Hvad hører de forskellige mennesker?

  • Quote

    Originally posted by Torque


    Enig der, hvis der fandtes et heavy-popstarsband - så ville det nok være LP. Sammen med POD og alt det andet skrammel. Old school, tak.


    Fair nok, men kunne i ikke uddybe det ? .. For så er vi jo netop bare inde på noget af det essentielle ved denne tråd, at man synes noget er noget lort, mens noget andet ikke er .... Men hvorfor ?


    Nu ved jeg ikke lige hvad i hører ... Men hvis man hører noget, hvor man slet ikke har en chance for at høre hvad der bliver sunget, så er det da heller ikke meget ved ...


    Men hvorfor er LP Pop/rock ? .. Så skal vi også til at kalde noget for Dance/Pop .. ja jeg kunne blive ved ? .. Det kommer nok også en del an på hvordan vi ser på Pop .. Når jeg tænker på Pop, er det sådan noget ala Backstreet Boys osv. ..

  • Quote

    Originally posted by Dalingo


    gider i ikke godt at skrive at i syntes eller at i mener det.... Hvordan kan i konstatere at der mangler noget i pollen når det er mig der har lavet den? er der måske nogen facitliste til hvordan en god poll skal være?


    Rolig nu. Var ikke ment som kritik af din poll, men blot
    det sted hvor jeg ville sætte mit kryds hvis jeg kunne.
    Jeg har sat det under rockfolket hører næsten alt.


    Dog ikke techno. Den infame monotone enfoldige bas
    får jeg hovedpine af at høre på. Har det på samme
    måde med hiphop. Det må være alderen, for min søn
    er vild med techno og min stedsøn elsker hiphop


  • Det er helt iorden... Jeg blev bare lidt arrig da jeg sad og læste at der var en del der skrav lidt det samme...:D

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB


  • Ja du har fat i noget af det rigtige Macimuz! det de siger er jo faktisk det samme som der bliver sagt fra en brøndbyfan til en FCKfan... eller omvendt...


    Grunden til at jeg ikke bryder mig om Slipknot og den slags bands... Det er fordi at jeg ikke finder musikken nydelig, og lyrikken kan ikke forstås pga. skrigerier/råberi... Og jeg har ik lyst til at sidde og læse teksten på coveret for så er der vel egentlig ingen grund til at høre musikken...


    Anyways, jeg smutter i seng nu så jeg håber at der er masse dejlige svar imorgen... :D

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB


  • Slipknot er altså til at forstå, hvis du lytter godt... og hvis man fatter engelsk.. men det har også noget og gøre med at Corey synger så sindsygt hurtigt i mange sange.. Jeg er også lige blevet halv forelsket i HIM .. det er også RIGTIG fed musik...


  • der er meget musik der køre på grænser af de forskellige genre.. og et af dem er LP .. POP betyder populær .. og vi kan vel hurtigt blive enige om at LP laver musik rettet mod mainstream markedet .. derfor må de være pop ..


    det er det samme med MR. manson .. han har lavet hans helt egen sub pop kultur .. hans musik er ganske vist rock .. men han har fået status som et andet pop idol af forskellige som prøver at kopiere hans stil. og via den måde han prøver at føre sig selv frem på ..


    men tilbage til Linkin park, Crazy town og hvad de andre bands nu hedder .. deres musik har godt nok rødder i Rock .. men det er så mainstream rettet at det er pop/rock.. for det i bund og grund er baseret på et meget bredt publikum..


    så jo man kan sagtens sige pop/rock.. da nogle bands laver musik som er svær at definere hvilken genre det er indenfor ..
    i bund og grund føler jeg også at nogle bands slår plat på veletablret genre for at være anderledes.. og for at buste deres salg.. problemet med de bands er at de aldrig er tro overfor den genre som de tager inspiration overfor .. dvs. de er fake..


    edit: mener faktisk LP blev startet som et popstars gruppe ala EyeQ .. bare hvad jeg har hørt

  • der er faktisk en del der siger det der med at de er falske og at de ikke står ved deres holdninger, men det behøves man da heller ik så længe det er ordene der inspirere, og hvem siger at de bands som man tror er rigtige ikke er fake?....


    Og personligt har jeg da ik noget imod folk der har foorstand på at markedsføre sine ting på... F.eks. MC Donalds sælger jo stort selvom alle er enige om at det er gummi burgere osv. men alligevel køber folk det.


    Ps. det kan godt lyde lidt som en lille krig men jeg vil bare forstå deres holdniger...

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Nu dropper jeg lige at quate, da det kunne blive pænt langt ...


    Altså ved godt meget ligger på grænsen til en anden genre, men hvis vi skal kalde alt der er populært for pop, hvilket du næsten i bund og grund skriver, hvor vil du så sætte grænsen ?


    Jeg ved ikke om de er mainsteam eller ej, og ved så heller ikke om de er startet ala eye ... Men tror ikke det ville ændrer mit syn på deres musik ... Men om det er pop, rock eller jazz, så er musik noget der inspirer visse folk, og gør de hører lige netop den genre ..


    men jeg tror i bund og grund i har lidt det samme syn ..

  • Quote

    Originally posted by Dalingo
    der er faktisk en del der siger det der med at de er falske og at de ikke står ved deres holdninger, men det behøves man da heller ik så længe det er ordene der inspirere, og hvem siger at de bands som man tror er rigtige ikke er fake?....


    Og personligt har jeg da ik noget imod folk der har foorstand på at markedsføre sine ting på... F.eks. MC Donalds sælger jo stort selvom alle er enige om at det er gummi burgere osv. men alligevel køber folk det.


    Ps. det kan godt lyde lidt som en lille krig men jeg vil bare forstå deres holdniger...


    problemet med LP og de andre er at de minder mere om Pop grupper end metal grupper .. de høre ikke om at et medlem fra LP har taget et shotgun frem og affyret skud til en koncertert.


    LP har endnu ikke lavet en musikvideo der er blevet banned ..


    de bruger stort set ikke bandeord..


    altså jeg kunne nævne flere ting som er total wack som andre bands har lavet ..


    det er ikke store ting men det viser bare at de mangler lidt af den galskab som er i genren hård rock/metal ...


  • Det har du så ret i .. Men så synes jeg også vi overskrider en grænsen, når du nævner de andre ting .. ´Behøver man bande i musik ? ..


    Men shot up ? .. er det ikke sådan næsten at bande, for det hedder jo hold kæft på dansk ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Det har du så ret i .. Men så synes jeg også vi overskrider en grænsen, når du nævner de andre ting .. ´Behøver man bande i musik ? ..


    Men shot up ? .. er det ikke sådan næsten at bande, for det hedder jo hold kæft på dansk ...


    Det hedder faktisk Ti stille ;) hold kæft er at bande.. jeg ved ikke rigtig om Shut up er... men hvis du f.eks siger Shut the fuck up... så er det jo ...

  • det er vel ikke at overskride en grænse når det er en del af den hårde rock scene at man laver sindsyge ting ...


    shut up er både hold kæft og luk munden .. shut the fuck up er vel bare luk den fucking mund :D

  • Jeg hører rock, techno/dance..... sådan set næsten alt pånær metal, det synes jeg ikke lyder godt, men alle har jo hver sin smag ;)

  • Quote

    Originally posted by Bauner
    AC/DC når jeg er alene hjemme. Ellers hører jeg alt, og foretrækker faktisk bare at lade radioen kører.


    Så som sige det smarte med radio, er man ikke selv bestemmer diverse sange, og faktisk bare høre en del forskellige ting .. Derved kan sker det faktisk flere numre falder i ens smag, end hvis man bare har gang egen samling .. Sådan jeg har oplevet det ...

  • Quote

    Originally posted by bentzin
    "Hvorfor nøjes med én slags fornøjelse, når man kan få flere"... sagde du i andet svar ! Det gælder også i denne sammenhæng - ville jeg mene ;)


    Jeps... De unge tøser = yngre end mig.... De erfarne kvinder = ældre end mig... :)) ... ingen for rimelighedens grænse... :))

  • Quote

    Originally posted by Bauner
    AC/DC når jeg er alene hjemme. Ellers hører jeg alt, og foretrækker faktisk bare at lade radioen kører.


    Faktisk det samme her - har bare byttet AC/DC ud med Clapton el. Bryan Adams 8)

  • Tilbage i 90'erne var det boybands og tøsegrupper der blev masseproduceret. Puha
    I dag synes jeg fandeme at grupper som Good Charlotte, Linkin Park osv kommer ud på samlebånd.


    Jeg er til alt musik bortset fra sådan noget. Synes det er vulgært at ødelægge en musikgenre, jeg ellers var tilholder af i mange år. :evil:


    Nogen der forresten så Good Charlotte få deres pris (eller endda deres sceneoptræden) på mtv awards ?


    Fik bare lyst til at storme ind med en uzi og kræve at de kunne smide noget bad religion eller nofx på, istedet for den gang bræk de fyrede af.


    Det sidste rigtig fede band der kom frem med noget godt rock/grunch er efter min mening Limb Bizkit. (og det er jo efterhånden et par år siden)


  • HØØØØØRT :) det er nemlig den nye tendens .. derfor jeg siger at den slags bands er pop .. fordi de er så mainstream .. bare tag Good Charlotte .. hvor mange kan tage et bands seriøst som går med Slipknot bluser :S øhh .. hvad med busted mens vi er i gang .. Rock genren er ved at blive ødelagt X(


    det med Limp er dog ved siden af .. har været en del bands der har gjort det godt .. man har bare ikke hørt så meget om dem .. fordi de ikker er så mainstream .. Ill Nino. American head Charge. Hell is for heroes. Nothingface.. Mudvayne .. najs musik