A70 defekt

• Ligner en død CCD-chip..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Rettet en gang, sidst af Exxon ().

• Det er desværre en død chip men hey nu har du en undskyldning for at købe et nyt kamera :))

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Nexus
    Vil da lige høre om der er nogen der har erfaring med Sony DSC-T30?

Nope - men hvad med det nye Canon Powershot A710 IS ?
    Det er billigere - du får mere kvalitet for færre penge - mere optisk zoom (6x) - IS (image stabilisator) og Canons altid garanterede kvalitet. :9xo

Eller A700 som er næsten det samme, bare med 6 mp i stedet for 7 mp (dog ikke IS). http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/a700.html

Priser= begge ligger omkring de 2200 kr.
    A700 -> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186284
    A710 IS -> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232584

• Garanterede kvalitet? Jamen mit er jo lige stået af :P

Ej, de ser fine ud men tror det skal være noget der er mere kompakt. Der skal helt sikkert være billedstabilisering i og zoom behøves jeg ikke mere end de standard 3x.

Tror måske jeg er blevet "påvirket" efter at ha prøvet søsters T9.

Garanterede kvalitet? Jamen mit er jo lige stået af :P

Ej, de ser fine ud men tror det skal være noget der er mere kompakt. Der skal helt sikkert være billedstabilisering i og zoom behøves jeg ikke mere end de standard 3x.

Tror måske jeg er blevet "påvirket" efter at ha prøvet søsters T9.

Godt nok sjældent at det sker for et Canon kamera. Men shit happend.
    Det er jo dit valg og det var bare også et par bud til noget, hvor du får meget mere for pengene. ;) Good hunt. :9xo

• Kig på de nye ixus med is de er faktisk rigtig nice og den nye digic III er voldnice :D

Originally posted by _WHAT_
    Kig på de nye ixus med is de er faktisk rigtig nice og den nye digic III er voldnice :D

Har kigget lidt på IXUS 65 som lokker en del med den store skærm og forholdsvis kompakte størrelse. Men kan det betale sig at lægge de 2-300 mere og så snuppe et IXUS 750?

• Nej af dem to så bare tag 65 den er nice nok. Ellers skal du have 800 som har IS.

• Hov...synes det IXUS 65 skulle ha billedstabilisering...

Men det er altså kun 800 og 850 der har det?

Synes heller ikke jeg kan finde DIGIC III på IXUS serien

Hov...synes det IXUS 65 skulle ha billedstabilisering...

Men det er altså kun 800 og 850 der har det?

Synes heller ikke jeg kan finde DIGIC III på IXUS serien

850 har ihf. DIGIC III: http://www.canon.co.uk/For_Hom…tal_IXUS_850_IS/index.asp

og ditto 900: http://www.canon.co.uk/For_Hom…tal_IXUS_900_Ti/index.asp

Men jeg forstår bare ikke, hvorfor gi' så meget mere for det samme ? Næsten alt lige nede fra A520 og op til A710 tager lige så gode billeder, så at sige. Og så er det lige før, at ferien, hvor man skal bruge det på, ka' betales ! ;) Men hver sine ønsker og sin smag.

Jeg ved, at min papdatter og hendes kæreste var meget begejstret, for et lånt A520, da de var 2 uger i USA her i sommers.
    De har nu selv købt et A530 til 1200 kr. og er lige så tilfredse med det. Deres bedømmelse skal ses ud fra, at de altid har pænt knald på, alting ska være lige ved hånden og så skal det resultere i et godt produkt. Og det får de med sådan et lille og godt kamera - desuden til en rimelig billige pris.
    But it's your choice. ;)

• Jeg skal ikke sige jeg syntes ixus er mere smart end de andre jeg vil godt have noget zoom og har ikke problemer med størrelsen hvilket nok også er tydligt ud fra mit valg af udstyr.
    Folk betaler for design sådan vil det altid være. Jeg magter heller ikke hvorfor folk giver en formue for B&O når det bare er phillips i en anden kasse. Eller 1000,- for et par blå jeans uden noget som helst (læs som dem fra føtex) men der står jo replay blue jeans på med et micro mærke :)

• Ja...man betaler, ved f.eks Sony T serien, for det lille hus i aluminium og generelt design.

Synes bare jeg er over den periode og gerne vil springe over de der lidt mere kluntet kameraer. Det hænger måske også sammen med, at jeg ikke er professional fotograf. De har jo ikke noget mod at rende rundt med alverdens udstyr.

Hvis det skal være et fra A serien, så skal det være 710 da det er det eneste der har IS og forholdsvis stor skærm. Men synes alligevel det ser lidt kedelig ud med sit plastik hus og "store" former. Og ja så ved jeg godt at den kommer: "Du skal kigge på de billeder du får ud af det"

Men alligevel...

• Ikke noget galt i folk skal selv have lov at vælge. Snup et ixus med IS det går du ikke galt i byen med.

• Skulle jeg købe noget i dag ville jeg 110% sikkert også gå efter noget med digic III. Det er faktisk nok til at få mig til at vente med at købe dslr til der kommer en med den chip.