golf2 projekt. spørgsmål ang sponser

  • Den er go nok med effektforøgelse der på 20% Jeg fik målt min effekt, da jeg startede med at cykle på job. og da jeg så var kommet i træning, jaa så var min effekt overskredet med 20% og slut med at cykle ;)

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600


  • Forkert...



    Quote

    Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.


    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.


    Taget fra Faerdselsstyrelsen



    Det kraever en hel del papirarbejde, evt. ombygning af bilen, syn, osv. Men det KAN lade sig goere. Ellers ville man jo ikke kunne laese om alle de (danske) projekter man finder i Vmax osv...

  • Halløjsa der, det lyder lidt alá det projekt jeg havde påtænkt mig. Det gik ud på, at smide en 2,5 V6 i en relativt mindre bil. Men den bilmakker jeg har haft som makker, gider ikke sammen med mig bruge tid på det mere, så det er kastet til side. Ærgrer mig lidt, da jeg var total hooked på det, og det kræver nogen med indsigt i hvordan opbygning og konstruktion skal være, samt har en vis fingersnilde.

  • Quote

    Originally posted by BasHuus
    Halløjsa der, det lyder lidt alá det projekt jeg havde påtænkt mig. Det gik ud på, at smide en 2,5 V6 i en relativt mindre bil. Men den bilmakker jeg har haft som makker, gider ikke sammen med mig bruge tid på det mere, så det er kastet til side. Ærgrer mig lidt, da jeg var total hooked på det, og det kræver nogen med indsigt i hvordan opbygning og konstruktion skal være, samt har en vis fingersnilde.


    ja det er lidt en skam at droppe sådan noget, for det er jo meget sjovt at bygge sit eget op fra bunden, og man kan jo nemt få tiden til at gå med sådan noget :D


    hvis man køber golf2 G60 må du smide en Golf4 gti 1.8 20V turbo med de 180 hk, uden den over skrider de 20 % den motor er også den som sidder i AUDI A3.