Hvor er du forsikret?

  • Hejsa :D


    Ja - Da jeg meget snart selv skal have fundet mig en god men billig forsikring (først og fremmest indbo), kunne jeg godt tænke mig at høre jer herinde lidt om hvor I er forsikret, samt visse erfaringer I har med jeres forsikringselskab og evt. andre. :)


    Hvis I desuden har et tip eller to, om hvordan bedst finder en god og billig forsikring, hvor man får mest muligt for pengene, så er det også meget velkomment. :cheers:


    Jeg er jo lige pt. kun en fattig studerende, så hvis der findes nogle gode rabatordninger, for folk som mig, vil det jo være lækkert. ;)



    På forhånd tak.

  • Er man ikke under forældrenes til man er 21?


    Har nemmelig ikke kigget på forsikring endnu, men var jo nok en idé hvis man ikke er.. Ville nok græde snot hvis mit rig blev bøffet, skidt hver med resten, heh ;)

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Er man ikke under forældrenes til man er 21?


    Har nemmelig ikke kigget på forsikring endnu, men var jo nok en idé hvis man ikke er.. Ville nok græde snot hvis mit rig blev bøffet, skidt hver med resten, heh ;)


    Jo, det er man.


    Men det hjælper jo ikke meget om 2 mdr. når jeg ER fyldt 21.


    Og siden jeg flyttede i juli/august har jeg allerede været udsat for indbrud, så jeg er ikke i tvivl om at det kan betale sig at være forsikret...

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    oki takker, og damn sq trist det der Mikkel :(
    Altså, Alka er et godt bud, men er nok bare fra min reklameprægede mind :\


    Ja, det er trist. Dog rørte de ikke andet end min Zepto 6214W. :roller: Og nu har jeg så fået næsten hele beløbet godtgjort af mine forældres forsikring (gudskelov) ...

  • Jeg har haft Lærerstandens Brandforsikring i en hel del år. Betaler 456 pr. kvartal årligt 1578 kr. Har en Familie Basisforsikring med en værdisum på 470.000. Ved ikke om det er meget !
    Mener man betaler ud fra hvilken slags forsikring og for hvor stor en sum.
    Det er så ikke alle, der kan få en forsikring der.
    Uddrag af vedtægterne:
    "Medlemsberettigede er fungerende eller pensionerede lærere, lærerstuderende, samt deres husstand og efterladte ægtefæller. Endvidere kan som medlemmer optages andre med tilknytning til undervisningsområdet, alt efter bestyrelsens nærmere bestemmelser."


    Jeg hørte ind under det sidste. Ved ikke om du kan dækkes - men det kan man jo forhøre sig om. ;) http://www.lb.dk/


  • Faktisk et rigtigt fint beløb at være forsikret til til den pris, hvad med selvrisiko? Vi har hos Tryg og giver 1300/år med en selvrisiko på 1200 og dækning på 250,000. Selvrisikoen er lidt trist når man får stjålet for 4000kr, så det skal man overveje. Tilgengæld har jeg aldrig fået bedre behandling og der var ingen problemer eller noget som helst.


    Mener at kunne huske at GF forsikring kan klare det for omkring 1300 også men der er så ingen selvrisiko så vidt jeg husker, lang tid siden

  • Jeg har tjenestemands forsikring dejlig billig og god, men nok ikke nemt for dig at få fat i.


    Jeg syntes du skal tage en snak med nogle forskellige selvskaber om hvad de kan tilbyde. Måske snakke med dine forældre om de er klar over nogle af de falgrupper der kan være. Rørskade forsikring, lynskade osv osv.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Jeg har tjenestemands forsikring dejlig billig og god, men nok ikke nemt for dig at få fat i.


    Jeg syntes du skal tage en snak med nogle forskellige selvskaber om hvad de kan tilbyde. Måske snakke med dine forældre om de er klar over nogle af de falgrupper der kan være. Rørskade forsikring, lynskade osv osv.


    Der er vidst også den min far har. Og tror nok han er ganske tilfreds med den, men ved så ikke om det er til indbo mv.


    Selv er jeg forsikret igennem Tryg. Her får jeg en klækkelig rabat, fordi jeg er studerende (i hvertfald til og med december). Giver ca. 900 kr. om året og er dækket ind for ca. 500.000 kr. Meget mere ved jeg egentlig heller ikke om denne forsikring. Tror nok den er ens med den WebT nævner, måske lige bortset fra det dækkede beløb af ½ mio.

  • Jeg er kunde hos GF-forsikring. Der har jeg indbo(familiensbasis forsikring), ulykkeforsikring, bil og motorcykelforsikring.


    Indbo: ca 1000kr
    Ulykke: ca 800kr
    Bil: ca 3900kr (Toyota Celica, 1990) kun ansvar
    Motorcykel: ca 1500kr (Yamaha SZR660, 1999) kun ansvar

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Jeg er kunde hos GF-forsikring. Der har jeg indbo(familiensbasis forsikring), ulykkeforsikring, bil og motorcykelforsikring.


    Indbo: ca 1000kr
    Ulykke: ca 800kr
    Bil: ca 3900kr (Toyota Celica, 1990)
    Motorcykel: ca 1500kr (Yamaha SZR660, 1999)


    Det er saftsusme billigt :o det kan GF overhovedet slet ikke tilbyde mig, jeg mener at jeg skulle give ca. det samme for indbo og ulykke, men 14000,- for bil og _26000,-_ i selvrisiko.


    Så jeg går ud fra du er over 25 år gammel og elitebillist, ikk?


    Nu er jeg hos ALKA og mener jeg giver små 16000,- om året for bil, ulykke og indbo, hvoraf de 12700,- er bilen dog er selvrisikoen kun 1000,-.

  • jeg har indbo og ulykke hos tryg igennem Nordea


    giver 1200kr årligt og har 1300 i selvrisiko hvor de dækker op til 370.000

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Der er vidst også den min far har. Og tror nok han er ganske tilfreds med den, men ved så ikke om det er til indbo mv.


    Selv er jeg forsikret igennem Tryg. Her får jeg en klækkelig rabat, fordi jeg er studerende (i hvertfald til og med december). Giver ca. 900 kr. om året og er dækket ind for ca. 500.000 kr. Meget mere ved jeg egentlig heller ikke om denne forsikring. Tror nok den er ens med den WebT nævner, måske lige bortset fra det dækkede beløb af ½ mio.

    '


    Trro jeg de fleste er kan vist ikke rigtig gøres billigere og med flere fordele :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • har før været forsikret i lærerstandens brandforsikring, men skiftede til If for at spare sølle 500 kr om året, men hos If har jeg virkelig fået en dårlig service, og har derfor valgt at gå tilbage til Lærerstandens brandforsikring - de er billige og har en rimelig god service.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Under min fagforening..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg



  • Dette er min første bil i eget navn. Jeg er 24år. Dog har jeg kørt mc i næsten 3 år og det hjalp lidt på det. Også fik jeg lavet min chef til at skrive at jeg har kørt lidt firmabil uden skader og de trak også lidt ned. Hvis jeg vil have kasko på bilen så kommer det til at koste mig ca 9000kr