Politiet er fandmer ikke for kloge..

  • Det er jo beviset på at faderhuset skal betae politiet, deres gøren og laden medføre jo at der er nød til at bruges mange penge på dem til deækning af politi udgifter.


    De overdrev nok lidt, specielt ham tåben der gik lidt amok på dem der sad ned 2:08 inde i indslaget. Hans makker bag ham prøver os halvhjertet at hive fat i ham.. Men derudover er der jo en grund til at de opføre sig som de gør. De har ikke nok folk med, og ikke styr over situationen. Hvis de personer der satte sig, havde siddet for sig selv, havde der nok ikke været de store problemer, men nu var det en stor klump med mere eller mindre fredelige personer.


    Ungdomshuset har altid været ejet af Københavns kommune, men de har givet brugsretten til "de autonome". At de har trukket denne ret tilbage, og sat huset til salg er lang tid siden, der er bare ikke nogen der har ville købe det. Netop af den grund som ses her.


    Jeg mener ikke at det burde være solgt, og specielt ikke til dem det er blevet solgt til! Men når det alligevel er blevet solgt, burde kommunen nok have valgt at have en salgs klausul der sikrede at det blev en gevinst for lokalsamfundet. Nu er det jo bare en anden gruppering der har overtaget det, og som stadig ikke decideret er til gavn for samfundet. Faderhuset vil jeg endog mene er til mindre gavn, da de er langt mere lukkede, og ikke ønsker at integrere sig med naboerne udover missionering..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Deef


    hvordan kan du vide hvad jeg merer er normalt ?


    nej jeg mener ikke det er normatl i DK at smadre anders egendom forde man syntes nogle andre har gjordt noget forkert mod en.



    hvorfor genere fedrehuset det er jo ikke dem der har gjordt noget forkert men den pilotikkere der har solgt huset.



    så må de jo prokke sig til dem og demonstrere foran rådhuset.


    som " normale " mennesker ville gøre.


    selfølgelig er det da skidt når de kommer til skade men de ber squ da selv om det, men fotografen fik sine billeder og noget at skrive om.


    og nu kan vi andre så forvente at høre om dette hverdag det næste år GAAAAB.


  • word me mate.
    Og tak for at bekærfte, mente også det kun var brugsretten..
    - Mener derudover ikke det var skide smart at sætte det tilsalg.. - Men kunne de autonome ikke bare takke det socialdemokratiske diktatur i KBH kommune for det??


    - Dog mener jeg det er GODT at de er ude, for, naboerne har det ikke superfly med al' den hærværk der er.. - Ej hellere giver det et pisse fedt by milijø derhenne.. Altså, ikke at jeg har hamret hornet i bund af de "pismider" som pludselig hopper over en mur for så at løbe iskoldt hen over vejen ud foran bilen.

  • Altså der er jo ikke så meget at diskutere. Ungdomshuset tilhører Faderhuset, og sådan er det bare. Det er rettens ord, og så er den ikke længere.


    Jeg ser ikke noget galt i det politiet gør der. Med det hærværk aktivisterne har lavet viser de jo tydeligt at de er aggresive, og det er de også på den film jeg har set. Fint arbejde af politiet...


    Og få så ryddet det ungdomshus så vi kan blive fri for det hærværk de slæber med sig...også mht deres naboer..

  • Selvfølgelig er det ikke ligefrem sjovt at bo der i forvejen, og undre mig da til stadighed over at man ikke bare har givet dem et nyt ude ved Christania.. Men det ændre ikke ved at naboerne er ganske utilfredse med faderhuset som nabo, hvorfor man nok fra kommunen burde have overejet at høre dem inden.. Det er jo trods alt dem der skal trækkes med de nye naboer.


    Fra kommunens side er det jo til gengæld lækkert at det er dem, da de vil rive det ned og bygge noget nyt = højere ejendoms værdi i området = højere indtægter..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Originally posted by teko
    Selvfølgelig er det ikke ligefrem sjovt at bo der i forvejen, og undre mig da til stadighed over at man ikke bare har givet dem et nyt ude ved Christania.. Men det ændre ikke ved at naboerne er ganske utilfredse med faderhuset som nabo, hvorfor man nok fra kommunen burde have overejet at høre dem inden.. Det er jo trods alt dem der skal trækkes med de nye naboer.


    Fra kommunens side er det jo til gengæld lækkert at det er dem, da de vil rive det ned og bygge noget nyt = højere ejendoms værdi i området = højere indtægter..



    du mener altså at naboerne er helt vilde med at have de autonome som naboer ?


    siden hvornår skal naboer bestemme hvem der skal bo ved siden af dem.

  • Har lige læst tråden igennem (forøvrigt god debat).


    IMO er polititets eneste fejl at de ikke møder talstærkt nok op. Derfor må de selvfølgelig bruge lidt hårdhændede metoder når sådan en flok forbrydere ikke vil gøre som der bliver sagt.


    At der så er en der brækker et ben (eller arm), er jo så uheldigt, men det er jo hvad der kan ske. Så vidt jeg kan se kan der ske langt være ting når der bliver kastet brosten, og specielt med de brosten der er placeret på taget af ungdomshuset til deres aktivisternes lille private krig. Hvad fanden tror de ikke der vil ske hvis en brosten fra taget rammer ned i hovedet på en. Så er den person (hjelm eller ej) squ død.


    Det kan godt være at demonstrationen startede som en demonstration, men det endte jo med et decideret angreb på bygningen. Og det kan kun have været et velovervejet angreb når de havde slæbt maling med helt derud.


    Og Jagtvej 69 er ALDRIG blevet GIVET til de unge. Var det blevet givet ville de unge være i besiddelse af skødet på dette og sagen havde så endt der. Jeg kan ærlig talt godt forstå at Faderhuset vil rive det ned. Det er jo blevet misligeholdt i de 20 år. Jeg kunne sagtens forestille mig at hvis en "synsmand" gennemgik huset så ville der blive fundet mange K3'ere.
    Som det også bliver nævnt så havde de unge i lang tid haft mulighed for at købe Jagtvej 69, men det har de jo tilsyneladende ikke været interesseret i.


    Slacker skriver at af de gange han er blevet stoppet af politiet har 50 % af betjentene været nogle arrogante svin, men jeg tvivler på at han (og eventuelle venner) bare har siddet roligt. Politiet gør squ ikke noget medmindre de bliver provokeret.
    Jeg er ganske vist ikke blevet stoppet i bil af politiet, men jeg har utallige gange mødt politiet i byen, ofte hvor jeg har været rigtig fuld, i både København, Svendborg, Odense og andre byer, og INGEN af gangene har jeg haft noget problem med politiet. Jeg har derimod ofte haft det sjovt med dem og indimellem også drillet lidt, og hver gang har de været meget overbærende.


    Folkene i Ungdomshuset er en flok gemene forbrydere. Man kan kommer til at tænke på om forældrene ikke skulle have givet dem en røvfuld og sendt dem i seng uden aftensmad inden det var for sent.
    Deres sag er tabt på forhånd for hver gang de laver aktioner som den i dag taber de mere og mere af det øvrige folks sympati. Tænk bare på alle de indlæg i denne tråd og det er i mange tilfælde fra folk i deres egen alder som man må formode har mere sympati end Hr og Fru Danmark.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by teko
    Selvfølgelig er det ikke ligefrem sjovt at bo der i forvejen, og undre mig da til stadighed over at man ikke bare har givet dem et nyt ude ved Christania.. Men det ændre ikke ved at naboerne er ganske utilfredse med faderhuset som nabo, hvorfor man nok fra kommunen burde have overejet at høre dem inden.. Det er jo trods alt dem der skal trækkes med de nye naboer.


    Fra kommunens side er det jo til gengæld lækkert at det er dem, da de vil rive det ned og bygge noget nyt = højere ejendoms værdi i området = højere indtægter..


    Tror jeg såmændt ikke naboerne er utilfredse med, men er de med ungdomshuset..


    Snakket med en ombord på færgen der havde fået wastet sin bil, smadret vinduer op til flere gange, han kunne ikke vente til de skulle for porten.

  • Quote

    Originally posted by teko
    Selvfølgelig er det ikke ligefrem sjovt at bo der i forvejen, og undre mig da til stadighed over at man ikke bare har givet dem et nyt ude ved Christania.. Men det ændre ikke ved at naboerne er ganske utilfredse med faderhuset som nabo, hvorfor man nok fra kommunen burde have overejet at høre dem inden.. Det er jo trods alt dem der skal trækkes med de nye naboer.


    Fra kommunens side er det jo til gengæld lækkert at det er dem, da de vil rive det ned og bygge noget nyt = højere ejendoms værdi i området = højere indtægter..


    Jeg ville da 10 gange hellere have Faderhuset til nabo end de autonome, og jeg tror også at hvis jeg havde en nabolejlighed ville værdien være højere med Faderhuset end med de nuværende bz'ere, og nej jeg har ikke noget religiøst tilhørsforhold på nogen måde. Faktisk er jeg også stærk modstander af religiøs ekstremisme.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Jeg ville da 10 gange hellere have Faderhuset til nabo end de autonome, og jeg tror også at hvis jeg havde en nabolejlighed ville værdien være højere med Faderhuset end med de nuværende bz'ere, og nej jeg har ikke noget religiøst tilhørsforhold på nogen måde. Faktisk er jeg også stærk modstander af religiøs ekstremisme.


    - Anders


    Ditto ;)

  • Quote

    Originally posted by teko
    Selvfølgelig er det ikke ligefrem sjovt at bo der i forvejen, og undre mig da til stadighed over at man ikke bare har givet dem et nyt ude ved Christania.. Men det ændre ikke ved at naboerne er ganske utilfredse med faderhuset som nabo, hvorfor man nok fra kommunen burde have overejet at høre dem inden.. Det er jo trods alt dem der skal trækkes med de nye naboer.


    Fra kommunens side er det jo til gengæld lækkert at det er dem, da de vil rive det ned og bygge noget nyt = højere ejendoms værdi i området = højere indtægter..


    Nu aner jeg intet om hvorvidt Faderhuset er en dårlig nabo, men jeg ved noget om ungdomshuset.
    Der er en forening af naboer mod ungdomshuset. De unge smadrer simpelthen bygninger og vinduer og plankeværk osv. på de omkringliggende bygninger. De må bare ud...

  • Quote

    Originally posted by dna


    Jeg ville da 10 gange hellere have Faderhuset til nabo end de autonome, og jeg tror også at hvis jeg havde en nabolejlighed ville værdien være højere med Faderhuset end med de nuværende bz'ere, og nej jeg har ikke noget religiøst tilhørsforhold på nogen måde. Faktisk er jeg også stærk modstander af religiøs ekstremisme.


    - Anders


    Fik vist ikke lige skrevet det med kan jeg se. Nej, jeg mener ikke at lokal området hellere vil have autonome, de vil 99% sikkert hellere have faderhuset. Det jeg mener er at de, slipper for autonome ballade magere for at få en kristen, missionerende, isoleret sekt istedet. De burde istedet have været med på råd, og man burde have fundet noget der ikke skadede lokalsamfundet. Hvilket jeg mener faderhuset gør. Så kunne kommunen have lavet det til en ganske almindelig folkekirke istedet hvis de syns der mangler religion derude...
    Synes bare det er lidt syndt for beboerne at for at slippe for ungdomshuset skal have faderhuset..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Raller --> Jeg håber sgu at din ven har ondt - kan godt være jeg lyder hård, men det er fanme ikke i orden at lave hærværk, og når politiet så prøver at stoppe det, så må man enten makke ret eller få smæk.


    Politiet er dem der skal håndhæve loven, og hvor står vi hvis deres magt ligepludselig ikke virker?


    Jeg synes det er 100% i orden at politiet bruger vold i det omfang de gør på vidoen.


    Synes det er virkelig det er til grin, at nogen som har "demonstreret" og kastet maling på en bygning (hærværk), bagefter sidder og tuder over at politiet var nødt til at gribe ind, når de selv står og råber:


    "Ja så kan i godt spare sammen til begravelsen".



    Håber at du forstår min pointe, og håber at din ven har lært noget.

  • Så kommer der lidt mere af min mening. :D


    Jeg har forstået det som at de unge SLET IKKE opfører sig anstændigt ifht. deres naboer. Derfor synes jeg at det er i orden at der først bliver advaret om det, og derefter må de vel finde sig et nyt sted, men det skal IKKE være Faderhuset der overtager.
    Hvad med nogle flere (tiltrængte) billige boliger?

  • Quote

    Originally posted by teko


    Fik vist ikke lige skrevet det med kan jeg se. Nej, jeg mener ikke at lokal området hellere vil have autonome, de vil 99% sikkert hellere have faderhuset. Det jeg mener er at de, slipper for autonome ballade magere for at få en kristen, missionerende, isoleret sekt istedet. De burde istedet have været med på råd, og man burde have fundet noget der ikke skadede lokalsamfundet. Hvilket jeg mener faderhuset gør. Så kunne kommunen have lavet det til en ganske almindelig folkekirke istedet hvis de syns der mangler religion derude...
    Synes bare det er lidt syndt for beboerne at for at slippe for ungdomshuset skal have faderhuset..


    "Problemet" er bare at det er ganske almindelige frie markedskræfter der gjorde at det blev faderhuset der købte det. Det var til salg i en længere periode ovenikøbet i en tid hvor alt andet nærmest blev købt inden det overhovedet kom i annonceaviserne. Det tyder på at der ikke var andre der ville røre det med en ildtang. Og det var for øvrigt netop her at de unge havde chancen for selv at gå ind og købe stedet, men det gjorde de ikke.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • he he har efterhånden hørt på alt det om ungdomshuset i nogle år - og bliver mere og mere træt af det.


    hvorfor skal de overhoved have sådan et sted ? - Hvis de ønsker at have et samlingssted kan de vil købe/leje en bygning som alle andre institutioner of foreninger. Og den der med at "det har jo altid været deres", den duer sg* ikke. Jeg vil da også gerne have en hel bygning til når jeg skal holde LAN for alle tweakerne herinde - skal staten / kommunen også betale for det ?


    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der overtager huset - det er helt fint med mig.


    Mht klippet - surt show at brække benet - surt show at være en panser der skal arbejde med sådan noget der hver og hveranden dag. De aktivister der efterhånden gemmer alle deres små-psykopatisker optrædener i "fredelige-demonstrationer" er jeg træt af - og havde jeg været panser der skulle håndtere sådan noget havde jeg nok ikke gået mere stille til værks.


    Det skal ikke lyde somom jeg hader alle aktivister osv - men jeg er så træt af den snak om politivold og det ungdomshus. Lad os se det klip hvor en politimand får en ordentlig brosted lige i fjæset så alle tænderne flyver til højre og venstre. Men det er jo bare hans arbejde og han startede vel selv ? tsk...

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Så kommer der lidt mere af min mening. :D


    Jeg har forstået det som at de unge SLET IKKE opfører sig anstændigt ifht. deres naboer. Derfor synes jeg at det er i orden at der først bliver advaret om det, og derefter må de vel finde sig et nyt sted, men det skal IKKE være Faderhuset der overtager.
    Hvad med nogle flere (tiltrængte) billige boliger?


    Hvorfor skulle det ikke være Faderhuset der skulle overtage? Jeg kan egentlig ikke se hvad der er galt i det så længe de holder sig inde for lovens grænser selvfølgelig.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------



  • Forstår din pointe Happy. MEN, jeg ved bare at min ven ikke har smidt med maling efter den bygning. Det ved jeg.. han har bare demonstreret på sin måde ved at råbe osv, men så at politiet rykker ind på ham på den måde. Kan jeg under ingen omstændighedder tolerere!


  • God post, er 100% enig.


  • Quoted for truth...


    Er 100% enig med Aerial her.