Digital kamera til 1500-2000 hvilket?

• Hej foto-tweakere

Ovevejer at investere i et digital kamera, skal bruges til familiebilleder, ferierbilleder osv osv i den stil, altså ikke noget vildt,

vil umiddelbart smide max 2000 efter det inkl alt, hukommelseskort, taske osv

har kigget på:
    PowerShot A540 som umiddelbart ser fint ud for en foto-noob

Men er det nu også det? eller er der noget bedre til den pris

• Canon Powershot A700/A710 er en god mulighed.. Har selv et A700 og er rimelig glad for det!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Originally posted by Tarantula
    Canon Powershot A700/A710 er en god mulighed.. Har selv et A700 og er rimelig glad for det!

Så er det bare ikke muligt at holde sig indenfor budgettet.

WebT: Jeg har 520'eren og er ret godt tilfreds med det. Du kan evt. fange mig på MSN en dag, så kan du se hvilken kvalitet den kan byde på, og jeg er også totalt noob fotograf :P

• Ja så ryger den meget over budgetet med A700

Jeg fanger dig lige på et tidspunkt på MSN så :)

Originally posted by WebT
    Jo, men der skal jo også lige et større hukommelseskort i også, de 16mb er jo ikke meget

Et 1GB SD-kort koster da ikke meget..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Originally posted by Tarantula

Et 1GB SD-kort koster da ikke meget..

Det har du ret i, men når man så også gerne vil have batterier, lader og taske med til de ca. 2000 kr. så kan det i hvert fald slet ikke lade sig gøre.

Jeg synes personligt det er OK, at folk anbefaler noget der ligger en smule over budgettet, men der er alligevel et eller andet sted grænser. Var det bare kameraet der skulle købes, så tror jeg, at WebT gerne ville give lidt ekstra, men med i budgettet er der jo også flere forskellige slags tilbehør der skal købes. Så udfordringen i både denne men også andre tråde er jo netop at holde sig indenfor budgettet, og det kan jo nemt lade sig gøre i hvert fald i dette tilfælde ;)

Originally posted by Burger

Det har du ret i, men når man så også gerne vil have batterier, lader og taske med til de ca. 2000 kr. så kan det i hvert fald slet ikke lade sig gøre.

Jeg synes personligt det er OK, at folk anbefaler noget der ligger en smule over budgettet, men der er alligevel et eller andet sted grænser. Var det bare kameraet der skulle købes, så tror jeg, at WebT gerne ville give lidt ekstra, men med i budgettet er der jo også flere forskellige slags tilbehør der skal købes. Så udfordringen i både denne men også andre tråde er jo netop at holde sig indenfor budgettet, og det kan jo nemt lade sig gøre i hvert fald i dette tilfælde ;)

Det er helt korrekt også ting, som man skal have med i sit budget. Jeg har lige erhvervet mig et A710 IS, med et 2gb sd-kort - pris 2650 kr.
    Dertil skal så lægges ordentlige batterier 2500mAh + oplader - ca. 200 og evt. taske til ca. 150-300 kr. (alt efter temparement og brug). Så ender det hele over 3k.

Jeg ville helt klart anbefale et Canon A540.
    Review: http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/a540.html

Tror ikke du får noget bedre i den prisklasse - og så har du også råd til et 2gb kort og super batt.+lader hos batteribyen.dk, som sender fragtfrit og er en go' webshot med super service. :9xo

Originally posted by Bentzin
    Jeg ville helt klart anbefale et Canon A540.
    Review: http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/a540.html

Tror ikke du får noget bedre i den prisklasse - og så har du også råd til et 2gb kort og super batt.+lader hos batteribyen.dk, som sender fragtfrit og er en go' webshot med super service. :9xo

Det er lige præcis det det er blevet til :) lige bort set fra jeg nuppede et 1gb kort til at starte på, men ellers helt ned til mindste detalje

Tak for hjælpen folkens, glæder mig til at modtage en masse pakker i den kommende uge