X1900XTX for varm

  • Ja, lige idag besluttede mit gfx at blive meget varm. Normalt kan det godt komme op i 90erne, men idag ryger det op på 110 grader og nedclocker.
    Jeg har standartkøler på og den lyder også lidt underlig.....sådan lidt "træt".


    Er der forslag til en anden luftkøler jeg kan bruge, eller er der noget vedligeholdelse af den jeg har nu?


    Der var for noget tid siden nævnt flere ølere, men der var ikke nogen der sagde 100% at netop 1 bestemt køler kunne gøre arbejdet.


    Jeg er ikke pt. interreseret i vandkøling, da jeg kun har en single radiator som jeg ikke tror kan klare både cpu og gfx.


    Ydermere.....er det voldsomt besværligt at skifte køler på et x1900xtx?


    Mange ting ja, men håber som sædvanligt på kvalificeret hjælp.

  • Nu kender jeg ikke noget til X1900, men det har bestemt ikke været svært at skifte køler på nogle af de kort jeg har prøvet... Og iflg zalman's hp passer deres VF900 i hvert fald på dit kort. Og det var klart den køler jeg ville vælge! Jeg er meget glad for min VF700!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Originally posted by SpRoX
    Nu kender jeg ikke noget til X1900, men det har bestemt ikke været svært at skifte køler på nogle af de kort jeg har prøvet... Og iflg zalman's hp passer deres VF900 i hvert fald på dit kort. Og det var klart den køler jeg ville vælge! Jeg er meget glad for min VF700!


    Den er ikke kraftig nok... Kølefladen er for lille til at flytte alt det varme, men det er Accelero X2 ikke, kan fås her http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321191

  • En Zalman VF900 CU er rigeligt til at køle et x1900xtx, har haft den monteret på mit i 2 mdr.


    Accelero x2 derimod, virker overhovedet ikke, medmindre man har et BTX kabinet, har kørt med åben kabinet det sidste år med det stykke lort monteret, fordi den lavede vpu recover når grafikken var for krævende. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Ja, det var netop min pointe....folk kan bare ikke blive enige om en god køleløsning (udover vand) til x1900xtx :)


    Men jeg har siddet og nulret støv af det, og det lader til at det hjalp. Men igen....en anden køleløsning er nok at foretrække, da der ikke er mange grader fra en ren køler til den bliver lidt beskidt og temps for høje.

  • Quote

    Originally posted by Razorblade
    En Zalman VF900 CU er rigeligt til at køle et x1900xtx, har haft den monteret på mit i 2 mdr.


    Accelero x2 derimod, virker overhovedet ikke, medmindre man har et BTX kabinet, har kørt med åben kabinet det sidste år med det stykke lort monteret, fordi den lavede vpu recover når grafikken var for krævende. 8)


    har nu haft accelero 2 og den virker nu fint , hvorimod vf900 slet ikke kan køle ordenligt , kan kun følge med i idle , men er jo kun min vudering :boxed:

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • samme her.. VF900 er ikke kraftig nok til X1900XTX kraftig load selv ved max fanspeed.. Den er langt mere lydkøs, men IMO er stock kølingen den bedste luftkøleløsning, dog larmer den. Sæt evt. en 120mm under blæsere på X1900-kortet.. Mit blev aldrig over 75-80 på den måde, jeg havde også sat fanspeeden højere i atitool

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    samme her.. VF900 er ikke kraftig nok til X1900XTX kraftig load selv ved max fanspeed.. Den er langt mere lydkøs, men IMO er stock kølingen den bedste luftkøleløsning, dog larmer den. Sæt evt. en 120mm under blæsere på X1900-kortet.. Mit blev aldrig over 75-80 på den måde, jeg havde også sat fanspeeden højere i atitool


    Ja, jeg har siddet og leget med ATItool.......mest for at nedclocke den indtil jeg fik fjernet "nullermænd" ;)
    Men har nu sat fanspeed anderledes og den er 48 idle og rammer ca. 80 grader når jeg spiller. Det er ok for mig og larmen genere egentlig ikke. Står her på kontoret og når jeg spiller har jeg alligevel headset på :)


    Men skulle jeg vælge en anden køler ville det klart blive ACx2. Har læst meget skidt om VF900+x1900xtx.

  • Quote

    Originally posted by H@rdcore


    Ja, jeg har siddet og leget med ATItool.......mest for at nedclocke den indtil jeg fik fjernet "nullermænd" ;)
    Men har nu sat fanspeed anderledes og den er 48 idle og rammer ca. 80 grader når jeg spiller. Det er ok for mig og larmen genere egentlig ikke. Står her på kontoret og når jeg spiller har jeg alligevel headset på :)


    Men skulle jeg vælge en anden køler ville det klart blive ACx2. Har læst meget skidt om VF900+x1900xtx.


    hvad jeg læst har hørt så skulle det være ACx2 til ATi og Zalman VF-900 til nvidia som skulle være bedst sådan eller er det bare mig?