Mave øvelser

  • Da jeg i tidernes morn begyndte at træne, gjorde jeg en simpel ting..gik ned i det lokale trænings center, og spurgte hormon bollerne om råd til diverse øvelse, de er flinke til at hjælpe og hvis det er et støre sted er der fitness experter du kan spørge.


    Ps..hold dig fra steder med Aerobic, da de indholder elementer der kan distrahere din træning !

  • Tilslutter mig Dragon Flags.. Det er IMO den optimale maveøvelse. Almindelig mavebøjninger med fødderne under en ribbe og kilo på maven er også godt, men efterhånden begynder det at blive ubehageligt. Da jeg stoppede havde jeg op til 90 kg på maven, og det er ikke kún ubehageligt, men også usundt for ryggen.


    Derfor er Dragonflags optimal - du behøver INGEN kilo - du kan bare tage flere gentagelser, hvis det ikke er hårdt nok ;). Hvis du føler det er lidt for hård, kan du bøje benene, hvilket gør det lidt lettere. Af sæt kan jeg anbefale 2*15 gentagelsen + 1*20 - så er man dejlig øm! ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Tilslutter mig Dragon Flags.. Det er IMO den optimale maveøvelse. Almindelig mavebøjninger med fødderne under en ribbe og kilo på maven er også godt, men efterhånden begynder det at blive ubehageligt. Da jeg stoppede havde jeg op til 90 kg på maven, og det er ikke kún ubehageligt, men også usundt for ryggen.


    Derfor er Dragonflags optimal - du behøver INGEN kilo - du kan bare tage flere gentagelser, hvis det ikke er hårdt nok ;). Hvis du føler det er lidt for hård, kan du bøje benene, hvilket gør det lidt lettere. Af sæt kan jeg anbefale 2*15 gentagelsen + 1*20 - så er man dejlig øm! ;)


    Ganske flot, men man starter da ikke ud med så kompliceret en øvelse. Skal vi ikke lige komme ned på jorden igen

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Ja sagtens. du skal selvfølgelig sørge for ikke at have en stor dunk, for så bliver vaskebrættet svært at se:-)


    Præcis, man skal faktisk have en rimelig lav fedtprocent for at opnå et tydeligt vaskebræt. Og for nogle af os kan det squ godt være lidt svært at komme så langt ned 8o


    Hvad angår Dragon flags, så ser den lidt svær ud, men alligevel noget man skulle kunne lave hjemme med en simpel bænk. Kunne selvf. også bare se dum ud nede i centeret :$

  • Omg var nede og træne idag og så skulle jeg lige prøve Dragonflag øvelsen, jeg tror ikke jeg udførte den 100% rigtige men jeg forsøgte. Men omg efter det skulle jeg lave lidt maveøvelser på skrå bænk, men jeg kunne fanme ikke komme op. Min mave muller var total busted. :crazyeyes:
    Jeg får nok ondt i mavsen i morgen, men man siger jo hvis det gør ondt så virker det :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Hvad for en øvelse er god til ens kærlighedshåndtag (for ligesom at pakke det ind i et godt ord :$ ) ?


    Øvelse? :P.. Et par timer på Kajak-Romaskinen hver dag, så er de hurtigt væk ;).. Og MASSER af grøntsager gør også godt :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jo, de der øvelser med fødderne under en ribbe, en seng el.lign. og små løft (max. 35 grader op) med overkroppen og med armene over hovedet. Det er det maksimale, hvis ryggen ikke skal tage skade. Og som er bliver nævnt tidligere, er det vigtigt at styrke ryggen tilsvarende.
    situps på en 45 graders bænk - gør det aldrig!
    Min egen mave er ikke helt som et vaskebrædt, men måske nærmere som en sæk fuld af vaskebrædter :dance:. Nå, spøg tilside- idag sidder vi alt for meget ned, (og taster ind på *Tweak) :)) Får for lidt motion og skal snart køre med trillebør foran.....
    Fik et pulsur i fødselsdagsgave, og det har inspireret til at komme igang med både cykling og løbetræning igen. Allerede nu giver det god energi.
    Så kom bare i gang gutter... :evil:..

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by bublegum


    Ganske flot, men man starter da ikke ud med så kompliceret en øvelse. Skal vi ikke lige komme ned på jorden igen


    Den er ikke kompliceret? Den er yderst enkel ;).. Hvis du mener hård, så kan han jo bøje benene, som jeg nænver i posten - det hjælper!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Lige præcis, man får brugt en langt række muskler. Og mange af de øvelse på bold er sandsynligvis også sundere for ryggen.


    Kunne være man skulle starte på den øvelse med bolden igen nede i motionscenteret. Kommer heldigvis på et tidspunkt, hvor der ikke er så mange.


    Den kommer i flere forskellige størrelser??

  • Lyder lækkert med den (Dragon Flags) Jeg er selv træner og træner næsten hver dag, men det giver sgu ikke så meget med almindelige mavebøjninger, så tror jeg vil få fat i en bænk, men hvor kan sådan en købes?