E6600+p5bdlx wifi.

• Jeg har lige samlet denne maskine i dag.

Jeg har overclocked den til 2880 mhz, stadig standard volt.

Det bekymrer mig at cpu temperaturen efter halvanden times orthos er oppe på 67 grader. Det skal sige cpu er kølet med scyth nija rev. b og sidder i et kabinet med 120 mm foran og 80 mm bagi.
    Køleren er moneteret med artic silver.
    Idle er ca. 42 grader.

Er det almindeligt?

Det eneste problem jeg lige kan komme på er for meget/for lidt kølepasta. Jeg synes dog jeg brugte et ekstra tykt lag da folk herinde snakker om at c2d til tider kan være skæve.

Jeg er lidt i vildrede, jeg håber i kan hjælpe.

Mvh. Anders

Btw. hvor varmt må mb temperaturen blive?(asus probe)

• MB er fint under 50, dog har mit aldrig været over 40.

Hmm det er ret varmt vel jeg mene... Idle temp er okay men ikke load, prøv remounte og tjek kontakten

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• tjekker du temp i CoreTemp, hvis ikke, så gør det. Proben er ofte fejlbar

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Jeg har både brugt coretemp og probe, jeg må gå ud fra kontakten er problemet. Tjekker det efter aftensmaden.

Temperaturen burde ikke stige meget ved overclock uden ændring af volt?

• jo jeg har oplevet temp stiger en del ved oc. Selvom vcore er konstant

• Jeg har seriøse problemer med den ninja, før var temp 45 ved load, nu ligger den igen omkring 65. Jeg skulle lige montere blæseren men så har jeg åbenbart fået skubbet til den. Jeg har prøvet at montere den 5 gange nu. Jeg må gøre noget forkert.

Jeg putter kølepasta på cpu'en, sætter køleprofilen på sæøger for den sidder godt til. Derefter monterer jeg den store 120 mm blæser.

57 grader idle pt.

• har den været 45 load på den cpu før eller en anden?

• 67 grader er efter min mening ikke normalt, jeg har lige prøvet at sætte min ned til 400x7 - 2800 Mhz, og det højeste jeg kan få den op på er 51 grader efter at have kørt 100 % load på begge cores i 6 timer, og din køler skulle være 1 grad eller 2 køligere.

Når du påfører kølepasta er en god metode at lave en streg oppefra og ned og så tage et kreditkort og kør henover.
    Når folk herinde snakker om meget kølepasta så snakker vi ikke om flere mm tykt :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr