Ny, ganske udemærket CPU.. (91% clock 1.25v)

  • Jeg besluttede mig for at skaffe lidt nyt legetøj..
    P5B-E+ & E6300, det var hvad det blev til...


    Desværre fungere bundkortet mildest talt elendigt med mine ram, den vil sågar ikke boote med den ene af blokkene, hvilket er lidt ærgeligt da det er super-golden sticks jeg traditionen tro har været heldig at tilkæmpe mig.


    En anden ting som er mindre heldig, er at jeg ikke har nogle SATA diske i overskud og mit install fra mit i975X setup ikke kan virke med P965.. - Så jeg tester kun lige med hvad den kan holde sig oppe ved i bios... - Altså bliver det langt fra så højt til f.eks SPI..


    Jeg har valgt at smide vand på det, og vandet er VARMT, ingen køling af radiatorerne, og CPU ligger i bios på 43.5 nu på trods af god kontakt...


    Den kører dog ikke helt default denne lille smed...


    1.25v er hvad der skal til for den kører en hyggelige 510FSB ;)
    - Kan ikke komme højere uanset vcore..
    Er et 91% overclock som start... :)
    - Kan MEGET vel være ram der holder mig igen, mine ram er bygget til low-lats high vdimm, ikke højfrekvens - men så må jeg jo bare skaffe nogle ekstra..
    - Har ikke hævet NB eller SB volten endnu, kan meget vel være en flaskehals ligeledes.. :)

  • nice OC, men skam nogle bedre mems og mod MB

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • De 6300'ere er nogle små sataner - og jeg ser det ikke umuligt at du kan få den SuperPI stabil ved de 510 der... :P
    Min er det ved 505 med kun 1,4 volt...


    Jeg kunne da fint boote op på mit P5B Deluxe fra min gamle P5W DH Deluxe installation - både på Raid 0 og med single drive?


    Tiden er rendt fra ram med lave timings - det er høje hastigheder bundkortene vil have. X(


    Har du opdateret bios?

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet 2 gange, sidst af Sajmon ().

  • Har ikke opdateret bios, og gør det ikke lige pt. idag, er lige retuneret fra "lillefredag", her lidt over 3 timer før fredagens skolearbejde begyndes...


    - Er klart begrænset af ram, men har fået et par fif som gør jeg kan komme videre, men ligeledes fif som gør jeg måske bør satse anderledes... - Nu er spørgsmålet så, hvordan pokker skaffer jeg en god kilde i Newegg på få døgn, når jeg tilmed ikke er hjemme før mandag.. :\


    - Men ellers, OCZ's nye 8 layer ram bør gøre tricket..