ældre golf spil

• Hey...

min morfar har lige fået ny pc

en P3 800mhz med 256 mb ram 8o Sindsyg maskine hehe

og han bruger den faktisk kun til 7kabale.. så jeg vil ud og finde nogle golf spil til ham, da han jo ikke rigtig kan spille golf her i julen.

nogle som kender nogle spil der IKKE må være for advancert og som skal kunne køre glidene/flydene på sådan en pc, den har bare onbord gfx kort, så det skal ikke være noget som helt med vild grafik, bare de helt gamle golf spil.

Jeg kender ikke selv navne på nogle af dem, så ville høreo m der var nogle som kendte nogle?

• Well hvor langt mon vi skal tilbage så?

Der er jo altid den kendte serie, Tiger Woods Golf fra EA, der er blevet spyttet ud siden slut-halvfemserne. Og EA's spil anvender tit samme motor og har nogle ensartede systemstandarder fra tidligere år til senere. Du kan snuppe noget der a'la 2001 - 2002 eller måske endda tage fat i noget helt op til 2004.

Ellers kan du kigge på Links 200? (alt efter hvad du synes fungerer bedst på compen). Også en af de mere velkendte serier der tilbage i starten af 2000. Så der kan du jo nok hive fat i noget fra 2003-4 også.

Så, så vidt jeg ved så er der de to forskellige serier, "Links" og "Tiger Woods" som har domineret tilbage da din mo'fars teknologi eksisterede. Så det er vel bare at kigge lidt på de forskellige systemkrav på de 2 serier og så de årstal de er kommet i, og så er den hjemme.

• Hvad med nogle flere RAM til maskinen ? Vil jo gøre noget af en forskel selvom han ikke bruger maskinen så meget.

Hvis du skriver hvilken type den bruger, så kan jeg kigge min kasse igennem med gamle RAM. Kunne være jeg hvade nogle du kunne bruge.

Originally posted by Burger

Det var jo Golden Tee Golf det hed! Det har vi godt nok spillet meget :)) Men det kan den P3 i hvert fald nemt trække.

Har været nødt til at finde det frem igen og det er jo ligesom i "gamle" dage :D

Yes, det spil vækker rigtig mange minder frem.

Kommer dog for det har problemer ved at køre på xp. Det fungere slet ikke på 2000, så vidt jeg husker.

Originally posted by Burger

Det virker fint på XP her.

Fair nok. Synes bare at have oplevet, at det hoppede ud af spillet, men det er selvf. også længe siden det blev afprøvet. Meget er sket med XP siden da.