Boligindretningsprogram

  • Leder efter et program, hvor jeg let kan håndtere et antal møbler i et rum, med nogle stik etc i væggene (vinduer, døre, strøm, tlf osv)


    Det skal kunne håndtere møbler der ikke er totalt rektangulære :)



    Jeg tænkte på autocad, men efter et par uger i det program har jeg ligesom fundet ud af at det ka mit blodtryk ikke holde til :crazyeyes:


    På forhånd tak


  • Du kan kigge på google sketchup. Der kan du relativt hurtigt lave den slags modeller, hvis du har bare lidt flair.

  • Kigger lige på det nu... men vigtigst af alt ska det let og hurtigt kunne rotere møblerne og placere dem andre steder i rummet efter min befaling :)


    Jeg har nemlig i sinde at få udnyttet pladsen lidt bedre her i min relativt lille lejlighed (taget i betragtning mit skrivebord der fylder 230x200

  • Find et hus på Home.dk, der kan du lave rum og sætte møbler ind... har jeg haft meget sjovt ud af ... du kan bare lave nogle rum ved siden af huset - doesn't matter :D

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Club8 har lavet deres eget program Furnish som faktisk er okay,
    http://www.boconcept.dk/ link på forsiden


    Ja, de laver det så ikke selv, for det er os der laver programmet :)
    Men ja, Furnish er genialt til sådan noget. Hvis du ikke syntes BoConcept har de rigtige møbler deri, kan du eventuelt kigge hos IKEA. De bruger også vores program men med lidt andre produkter i det.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Ja, de laver det så ikke selv, for det er os der laver programmet :)
    Men ja, Furnish er genialt til sådan noget. Hvis du ikke syntes BoConcept har de rigtige møbler deri, kan du eventuelt kigge hos IKEA. De bruger også vores program men med lidt andre produkter i det.


    :P der kan man bare se, men anyways et udmærket program, fedt nok at Ikea også har et det vidste jeg ikke - man må sige deres møbler er sådan lidt mere for alle

  • Sims 2 ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by WebT


    :P der kan man bare se, men anyways et udmærket program, fedt nok at Ikea også har et det vidste jeg ikke - man må sige deres møbler er sådan lidt mere for alle


    Yes sir, 4 millioner downloads om året hos IKEA, og så sidder vi bare 8 mand herude i skoven og laver det. Det er fedt nok.


    For øvrigt har Flexa også vores program, og deres møbler passer nok lidt bedre til dig, Karga :)

  • Quote

    Originally posted by WebT
    fhqwhgad, tror jeg er blind men kan ikke finde et program på Ikeas hjemmeside - ville ellers være ret fedt med alle deres møbler (som man rent faktisk har råd til i forhold til Club8)


    Ja det er lidt svært at finde, men det er også de gamle versioner der ligger der. Vi er i fuld gang med at opdatere IKEA's program, så der går nok ikke længe før der kommer en ny version op. Men deres program er delt ind i forskellige udgaver alt efter hvad du vil lave.


    Kontor
    Køkken


    Jeg kender desværre ikke de gamle versioner, men der burde også være en soveværelses version et sted. Det er ihvertfald det eneste jeg har arbejdet på i deres nye opdatering. Jeg tager mig som regel af nye kunder, så har ikke arbejdet særlig meget med IKEA.


    Ellers kan du besøge din nærmeste IKEA butik. De har vist nok nogle maskiner stående med programmet på, og jeg syntes også de har snakket om at lave CD'er med programmet på.
    Men jeg ved desværre ikke hvornår den nye udgave udkommer.

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Så fik jeg sku flyttet rundt :D kæft det blev godt!


    Endte med jeg kryb til korset og bare brugte papir, lineal og en god gammeldags målestok :P


    hehe... kender det godt :\

  • Quote

    Originally posted by WebT


    Hehe, plejer gerne at ende med photoshop og røde og blå kasser :D - derfor er de stadig seje programmerne :dance:


    Ud over at jeg er den største supermongol i Photoshop, så har jeg fundet ud af, at mit helbred slet ikke kan tåle programmer der ikke er 100% skræddersyet til det jeg skal lave :crazyeyes:


    Har brugt en 3 ugers tid på at lave det her projekt og selvom programmet er lavet fuldstændigt til netop det, så har jeg godt nok råbt mange gange af min stakkels bærbar undervejs :))

  • Lækkert lille program fra bo concept :) Jeg har netop fået planlagt hvordan mine ting skal stå når jeg flytter i weekenden...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Ud over at jeg er den største supermongol i Photoshop, så har jeg fundet ud af, at mit helbred slet ikke kan tåle programmer der ikke er 100% skræddersyet til det jeg skal lave :crazyeyes:


    Har brugt en 3 ugers tid på at lave det her projekt og selvom programmet er lavet fuldstændigt til netop det, så har jeg godt nok råbt mange gange af min stakkels bærbar undervejs :))


    Øøøøøh, skal det forestille et hus, set nedenfra?