Hmm, det var da trist
Er vandet virkelig ikke varmere? - Når man fyrrer op for proppen på køleren kommer der jo de syge dampe op hvis man lige har haft motoren tændt, af samme årsag står der det skal gøres med kold motor..
Hmm, det var da trist
Er vandet virkelig ikke varmere? - Når man fyrrer op for proppen på køleren kommer der jo de syge dampe op hvis man lige har haft motoren tændt, af samme årsag står der det skal gøres med kold motor..
QuoteDisplay MoreOriginally posted by Happy^
Jeg vil anbefale dig én af to ting:
- Droppe det
eller
- Finde en professionel der kan rådgive dig og montere det for dig
Med så begrænset viden du har, så ender du med 99% sikkerhed med en smadret motor.
Når lattergas tilføres forbrændingen, spaltes NO2 via termisk dekomponering til N (nitrogen) og 2x O (oxygen). Mange tror fejlagtigt at lattergas kan brænde - samme tror mange med rent ilt - men det eneste det gør, er at tilføre ilt til forbrændingen.
Og har man fulgt bare lidt med i folkeskolen, så burde man vide hvor meget det har at sige.
Ulempen er, at der frigives utrolig meget varme på meget kort tid. Dette kan resultere i at stemplerne faktisk mere eller mindre smelter og bliver ødelagt. Det kan også resultere i at motoren springer i luften - hvis man er helt uheldig.
Mange bruger stempler og pejlstænger af smedejern, da det kan klare den ekstra varme. Ting som pakninger osv. skal også skiftes til noget der kan klare varmen.
Sådan som jeg ser dit indlæg, så går NOS kun ud på at tilføje O2 til forbrændingen, således at den kan forløbe hurtigere/bedre.
Mit spørgsmål ligger så i, hvorfor man bruger N2O - og ikke bare rent O2? Det ville da virke langt bedre, da motoren så vil få 3 gange så meget oxygen? Eller ville det være for meget for motoren, ville den simpelthen brænde sammen?
QuoteOriginally posted by Dare_Devil
Sådan som jeg ser dit indlæg, så går NOS kun ud på at tilføje O2 til forbrændingen, således at den kan forløbe hurtigere/bedre.
Mit spørgsmål ligger så i, hvorfor man bruger N2O - og ikke bare rent O2? Det ville da virke langt bedre, da motoren så vil få 3 gange så meget oxygen? Eller ville det være for meget for motoren, ville den simpelthen brænde sammen?
Det vil kort sagt eksplodere Du kan slet ikke styre rent ilt og en forbrænding - det går helt amok.
Sammenlign det med en brand i et hus - hvis der var 100% ilt tilstede og ikke de normale 21% i atmosfæren, så ville det hus være væk på få sekunder. Det et ret ekstremt.
Ydermere, så vil du på ingen måde kunne fjerne den varme der ville blive udviklet, det er i forvejen meget intenst med NOS, og med ren ilt, så ville du stå med en smeltet klump jern bagefter
Okay.. :).. Men det er ikke muligt bare at lede begrænsede mængder ind? Således at det blandes sammen med benzin og luft i kaboratoren? :P.. Det ville da være meeeget smartere
Men stadig svært at kontrollere.
QuoteOriginally posted by Dare_Devil
Okay.. :).. Men det er ikke muligt bare at lede begrænsede mængder ind? Således at det blandes sammen med benzin og luft i kaboratoren? :P.. Det ville da være meeeget smartere
Som Sajmon pænt skriver: Det er stadig meget svært at styre.
Der er ikke uden grund at ilt og acetylen blandet er noget folk frygter - ihvertfald dem der ved hvad det er.
Det bruges i skærebrændere, og tager man det derfra og blandet det 1:1 i en pose, bøtte eller andet, og sætter ild til det, så giver det et ekstremt brag. Det skal ikke engang være lukket inde i en massiv kasse eller noget - et papkrus eller papkasse er nok.
Og det er simpelthen ilt der reagerer så hurtigt med acetylen, at forbrændingen sker så ekstremt hurtigt.
Så derfor: Ren ilt og ild er no-go.
QuoteOriginally posted by Dare_Devil
Okay.. :).. Men det er ikke muligt bare at lede begrænsede mængder ind? Således at det blandes sammen med benzin og luft i kaboratoren? :P.. Det ville da være meeeget smartere
tjae hvis man vil smelte stempler fast i sin motor og se ventilerne fyre op gennem motorhjelmen så er det vel smart nok.......