Er 9L vand nok

• Hej gutter er ved at hoppe på vandvognen og har skitseret en fed tank i rustfrit børstet stål der skal monteres på siden af kabinet har samme mål som kabinet og er 4.5 cm tyk indeholder ca 9.5 L vand er det nok til ikke at blive opvarmet for meget hvis man køre med kun tank og en super pumpe og ingen radiator skal have kølet CPU-GFX-NB ?????

• det er svært og sige det vil nok ikke blive for varmt men tror ikke du får specielt gode temps på sysytemet det vil nok ligge på luft temps generelt..

• Er ikke sikker, men ville nok vælge at få en radiator med ind i billedet.

Og damn den bliver tung hvis det er internt :D

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• Ved opstart har vand jo stue temp og der er langt op til lad os sige 50 grader tænker på zalman`s passive systemer med dårligt flow og lille overflade på tank har godt nok køleribber men der er max 2 l i sådan et system og den holder fint en cpu og nb nede på acceptable temps..

• for at det skulle være godt skulle du nok have lavet den i alu/kobber med en del riber på.
    rustfrit er en rigtig dårlig varme leder, så der bliver nok ikke ledet meget varme fra den beholder, det eneste plus er volumen men hvis den køre længe nok vil temp sikkert begynde at stige en del!!!

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

Originally posted by Fmp
    for at det skulle være godt skulle du nok have lavet den i alu/kobber med en del riber på.
    rustfrit er en rigtig dårlig varme leder, så der bliver nok ikke ledet meget varme fra den beholder, det eneste plus er volumen men hvis den køre længe nok vil temp sikkert begynde at stige en del!!!

Det bedste var at støbe en kæmpe køle profil i ren alu med 700m kobber rør i det ville uden tvivl virke måske lidt titanium eller få OCC til at hjælpe eller nasa men igen det er pengene....ikk

Originally posted by Nabster
    Ved opstart har vand jo stue temp og der er langt op til lad os sige 50 grader tænker på zalman`s passive systemer med dårligt flow og lille overflade på tank har godt nok køleribber men der er max 2 l i sådan et system og den holder fint en cpu og nb nede på acceptable temps..

hvis dit vand er 50 grade er cpu meget varm hvis ikke alt for varm.
    man kan ikke samlignig vandstemp og processerentemp!!!

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

• Som skrevet er der langt til feks 50 grader er overbevist om at den aldrig vil få varmet 9 l op til bare 40 grader når det står i en stålbeholder med overflade på over 1kvm men vi får at se samler skidtet i næste uge og skal nok give feedback om der skal en radiator i kabinet . Den køre med den oc nu som den kommer til med vand , jeg har anvendt de billigste blæsere til GFX og CPU fra arctic cooling og std på chipset og de kan klare "presset" ihvertfald nok til mit forbrug som er max 4-6 timers gaming på en god dag og skal den stå natten over køre den self default settings..skrev bare for at høre om der var nogen der havde erfaring med det men tilsyneladene er der ingen endnu der har set tråden der har prøvet det selv vi tror alle en masse hvilket er fint vi kommer bare ikke frem til noget konkret svar ved det :)

• kan bare sige at mit vand er ca de 30 - 35 grader varmt og cpu temp under en gang ortohs er 60 - 62 grader!!

ja lad os få nogle resultater :cheers:

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

Originally posted by Fmp
    kan bare sige at mit vand er ca de 30 - 35 grader varmt og cpu temp under en gang ortohs er 60 - 62 grader!!

ja lad os få nogle resultater :cheers:

:cheers:Ja så kan jeg godt se det max ca må stige de 12-15 grader over stuetemp det var ikke så meget men ved jo heller ikke det store :crazyeyes: er på vej til af få lidt erfaring i næste uge:D Men tænkte siden de billigste oc blæsere på markedet kunne klare mosten skulle der måske ikke så meget til ....Hvad hoveder og pumpe køre du med ?

Det bedste var at støbe en kæmpe køle profil i ren alu med 700m kobber rør i det ville uden tvivl virke måske lidt titanium eller få OCC til at hjælpe eller nasa men igen det er pengene....ikk

Du skal nok ikk regne med at få særlig meget mer hjælp hvis du kommer med sådanne svar ;)
    For Fmp har fat i noget af det rigtige...

Men jeg vil råde dig til at få sat en radiator ind i systemet, for efter systemet har kørt fx. 5 timer så er vandet altså varmet godt op, og så går det kun en vej ;)

Originally posted by Kenny

Du skal nok ikk regne med at få særlig meget mer hjælp hvis du kommer med sådanne svar ;)
    For Fmp har fat i noget af det rigtige...

Men jeg vil råde dig til at få sat en radiator ind i systemet, for efter systemet har kørt fx. 5 timer så er vandet altså varmet godt op, og så går det kun en vej ;)

spurgte netop ikke om gode råd til en tank men om 9 l var nok alle ved da hvordan en superkøler kan laves men er jo som regel pengepungen der stopper det ....tank kunne jo blive 6.5 cm tyk så var det 14.5 l istedet. Men eftersom der er delte meninger så prøver jeg som først tiltænkt dutter skidtet ikke må der en radiator på ..

spurgte netop ikke om gode råd til en tank men om 9 l var nok alle ved da hvordan en superkøler kan laves men er jo som regel pengepungen der stopper det ....tank kunne jo blive 6.5 cm tyk så var det 14.5 l istedet. Men eftersom der er delte meninger så prøver jeg som først tiltænkt dutter skidtet ikke må der en radiator på ..

Jah ok, men hvis det så også dur så synes jeg det er godt gået :D
    Men ingen tvivl om at alu ville være bedre for kølingen, men ikke for pengepungen :)

• Ja må indrømme at jeg er lidt på herrens mark har en god ven der har en blå zalman og han har lavet en stålbeholder på 5 l og tilføjet og skiftet pumpe på sit sytem og det hjalp meget kunne få gfx med også og det faldt en smule overall også og han er sikker på min tank vil virke da min opty ikke udvikler det store varme og han har kraftigere gfx end mig men om mine xtra 2l og tank kan opveje zalman tower er så spørgsmålet .

Som skrevet er der langt til feks 50 grader er overbevist om at den aldrig vil få varmet 9 l op til bare 40 grader når det står i en stålbeholder med overflade på over 1kvm men vi får at se samler skidtet i næste uge og skal nok give feedback om der skal en radiator i kabinet . Den køre med den oc nu som den kommer til med vand , jeg har anvendt de billigste blæsere til GFX og CPU fra arctic cooling og std på chipset og de kan klare "presset" ihvertfald nok til mit forbrug som er max 4-6 timers gaming på en god dag og skal den stå natten over køre den self default settings..skrev bare for at høre om der var nogen der havde erfaring med det men tilsyneladene er der ingen endnu der har set tråden der har prøvet det selv vi tror alle en masse hvilket er fint vi kommer bare ikke frem til noget konkret svar ved det :)

overfladen er absolut ikke 1 kvadratmeter :O ca en halv kunne jeg få det til, men meget mindre hvis den skal stå direkte op ad kabinettet.
    vi kan lige prøve at regne ud hvor lang tid det vil tage at varme vandet op, hvis ikke der var køling. jeg ved ikke lige hvor mange watt din cpu spytter ud. men jeg antager at det er ca 130.

130watt/4,18joule=31,1kalorier pr. sek.
    9000g/31,1=289,4 sek
    det tager altså 289,4 sekund at varme alt vandet op en grad.
    hvis rumtemperaturen så er ca 20 grader, tager det altså 96 minutter at få det op på bare 40 grader. så jeg regner med at 9L er nok, især hvis du har god luftcirkulation omkring beholderen.
    Held og lykke med projektet!

Mvh Jesper

Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

• sry self en ½kvm den og 1 sidder tæt :D
    Og tak for svaret det lyder som om du ved noget om det stads ...hehe der er skide fodkoldt hvor com står skal have sutter på pga træk ved gulvet det er en faktor også kan jeg regne ud:D men skulle gerne køle GFX-CPU-NB så er det jo en del anderledes regnestykke

:cheers:Ja så kan jeg godt se det max ca må stige de 12-15 grader over stuetemp det var ikke så meget men ved jo heller ikke det store :crazyeyes: er på vej til af få lidt erfaring i næste uge:D Men tænkte siden de billigste oc blæsere på markedet kunne klare mosten skulle der måske ikke så meget til ....Hvad hoveder og pumpe køre du med ?

pumpe: Laing DDC - ULTRA - PRO
    hovede: DangerDen tdx
    radiator: Cooltek Maxistream - Tripple og Watercool MO-RA 2 Pro på siden af com pasiv.

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

• min cpu+grafikkort kan sagtens varme mit 4 liter rustfritstål res op til ca 40c på en halvtimes tid og det er med en tripel rad med 3x120mm ved 800 omd men det er så osse med fuld load på grafikkort og cpu på samme tid

ps husk endligt at få det bejset inden du tager det i brug :9xo
    http://img291.imageshack.us/my.php?image=img00032gx8.jpg[/IMG]

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

• ja så tror jeg mere på det efterhånden der er ikke meget køl i den cylinder i forhold til to plader på 45*51 cm og så over det dobbelte i mængde, du har self radiator på meeen..:)