"Tjenesten Messenger" prob.

• Bliver ved med at få forskellige pop-ups fra "Tjenesten Messenger" og det er er sku begyndt at pisse mig lidt af - er der nogle der ved hvordan man får den til at holde op med det, har prøvet meget snart med uden held

• tilføj/fjern programmer og windowskomponenter....der er den da også nem at fjerne :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• har aldrig modtaget noget over den ihvertfald. og har da været til adskillige lans osv..både små hjemmelavede og store prof arrangementer....men kan da have været heldig.

EDIT: har lige hentet det program, og den siger at messenger er safely disablet eller noget i den retning, så ja det disabler også tjenesten messenger.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

• Den måde bentzin viser, den funker..
    Og giver kanon overblik over hva' der starter op og ikke gør.. Services.. Har en god del deaktiveret derinde for at få de sidste par dråber ud af windows..

ellers
    run -> msconfig
    services & startup

Sidst men ikke mindst..
    Kan du downloade et tweaket OS, som ikke har alt det unødvendige fis som man alligevel ikke bruger.. Så slipper man også for bøvlet..
    XtremeSystems OS er lige lanceret - kræver du har en CD key mellem 98 og XP, såfremt du har det, så kan du bruge det.. Licensaftalen er indgået med MS, så et ikke istrid meget noget.. (bruger ikke selv det OS, da jeg selv vil konfigurere mit fra bunden.. - og så fordi jeg ikke just er nn_step tilhænger "DDR3 in 2006" "AMD will launch 4x4 less then a month after conroe release!" "Intel's paperlaunching")

• Her er lige et link om Tjenester/Services (active or disable):

http://www.beemerworld.com/tips/servicesxp.htm

Som jeg bruger, når jeg trimmer min XP. Husk!! Som han også skriver - tag altid Backup af reg.databasen - inden man "piller" i den. Ellers ka' det gå grueligt galt - sku' jeg hils' og si'. :rolleyes:

Og her lige et link om ting, som er i Start/Start up (f.eks. msconfig/start). Hvad det er for en slags - good or bad. :9xo

http://www.sysinfo.org/startuplist.php