Moms på varer købt i USA?

  • Quote

    Originally posted by WebT


    Nu er der jo ikke nødvendigvis hverken told eller moms på en DVD. Så vidt jeg husker er det ca 22 alt under 22 euro som er toldfrit af DVD og CDer og endvidere momsfrit hvis under ca 11euro - kan ikke huske det præcis men det er fra skat.dk


    Det var lige en lille afstikker :)


    Jeg var måske lidt hurtig der. Jeg regnede med at det var en dvd-afspiller. Det virker lidt voldsomt at købe en dvd helt fra Japan, medmindre den er meget speciel.


    Kender heller ikke lige reglerne omkring bagatelgrænsen.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hehe, mange af mine DVDs købt fra CDwow kommer direkte fra asien, især på det seneste, er man ligeglad med region som jeg er kan man jo ofte få de helt nye film meget billigt


    Men tilbage til topic, nu kender jeg ikke import reglerne, men tror da måske det er lige før det er billigere hvis du får den lokalecykelhandler til at importere den...

  • Ja, jeg giver ikke op lige med det samme, skal lige undersøge hvad jeg kan gøre. Hvis jeg kan lokke et eller andet firma til at købe den for mig kan jeg vel slippe for den grimme moms. :P

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|
    mærkeligt det ska være så besværligt at få noget ind i danmark fra usa. har selv fået en dvd til danmark fra japan for nogle år siden og den skulle jeg ik engang betale moms får. den bestilte jeg via amazon.co.jp


    Nu kan du jo ikke sammenligne en hel BMX-cykel med en enkelt dvd. Jeg har da også selv bestilt 6 CD'er som hver især kostede over 200 DKK stykket i Japan, altså +1200kr ialt, de blev sendt i samme pakke, så ja man kan være heldig.


    Bagatel grænsen ligger omkring 10€ eller ca. 80DKK, og det er selvsagt at tolderne ikke gider kigge samtlige pakker igennem der kommer til landet, og udvælger selvfølgelig dem der ser interessante ud.


    Men jeg er bange med om du så sætter hak i transport med robåd, som fragt til den cykel så render den i tolden, men igen man kan være heldig.


    Meget relevant kan jeg sige at jeg kender en der bestilte et cykelstel i Schweiz, og det kom han af med 8-900kr for i told...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Ja, jeg giver ikke op lige med det samme, skal lige undersøge hvad jeg kan gøre. Hvis jeg kan lokke et eller andet firma til at købe den for mig kan jeg vel slippe for den grimme moms. :P


    Tjah...det ville jo stadig være ulovligt...og det kommer jo lidt an på hvilket firma. Hvis det er et firma der sælger kartofler kan det godt være at myndighederne undrer sig over at firmaet har købt en BMX cykel.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Tjah...det ville jo stadig være ulovligt...og det kommer jo lidt an på hvilket firma. Hvis det er et firma der sælger kartofler kan det godt være at myndighederne undrer sig over at firmaet har købt en BMX cykel.


    - Anders


    Ja det var en ret dårlig idé, for der skal jo også stadig betales moms og told... Jeg var lidt træt. :P


    Jeg har fået en anden idé, som jeg håber de vil være med til (der hvor jeg bestiller) de skriver 1/3 af beløbet på følgesedlen, toldogskat ved sku alligvel ikke hvad en bmx koster. Det er også ulovligt, men det er der jo så meget der er.


    Men uanset om de vil være med til det eller ej, så har jeg lavet lidt om på min ordrer og har bestilt cyklen, og er klar på betale hvor meget det nu end må være. Så skal jeg bare leve af vand og brød de næste mange måneder. :( :P