#43: Billederne | Lav vinkel

• recruit
    [Blocked Image: http://img131.imageshack.us/img131/6936/billedeuge43lc8.jpg]

Bentzin
    [Blocked Image: http://img126.imageshack.us/img126/9803/lvimg2981ax2.jpg]

Lahnet dit billede er ikke da du ikke har exif data med i det hvilket er et krav i følge reglerne. Du kan læse om det i min blog hvis du mangler lidt viden om det.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Shiver:
    Et fedt billede med en god steming og lyssætning. :9xo

Angelus:
    Jeg kan godt lide at det virker som om at gangen forsætter i en uendelighed. En lidt anderledes vinkel.

Carsten_DK:
    Det kan man da kalde lav vinkel. Et anderledes og sjovt motiv. :9xo

Don_Jabbe:
    Ideen til motivet et god nok. Dog synes jeg at billedet er lidt uskarpt.

_WHAT_ :
    Det billeder med følelsen af action og fart. Motivet står skarpt og den sløret baggrund giver billedet dynamik. :9xo

Bentzin:
    Flot motiv og flotte farver. Et anderledes billede som man lægger mærke til. Flot arbejde. Dog er jeg ikke så vild med grenene i venstre hjørne...

• Så fik jeg også tid til at kigge lidt på billederne og komme med en lille kommentar :)

Shiver
    God ide med ringen og du har da også fået kameraet ned i højde. Dit billede mangler lidt det tekniske men så vidt jeg kan forstå har du ikke haft et for godt kamera at arbejde med. Det er ikke så skarpt, det er udbrændt et par steder og farverne virker lidt overdrevet. Du kunne med fordel nok også være kommet tættere på motivet.

Angelus
    God ide og godt du fik taget det om så det blev skarpt. I mine øjne kunne kontrasten godt have været lidt højere uden det havde gjort noget. Lidt dodge og burn havde heller ikke gjort noget.

Carsten_DK
    Er underbelyst desværre lampen ser ellers sjov ud. Der er utrolig meget spild i siden af billedet meget der bare er sort og uden interesse.

Don_Jabbe
    Ikke helt skarpt, baggrunden er meget rodet kunne du nemt have gjort lidt bedre bare med en væg. Normalt er det bedst hvis en bil er på vej ind i billedet, her har du mere luft bag end foran. Lidt synd du har klippet antennen af.

recruit
    Synd du har træet med i baggrunden havde været rigtig fedt hvis du var sluppet for det. God himmel du har fået med også. Ville godt have haft lidt mere med af de farvede rør så de gav mere mening men eller ret så godt.

Bentzin
    Ikke lige min kop the lidt for meget redigering rundt på tingene til min smag. Man god fornemmelse af lav vinkel. Grene øverst ventre forstyrer også mig. Ville heller have set en uredigeret verision.

• æv æv æv æv - Nå så kan jeg lære det!!

Tror det er fordi mit rezise program laver en ny fil, men jeg prøver da bare igen i denne uge.

Det er ret morsomt hvor meget man egenlig kan gå og tænke over en opgave. Fine fortografier alle samme, ret forskellige men alle gode.

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Originally posted by Lahnet
    æv æv æv æv - Nå så kan jeg lære det!!

Tror det er fordi mit rezise program laver en ny fil, men jeg prøver da bare igen i denne uge.

Det er ret morsomt hvor meget man egenlig kan gå og tænke over en opgave. Fine fortografier alle samme, ret forskellige men alle gode.

Det er præcis det at man kan gå og tænke over en opgave og måske tage den om 5-10 gange der gør det sjovt. Det gør også man lærer en masse.

Det kunne nemt være dit program hvis du bruger et der bare laver resize.

Originally posted by _WHAT_
    Så fik jeg også tid til at kigge lidt på billederne og komme med en lille kommentar :)

Angelus
    God ide og godt du fik taget det om så det blev skarpt. I mine øjne kunne kontrasten godt have været lidt højere uden det havde gjort noget. Lidt dodge og burn havde heller ikke gjort noget.
    .

ville så lige sige, at jeg har brugt Ddge og brun ;)

Originally posted by Macimuz

Må lige høre på hvilke områder (hvad angår dodge og burn) ?

var lige inde og gi den lidt "farve" da jeg tog den førest om morgnen da der var mørkt, og da jeg tog den der var skarper, gav jeg den lidt burn så den fik den rigtige farve... Det du mente?

Originally posted by Angelus

var lige inde og gi den lidt "farve" da jeg tog den førest om morgnen da der var mørkt, og da jeg tog den der var skarper, gav jeg den lidt burn så den fik den rigtige farve... Det du mente?

dodge & burn ændre jo ikke på hvor meget farve der er i... det lysner og gør mørkere....

dodge & burn ændre jo ikke på hvor meget farve der er i... det lysner og gør mørkere....

ja, også det jeg prøver at skrive, men da der ingen farver er på, så kan jeg jo heler ikke lege med dem hehe, det er taget i sort/hvid

Både og, tænkte mere på hvilke områder i billedet eller om det måske var hele billedet, som fik en tur ?

Har ikke selv rodet så meget med netop disse 2 tools. Har dog har en smule igang med burn tool (tror jeg nok). Skulle lige fremhæve nogle øjnbryn eller prøvede i hvertfald på det.

Både og, tænkte mere på hvilke områder i billedet eller om det måske var hele billedet, som fik en tur ?

Har ikke selv rodet så meget med netop disse 2 tools. Har dog har en smule igang med burn tool (tror jeg nok). Skulle lige fremhæve nogle øjnbryn eller prøvede i hvertfald på det.

Det var også en ting de nemt kunne bruges til :)

Det er faktisk nogle ok værktøjer bare husk og lave en kopi af laget da det er jo pixel destructive editing. alternativt kan du lave et nyt lag og fylde med 50% grå sætte det til overlay i blend mode også male med sort og hvid på det.

Når jeg kommer hjem fra skole her, så mener jeg at billederne stadig ligger på mit cam, så kan jeg lige vise dig, før og efter billede ;)
    men billede fik en tur over det hele, og noget mere nogle bestemte steder

Det var også en ting de nemt kunne bruges til :)

Det er faktisk nogle ok værktøjer bare husk og lave en kopi af laget da det er jo pixel destructive editing. alternativt kan du lave et nyt lag og fylde med 50% grå sætte det til overlay i blend mode også male med sort og hvid på det.

yeah, meget vigtigt. Træls at miste en masse arbejde.

Ellers er "snapshot" en fantastisk god funktion :)

Når jeg kommer hjem fra skole her, så mener jeg at billederne stadig ligger på mit cam, så kan jeg lige vise dig, før og efter billede ;)
    men billede fik en tur over det hele, og noget mere nogle bestemte steder

Det ville være lækkert :D

• Snapshot er nice nok men det er noget bedre med et lag imo da du så godt kan have lavet andre ændringer som du ikke ændre på. Hvis du laver snap shot fjerner du jo alle ændringer derfra og frem hvis du går tilbage.

Originally posted by Bentzin
    Her er så den version, hvor jeg ikke har leget så voldsomt. Grenene i hjørnet syn's jeg selv skal med og er også en del af det originale.

Lysforholdene er bare ikke helt optimale og derfor synes jeg at denne her version er lidt mat i sokkeholderne ift. det manipulerede.

Syntes den er bedre end dit edit helt sikker :)

Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

• sorry jeg lige er lidt langsom hehe... men her er Ogrinalen:
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/DSCF2838.jpg]

Og den der har været i PS:
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/DSCF2838-1.jpg]

sorry jeg lige er lidt langsom hehe...

Så er det noget nemmere at se forskellen :)

Min tanke er bare den, at man kunne opnå det samme med curves. Hvorefter at finpudse små områder med burn og doge tool.