Billeder i nattelivet, go bliz?

• hey...

Jeg har mit dejlige canon 350D som jeg bruger når jeg er ude og tag billeder af folk i nattelivet...

men blizen på den er pæn træls, eller hehe... når den skal finde ud af hvor meget lys der er i rummet, blinker den jo helt vildt og folk kan ikke se en skid hehe...

ville en anden xtren bliz gøre det samme?

havde kigget lidt på en Canon SpeedLite 300EZ

fordi den ikke var så stor.

• Er det blitz eller et lille rødt/orange lys der blinker?

Ku forestille mig det var rød øje reduktionsfunktionen du bruger.. og ja, hvis det er den, så vil en ekstern blitz gøre det samme.. da det netop er hele ideen med rød øje reduktion, når den blinker ;)

• Det kan vel bare slås fra. Kør alt på manuelt hvis du vil køre med blitz, men ellers ville jeg overveje om det ikke ville være bedre at køre uden blitz og så gå op i iso.
    Det gengiver som regel også stemlingen bedre.

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

• Alternativet er at køre manuel fokus, så slipper du for det. Den blinker med flashen hvis der ikke er lys nok til at finde nogle linier at fokusere efter. Det er ihvertfald tilfældet med mit, men det har så heller ikke assist-lys til fokus.

Originally posted by Carlsen
    Alternativet er at køre manuel fokus, så slipper du for det. Den blinker med flashen hvis der ikke er lys nok til at finde nogle linier at fokusere efter. Det er ihvertfald tilfældet med mit, men det har så heller ikke assist-lys til fokus.

det har jeg ikke prøvet endnu, vil jeg lige prøver.

Originally posted by Lahnet
    Det kan vel bare slås fra. Kør alt på manuelt hvis du vil køre med blitz, men ellers ville jeg overveje om det ikke ville være bedre at køre uden blitz og så gå op i iso.
    Det gengiver som regel også stemlingen bedre.

jeg er skam på iso 1600 ;)

• Det kan slåes fra hvis du slår af asist lys fra tror jeg faktisk ikke den gør det med in kamera flash heller.

En ekstern flash vil dog klart hjælpe du vil få ir fokus asist som hjælper kameraet med at fokusere uden at affyre flashen.

Du skal holde fingerne fra en ez flash du skal have en ex flash til dit kamera for at det virker :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy