CPU kører for fuld smadder

  • halløjsa...


    Har et problem med min kærestes computer som jeg håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe med...
    CPU´en kører for fuld smadder hele tiden, det er så slemt at man ikke kan høre musik fordi det lagger :pokey:... jeg har prøvet at lukke nogen processer med et minimalt resultat... den ligger hele tiden og skifter CPU kraften fra en proces til en anden så den hele tiden skifter mellem 3-5 stykker, og hvis man lukker en af dem er der bare en ny der kommer og kører.... fatter ikke hvad det er galt, har tjekket med AVG anti virus men den finder ikke noget... har også prøvet spyware doctor og det eneste den finder er et par cookies....


    håber der er nogen der har nogen ideer...

  • ved ikke helt hva specs er på den, men det er en fujitsu siemens notebook der er et par måneder gammel så den er ret hurtig.... men den begyndte på det for 3-4 dage siden..... har prøvet at slå nogen ting fra i configen men det er som om jeg ikke rigtig kan slå dem alle fra... men tror bare jeg prøver at slå alt fra og så via udelukkelses metoden slå dem til en efter en..... jubiii det bliver en sjov søndag aften :boxed:

  • Kig i processer og fortæl os hvilke programmer der bruger cpu hele tiden.
    evt screenshot ;)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Det eneste der bruger noget på det screenshot er "kavss.exe". Det er en del af Kapersky Antivirus. Den bruger dog kun 39%, så der burde være massere ledigt.


    Men kørte du antivirus lige da du tog screenshotet? Ellers burde den ikke ligge så højt.


    Er der også aktivitet på harddisken hele tiden?

  • yes.... antivirus kørte mens jeg tog et screen.... og yes igen, harddisken har bare fart på.... kan godt lukke nogen processor så harddisken stopper med at køre, men det hjælper kun lidt på musikken, der hakker det stadig....

  • Der er ikke nogle processor på din liste der ser kriminelle ud.


    Men hvorfor kører du med både AVG og Kaspersky?



    Kan du tage et andet screenshot, hvor vi kan se hvilke andre processor, der bruger CPU-kraft?

  • Prøv at lukke antivirus ned, jeg havde problemet med Norton X( , lyden hakkede, man kunne ikke loade en side på nettet, så skiftede jeg til Avast og problemet var løst, ikke mere Norton til mig tak :D

  • Ehm du siger du har scannet med AVG, men du har også kaspersky inde? :boxed: jeg er forhåbentlig ikke den eneste der ser et problem her...


    2 antivirus programmer kan meget vel være skyld i en meget underlig pc oplevelse... da de modarbejder hinanden



    Edit: Ud over det, så ved jeg at kaspersky som standard er sat til at scanne hele molevitten søndag kl. 18... og den tager bare muskelkraft af maskinen ska jeg lige hilse og sige.. og hvis man har mange zip filer eller installationsfiler liggende, så bliver de også åbnet og gennemsøgt, så det tager også sin tid

  • Har kun AVG installeret.... det der kasper var en free ting som ikke sku installeres men bare pakkes ud.... sq bare se om det muligvis var en virus som AVG ikke fandt... så det er ikke det der er problemet... og computeren har gjordt sådan de sidste par dage, det er kun i dag jeg har haft to antivirus inde.... når man kigger på procces listen, er det som om at svchost (som jeg har 3 af, ved ik om det er normalt) taskmgr de ligger hele tiden og skifter plads når man sorterer efter hvor meget CPU den bruger samtidig med at disken knalder derud af :rolleyes: (kaster sku snart lortet ud af vinduet)

  • Quote

    Originally posted by FSkaffe
    Jeg har samme problem.
    Det er bare simple programmer som iTunes og Firefox der tager al CPU'en. Nogle gange fryser min computer enda så jeg ikke kan noget som helst. Så bliver jeg nødt til at genstarte.




    Undskyld hvis der er nogle forkerte udtryk. Jeg er en Newbie til computere.


    Tjek datoen for hvornår denne tråd blev oprettet og hvornår der sidst var nogle der skrev i den...
    Velkommen til, men husk lige at læse regelsættet inden du begynder din farefulde fær i Tweak-universet ;)