Oc af 7950GX2

  • Jeg har overclocket mit grafikkort fra 520/1300Mhz til 620/1650Mhz Coolbits. (Det var det som coolbits fandt som max)


    Men efter oc så er min score i 3DMark03 faldet fra 33xxx til 20xxx.


    Nogen som har været ude for dette??? Hvad har jeg gjort forkert???

  • Quote

    Originally posted by Ulrik
    Jeg har selv været uden for noget lignende, det var så bare på et ATI grafikkort. Hvad konklusionen var kan jeg ikke huske, det er simpelthen for lang tid siden.
    Men start med at OC lidt og så bench hver gang du OC'er lidt mere.



    Det vil jeg da lige prøve;)

  • slet coolbits og prøv rivatuner eller atitool. Scoren skal jo stige og du har nok af power til kortet

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    slet coolbits og prøv rivatuner eller atitool. Scoren skal jo stige og du har nok af power til kortet


    Hvad skulle de programmer kunne gøre som coolbits ikke kan?


    Og hvilket er af de 2 er mest optimal at bruge???

  • coolbit er best
    men med Rivatuner ,kan du komme højre op på ramne,en du kan i Nivdia driveren :idea:


    driver 92.91 er regtig god til det kort

  • 92.91 er best,96.97 er til 8800 kortene


    en anden ting, hvis du begynder at oc med ATITOOL/Rivatuner.
    skal du nok havde noget beder køling på ?vand,og så kan du jo også lige lavde et vmod :pokey:


    men prøv at sætte core til 600 og dine ram til 1500MHZ
    der efter laver test på kun core :idea: 5MHZ af gange,sådan bliver du ved,til 3D-mark falder ,så sætter du den 10MHZ tilbage,der efter går du igang med dine ram.


    det tage mange timer,før man finder max,og har et stabil oc :dance:

  • Quote

    Originally posted by Martin.v.r
    92.91 er best,96.97 er til 8800 kortene


    en anden ting, hvis du begynder at oc med ATITOOL/Rivatuner.
    skal du nok havde noget beder køling på ?vand,og så kan du jo også lige lavde et vmod :pokey:



    så meget oc vil jeg nu heller ikke. Kortet kommer kun til at køre med luft køling....