dem til at yde max. 3.7V er da vist over rating, så vidt jeg husker.

  • Quote

    Originally posted by nano
    Jah :D


    Ved godt det måske er lige lovligt lavt, men tidligere ejer osv. taget i betragtning, samt jeg har lavvande i sparegrisen, byder jeg 200PP, håber ikke det er en fornærmelse ;)


    Det er alt for lavt. Ville du byde 200 kr for 1 GB no-name PC3200?


    Jeg har penge nok, men jeg forærer ikke mit hardware til folk jeg ikke kender....

  • Byder 800 +porto for 6800 Ultra kortet


    Leder efter et godt AGP kort til en kollega på arbejde, og det skal koste max 800 + porto


    Du kan skrive eller smide en PM hvis du alligevel skulle finde på at sælge.


    Mvh ZoneWalker