rma eller ombytning ? midt-data

  • hej. jeg fik min LG 2013P for ca 14 dage siden nu, som jeg er meget glad for.
    men har obsevert at der mangle skruer bag på særmen som er til at holde den sammen med. det ligner noget der har vært til RMA eller er det bare LG´s standart ?


    skærmbilledet hoppe også ind i mellem hvilket heller ikke er normalt.
    jeg har sendt en mail til midt data. og de siger jo bare jeg skal jo bare sende skærmen ind til rma.


    hvilken rettighed har jeg her ?

  • Hvis de 14 dage er gået, så er det jo klart at du ikke har "14 dages returret" længere. Men hvis den har fejl som du beskriver så opretter du bare en RMA sag og sender den ind. Husk at skrive at det er en vilkårlig fejl hvis hopperiet kun sker en sjælden gang imellem...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Lider varen af en væsentlig mangel kan du kræve handlen ophævet. En væsentlig mangel skal bedømmes på et objektivt grundlag.


    Du kan kun kræve omlevering hvis manglen er væsentlig eller kendelig for sælger. Der kan ikke kræves omlevering hvis det for sælger er umuligt at skaffe en mangelfri vare.


    Du kan derimod kræve afhjælpning der betyder, at skærmen skal laves. Dette skal ske indenfor rimelig tid uden udgift og uden væsentlig ulempe for forbrugeren (§78 stk. 4). Altså er det sælger der skal betale alle omkostninger i forbindelse med fragt, med mindre det viser sig, at der ikke er en fejl på varen.


    Du kan læse mere her.


    Mht. den tid forhandleren har til reparationen, så handler det om "rimelig tid". Forbrug.dk siger følgende om rimelig tid:




    Som du kan se, så er diskussionen om rimelig tid umulig at give et 100% klart billede af. I den her sammenhæng kan det dog være en god idé at tage med i sine betragtninger, at vi som forbrugere skal reklamere over en mangel indenfor rimelig tid, og i den sammenhæng er rimelig tid min. 2 måneder. Hermed ikke sagt, at 2 måneder er specielt rimelig når man skal vente på at få sin vare tilbage, men drømmesenariet hvor vi nærmest har varen før den er sendt til rep. er desværre heller ikke noget man ser hver gang.

  • ok.. men lagde først mærke til at de skruer mangled i lørdags, det er ikke pga af at jeg er blevet snydt med 2 skruer :crazyeyes: men den må jo have vært åben siden da. jeg vil da helst have den ombyttet,. men er lige hva der sker i sagen, og tak for hjælpen