Hvad ville i vælge og hvorfor?
Jeg ville gerne høre jeres mening om disse 2 forskellige køle løsninger til cpu...
Er der nogen man skal være opmærksom på???
Hvad med at slæbe sin cumputer med til lan? Er det en hindring med H2o eller Kompressor?
Jeg ville gerne høre jeres mening om disse 2 forskellige køle løsninger til cpu...
Hvad med at slæbe sin cumputer med til lan? Er det en hindring med H2o eller Kompressor?
QuoteDisplay MoreOriginally posted by recruit
Hehe nu hvor du nævner lan, så kræver det jo sin opbygning af skittet.
Du skal også regne med at en mach 2gt eller astek vapochill vejer der op af, og er næsten umulig at få med til lan, medmindre man afmontere den, og det er noget pangel med mach 2 gt, hvorimod vapochill'en er noget bedre.
Men hvorfor dælen kompressor køling? For sjov? Eller for at kunne oc'e der op af? For pengene skal jo også ligge et sted, vil helt klart vælge H2O, da du får mulighed for at køle hele svinet.
Og så er kompressor køling noget pangel hvis du har planer om at komme rundt med pc'en.
Kompressor til seriøs OC, og H2O for køligen og stilhedens skyld.
Går selv og leger lidt med tanken om noget lækkert Innovatek vandkøling.
QuoteOriginally posted by Maverick
Kompressor til seriøs OC, og H2O for køligen og stilhedens skyld.
Går selv og leger lidt med tanken om noget lækkert Innovatek vandkøling.
det vil jeg gi dig ret i og hvis du ska til Lan med en Kompressor s[ ska du enten ha den adskilt ligsom XmuZz siger og hvis du har den bygget p[ dit kabinet s[ ska du nok v;re ca 2 st;rke m;nd om at l'fte den. Og jeg siger dig de er tunge n[r de er bygget p[ kabi
larmen ka du godt skrue ned for men s[ blivere ydelsen ogs[ der efter
(engelske taster da jeg er ved at teste E6700 med machen)
om min mach k're 24/7
Kompressor er altid mere larmende. Det giver uforholdsmæssigt lidt merydelse. En kompressor har man for sjov. Miin er ikke blevet brugt i et stykke tid. Det ER godt legetøj, og det kan give den kant der skal til for at ens computers ydelse hæver sig voldsomt over mængden. Som legetøj for en OC-nørd er det en rigtig, rigtig god ting. For en langænger er det et helvede. Eådan en svend vejer nemt det samme som din computer. Den er tung i bunden. Din computer starter først når den er kold.
Helt ærligt vil ejg sige at kompressor absolut ikke er noget man skal købe uden at vide at man vil det.
Vand derimod er en fed ting synes jeg. Jeg køber vand engang snart alene af den grund at jeg skal have en computer der er stille og yder godt. Det kan vand klare. Jeg har en kompressor når jeg har en computer som skal være sjov at lege igennem med.
Ja, jeg er så også mest til vand.....Men har faktisk aldrig prøvet en kompressor.
Min VapoChill PE var tung ja, men det var nice nok at det HELE var i samme kabi så det fungerede meget godt! Og var ikke svært at få til LAN med bil.
Det tager max 20-30sec at starte op (da den lige ska køle ned).. så det syntes jeg ikke er et problem.
Mvh Mads
QuoteOriginally posted by Sensation
Min VapoChill PE var tung ja, men det var nice nok at det HELE var i samme kabi så det fungerede meget godt! Og var ikke svært at få til LAN med bil.
Det tager max 20-30sec at starte op (da den lige ska køle ned).. så det syntes jeg ikke er et problem.
Mvh Mads
Starter den ikke bare op sammen med computeren??? Eller skal de startes først??? Hvormeget larmer sådan en PE
QuoteOriginally posted by recruit
Starter den ikke bare op sammen med computeren??? Eller skal de startes først??? Hvormeget larmer sådan en PE
Altså Chillcontrol gør at den første køler ned til -20grader og så starter resten af systemet..
Altså kompressoren larmer som den nu gør, og det er da en smule ja, og så kan man jo selv styre blæserne med softwaren til ChillControlen..
Jeg mener jeg kørte dem ved 60-70% og PE kølte ned til -28,5-29,5grader..
Mvh Mads
Vapo PE er ikke vildt godt. Men en kompressor brummer. Dertil kommer et par blæsere. Jeg synes lyden af kompressoren er meget hyggelig, men den er der.
Jeg havde både vand og kompressor indtil fornyelig, jeg syntes at Lightspeed'en larmede lige lovlig meget. Mest på grund af blæserne.
QuoteOriginally posted by Slacker
Vapo PE er ikke vildt godt. Men en kompressor brummer. Dertil kommer et par blæsere. Jeg synes lyden af kompressoren er meget hyggelig, men den er der.
Ja det er ikke en af de bedste, men en XE med ny gas er vist nice nok, men self. kan der også komme anden gas på PE
Men Lightspeed er über nice!
Mvh Mads
Kompressorkøling er ingen hindring til LAN... - Sq ikke meget værre end en stor CRT skærm...
Støj: Merstøj end vand, vidst ikke meget tvivl om det..
Ydelse: Afhænger af CPU, men er en klar merydelse.
Ulemper:
Man skal have en anelse guts eller mange kleiner, for det kan let waste udstyr..
- Strøm, uhm, det sluger så det batter..
----
Lan, hmm, nu går jeg ikke ligefrem og overvejer at deltage til nogle, men, mach'en ville sq ikke være en ting der gjorde jeg ikke kunne...